Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor kring sync och blåtand

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådär ja nu har jag allt.
T610, Blåtandsadapter och OS X.

Men lite frågor kring detta.

1) Hur skickar jag SMS från datorn via telefonen? Funkar inte när jag högerklickar på ett mobilnummer i adressboken.

2) Hur skickar jag teman till telefonen?

hmmm det var inte fel.
När jag synkar säger iSync att telefonen inte tog mot en kontakt. Men jag saknar ingen.

3) Hur skickar jag bilder från telefonen till datorn?

4) Vilken typ av epost konto kan jag ha i telefonen, .mac verkar inte fungera i alla fall.

Såja lite fler frågor.

Senast redigerat 2003-09-05 12:55
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-05 12:07

Den här knappen bör vara blå för att du ska kunna skicka SMS.
Blå blir den då du trycker på den och har din telefon pairad.
För att skicka filer från maccen till telefonen använder du Bluetooth File Exchange som finns i Utilities mappen.

Du ska klicka och hålla nere, inte högerklicka på den grå knappen till vänster om telefonnummret.

Visst att skicka saker till verkar ju funka men den vill inte ta emot de temafiler jag vill skicka.

SMS funkar nu upptäckte detta med att jag inte skulle högerklicka. Utan klick och hålla nere.

Hmmm men jag kan inte browsa min telefon eller är jag för ivrig?

Är det bara jag som tycker att Blåtans Filöverföring fungerar lite hmm skakigt?
Måste jag föra över teman fil för fil? Kan jag inte skicka över ett helt paket?

Måste säga att jag inte haft några nämnvärda problem med filöverföringen, men jag skickar oftast filer (och alla teman hittils) med "Send file..." (eller vad den nu heter, sitter vid en PC just nu...). Svara bara glatt OK när OSX frågar om du vill sända filen trots att telefonen inte kan ta emot filer av just den typen (det KAN telefonen, nämligen...).

Om du inte helt enkelt kan skicka filen till telefonen så prova att "Bläddra enhet" (har jag för mig det heter) från Bluetooth-menyn eller från programmet "Bluetooth Filöverföring". Där väljer du att ansluta till telefonen och kan sen ladda upp temafilen till rätt mapp.

men hur får man över sina bilder från telefonen till datorn?

försöker, försöker, försöker...

//david

Använd Bluetooth Fileexchange väl "Browse unit" under nån meny. (Fungerar bara på T610 vad jag vet, fungerar inte på T68). Sedan är det bara att "Get..." den bild du vill ha ner.

Allt funkar bra för mig nu. De funkar klockrent att skicka saker till telefonen via Blåtandsmenyn har aldrig strulat.

Jag har utan problem fört över bilder och MIDI-filer till och från telefonen via bluetooth. Det går bra att utforska telefonen via Apples program för att kolla vilja bilder, teman och ljud som ligger på den. Jag har även (i)synkat kontakter och det fungerar (om än något begränsat).

Men hur tar man backup av sina SMS? Går inte det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-15 22:02
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har utan problem fört över bilder och MIDI-filer till och från telefonen via bluetooth. Det går bra att utforska telefonen via Apples program för att kolla vilja bilder, teman och ljud som ligger på den. Jag har även (i)synkat kontakter och det fungerar (om än något begränsat).

Men hur tar man backup av sina SMS? Går inte det?

Ingen som vet?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2003-09-08 12:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macaddict
Du ska klicka och hålla nere, inte högerklicka på den grå knappen till vänster om telefonnummret.

hur ser man att det fungerar då? Varken telefonen eller datorn ger livstecken ifrån sig.

Jag får felmeddelandet "Comms Frame Error" när jag försöker koppla upp adressboken mot min P800 via adressboken/blåtand. Vad är det för felmeddelande? Jag kan skicka över filer och synka via iSync/blåtand utan problem, men adressboken vägrar kontakta telefonen.

Vad göra?

Skakigt?
Blåtand-inställningsassistenten har samlat in info om min P800 nu i 10 minuter.
Filöverföring går inte.
"kan inte bekräfta telefonen"
Att skicka filer till datorn gick då och då

Nä, det har var inte kul. Det fungerar ju till ungefär 10 %, dessutom oerhört krångligt att behöva stresskriva in koden på två ställen varje gång man kopplar in sig. Huvaligen!

Tror min blåtand har svår karies!

Varför ska det vara så svårt?

.....Det var nog jag som gjorde det svårt för nu går det bra. Men helt säkert stabilte kan man knappast kalla det...
Learning by doing funkar inte alltid så bra. kan vara idé att läsa den dära manualen...:D

Senast redigerat 2003-12-06 17:40
1
Bevaka tråden