Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tydligare hur man ändrar/tar bort inlägg

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är rätt ofta man ser dubbel- eller felpostningar där den som skrivit inlägget ändrar sitt inlägg och skriver typ "kan moderator ta bort", "kan jag radera detta?" eller "felpost".

Kan man göra det tydligare på något sätt hur man går tillväga för att radera sitt inlägg?
Själv tycker jag det är tydligt eftersom det står först på sidan man kommer till efter klick på "ändra", men många verkar missa det av någon anledning.
Kanske skall man ändra knappen under inläggen till "Ändra/Radera" så skribenten vet att det går att radera inlägget

Edit:
Kan moderator ta bort detta? Eller hur ändrar jag detta?? Hjälp, felpost!

Senast redigerat 2003-09-04 23:50

Förstår faktiskt inte att folk kan missa det, Ändra-knappen är ju lika tydlig som alla andra och klickar man på den så möts man av en kryssruta om man vill radera inlägget (och hela tråden om man startat den själv).

Vi kanske borde göra ändraknappen dubbelstor och låta den blinka i knallrött med väldigt snabb frekvens. Ja eller inte...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 18:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Förstår faktiskt inte att folk kan missa det,

Det fattar inte jag heller, men så gjorde jag det alldeles nyss.

Fast, kanske var det för att raderakrysset låg överst. Jag kollade noga längst ner, under inlägget och hittade ingen raderaknapp.

Föreslår alltså att den blir en knapp som ligger nära Ändra-knappen, kan gärna vara röd.

1
Bevaka tråden