Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önska test av G5

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-31 14:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Virtual PC (3.x)

Virtual PC funkar överhuvudtaget inte på G5:an, än så länge i alla fall.

litet test:

http://www.barefeats.com/g5.html

ser lovande ut...

Citat:

Skrevs ursprungligen av rasta
Virtual PC funkar överhuvudtaget inte på G5:an, än så länge i alla fall.

Nä, inte versioner from 4.0, då "pseudo little-endian mode" infördes i VPC, därav önskan om testet av 3.x som alltså ska funka i teorin.

Eftersom ingen i hela världen har testat ännu så tyckte jag att det kunde vara roligt om 99mac kunde vara först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 08:48

Men funkar 3:an i classic då? Och vilka Win-versioner går i så fall att köra på den?

Citat:

Skrevs ursprungligen av rasta
Men funkar 3:an i classic då? Och vilka Win-versioner går i så fall att köra på den?

Nu börjar du närma dig kärnan av mitt inlägg. Om man testar får man veta, annars kan vi bara gissa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 12:47

Tänkte bara att någon kanske redan testat 3:an i Classic. Och vet om det överhuvudtaget funkar.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-12 19:53

Jag skulle vilja se ett Photoshoptest när man öppnar över 50 bilder i 1600*1200 px (ca 1MB stora) och sedan väljer att visa sida vid sida. eftersom jag gör det väldigt ofta när jag redigerar bilder från digitalkameran.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 20:36

Tiden det tar att katalogisera 5000 bilder i iView.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vilka test skulle du vilja genomföra på nya Power Macintosh G5? Kom med förslag på applikationer och miljöer - vi har ett paket på väg till testlabbet...

Ett första test av MacWorld (USA) finns på:

http://www.macworld.com/2003/09/reviews/macworldlabfirstg5testresults/

/Claes

ser lovande ut - men skillnaderna kommer förhoppningsvis bli ännu större när system & apps optimeras...

quake III fps var imponerande

Nån som från tidigare skiften vågar siog på en kvalificerad gissning hur lång tid det tar innan system och apps hinner ikapp? :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-13 19:31

"Nån som från tidigare skiften vågar siog på en kvalificerad gissning hur lång tid det tar innan system och apps hinner ikapp?"

Som med allt kommer det ta tid... Men i många fall kan bara en omkompliering av program ge stora prestandavinster. Men, som Apple sagt, så BÖR man optimera specifict för G5:an. Den skiljer sig avsevärt från tidigare maskiner på system och CPU nivå.

Vad jag hört kommer det ta minst ett år innan vi ser fullt optimerade apps. Men prestandalyft bör komma fortare eftersom man kan göra en generell optimering för G5:an rel. lätt så som jag förtsått det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vilka test skulle du vilja genomföra på nya Power Macintosh G5? Kom med förslag på applikationer och miljöer - vi har ett paket på väg till testlabbet...

Blir det nåt test eller? Snart har ju i stort sett alla andra testat G5.....

Bevaka tråden