Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildskärmshack för iMac G3?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-31 17:29

Finns det nåt bildskärmshack för iMac G3 liknande det till iBook? Jag vill gärna ha två skärmar. Det blir lite larvigt att spegla den inbyggda skärmen (vad ska det vara bra för?).

Jag tror det fanns ett sharewareprogram, SwitchRes, för OS 9 som kunde ändra upplösningen ut ur iMacen. Om man ställde den större än den inbyggda skärmen så skunde den interna skärmen slockna, men det skulle inte vara nån fara ändå sas det. På så sätt kunde man köra t.ex. 1280 x 1024 på extern skärm. Vet inte om programmet finns till OS X dock. Sök på MacUpdate.

Jag ska gräva lite i gamla trådar...

...och det gick snabbt, hittade min egen tråd!

Högre upplösning ut från iMac

(Tyvärr fungerar inte länkarna till gamla trådar i det inlägget, eftersom 99mac bytt forumsystem sedan dess.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-31 23:41

Det låter ju bra. Än bättre vore om det funkade under OS X.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-01 00:08

Den som söker, han finner. Kolla vad jag hittade. HÄR

  • Medlem
  • 2003-09-01 15:11

Jag har för tillfället en 19" CRT kopplad till min iMac G3 500 och när jag med hjälp av Switchres väljer 1280x1024 så slocknar den interna skärmen. Funkar bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 15:15

PJW, du kan ju köpa en iRackDV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-02 01:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
PJW, du kan ju köpa en iRackDV.

Jo...men, skulle jag haft pengar till en sån skulle jag nog satsat på en dator istället. Fast snygg är den!

iRack är väl en bra investering om man nu (stackare) har en iMac CRT. Hoppas att akilleshälen försvinner om man bygger om på det sättet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-03 17:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Matts E. Lindmark
iRack är väl en bra investering om man nu (stackare) har en iMac CRT. Hoppas att akilleshälen försvinner om man bygger om på det sättet.

Vilken akilleshäl?:D Allvarligt talat så menade jag att om jag skulle ha råd att lägga ut nästan 400 dollar på en iRack så borde jag ha slantar att istället köpa något nytt och snabbt. Nu har jag inte det dessvärre.

Power/analogue Board. Akilleshälen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 23:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Jo...men, skulle jag haft pengar till en sån skulle jag nog satsat på en dator istället. Fast snygg är den!

Ja, tyvärr är den lite dyr... Men det kanske går att få tag på billigare lösningar, billigare rackar? Eller en snygg liten pizzakartong av aluminium?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-03 23:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Matts E. Lindmark
Power/analogue Board. Akilleshälen.

Den lär inte försvinna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-03 23:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Ja, tyvärr är den lite dyr... Men det kanske går att få tag på billigare lösningar, billigare rackar? Eller en snygg liten pizzakartong av aluminium?

Fast då får man ju snickra en massa själv utan ritningar och intruktioner. Jag är en rookie på området så det går inte för sig. Jag har aldrig byggt en PC (t.ex) vilket ju varenda barnunge tycks göra numera.

Det viktiga är att akilleshälen kyls ordentligt. Analogkortet förstörs av värmen så kan man kyla ordentligt bara håller det.

1
Bevaka tråden