Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid på 12" PB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska köpa en 12" PB SD när som helst nu och jag undrar hur batteritiderna är på en sådan?

T.ex. När man kollar på film (vilket jag mest kommer att göra när den går på batteri)

Ge även några andra exempel! Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2003-09-03 11:23

Jag är också nyfiken men tror det har nämnts tidigare i forumet att batteritiden vid användning blir ca 4 timmar. Om man inte har WiFi och Bluetooth på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 11:51

Brukar palla med en tvåtimmarsfilm, ungefär (om man stänger av Airport och Bluetooth). Så för extended-versionen av Lord of the Rings med extramaterial blir det till att köpa extrabatteri…

Klämde ur den runt tre timmar när jag programmerade applescript för clicker (blåtand på), surfade en del på nätet samt brände en cd. Blev rätt impad då.

  • Medlem
  • 2003-09-03 12:33

Sämmre än jag trodde...

Om man bara skriver i Word tex och kanske läser något pdf dokument. Hur länge varar den då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 12:42

Ja, då klarar den åtminstone uppåt tre timmar. Fast det beror helt på dina inställningar. Om du t ex kör på reducerad processorkapacitet och drar ned ljusstyrkan lite så får du ut fyra timmar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim
Sämmre än jag trodde...

Om man bara skriver i Word tex och kanske läser något pdf dokument. Hur länge varar den då?

Word är ju annars en ökänd resurstjuv som suger åt sig processorkraft så att det står härliga till. Har sett några skräckexempel där Word stått igång och tagit upp nästan en GB arbetsminne och uppemot 25% av processorkraften utan att ens några dokument varit öppna. Sådant kan minska batteridrifttiden rätt rejält...

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2003-09-03 22:47

På min PC laptop finns just separata inställningar för ljusstyrka då man kör på batteri eller nät. Rätt praktiskt. Jag har inte lyckats hitta något sådant i 10.2.6. Finns det?

Kollade på war of the worlds igår (DVD, ca 90min), 3 simpsons avsnitt (DVDrip ca 80min) samt 2 superplay skivor med "spelfilm" (DVD ca 60min). Sen varnade den för låg batterinivå, helt ok enligt mig.

Måste tillägga att jag körde med extern bildskärm, ljusstyrkan var satt på 0 på huvudskärmen under war of the worlds samt simpsons, under superplayskivorna så körde jag på 80%.

Bodybag... Ahh.. Då förstår jag varför du kunde så så mycket.

Annars är det faktiskt belysningen av skärmen som är en av dom största energikrävande delarna på datorn.

1
Bevaka tråden