Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WebCore

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 15:10

Hur många har testat på WebCore? Någon som kommit på något intressant användningsområde för den?

Personligen så har jag tänkt leka ihop en specialanpassad browser för hattrick.org (onlinespel)

hadde tråkigt en kväll och gjorde som denna artikel föreslog och kokte ihop en egen liten deluxe browser

men nått mer har jag inte hunnit koka ihop, dock har jag en hel del ideer som jag vill testa när jag engång får tid över...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 15:52

Kul.. Det var en av träffarna när jag sökte på WebCore..

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 00:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
hadde tråkigt en kväll och gjorde som denna artikel föreslog och kokte ihop en egen liten deluxe browser

men nått mer har jag inte hunnit koka ihop, dock har jag en hel del ideer som jag vill testa när jag engång får tid över...

1) Blev chockad över att det var en svensk som skrivit en artikel på sidan som jag läst.
2) Blev ännu mer chockad när jag såg att han var Landskronit(eller åtminstone Landskrona Bo). Du har väl aldrig varit på Malmö mac pubarna vad jag vet Det borde du jag brukar ta tåget från La till Malmö när det är mac pub

hehe, som jag skrev i meddelandet til dig så har jag inte skrivit artiklen ifråga...

så, är det några andra som har roat sig med webcore?

satt och funderade på att göra ett liten RSS grabber, som hadde funktion att se en "preview" av siten också, genom webcore.
Var mest ett (konstigt) infall, så vi får se om det blir något av det..

varför? för att man kan...

...har hackat fram Saft, och lärde en del om WebCore. Om man installerar WebKit SDK, så får man några examplar i /Developer/Examples/WebKit. En som jag tycker är bra är PictureBrowser. Man kan lägga in egna "protocols" och länka ihop HTML med eget program - på så sätt kan man göra GUI i HTML och JavaScript - bra för vissa tillämpningar kanske.

1
Bevaka tråden