Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ, Yahoo, AIM och MSN rätt in i mobilen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 14:24

funkar faktisk riktigt bra! Bye bye sms med ockerpriser

http://cmessenger.cleverlance.com/index.jsp

Kör det på en t610.

Intressant, det måste jag genast testa, har väntat på nåt sånt för min T610.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 14:43

Och om man inte vill vara så jäkla hardcore kan man gå in på den engelska sidan istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 14:44

Du har inga bilder på hur det ser ut?

Hur gör jag som inte har blåtandsmodul till datorn?

Liten lathund tack. Och bilder!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-02 01:55

Hmm, är det någon som fått igång den?
Men hur är det måste man ha ett wap konto och vad kostar det att sitta på icq med mobilden??

  • Oregistrerad
  • 2003-09-02 11:47

Det funkar faktiskt rätt bra... Man lägger upp sitt msn och icq konto på deras server och sen loggar man in på den via mobilen. Man syns i allafall som online när man är uppkopplad med mobilen och man kan skicka och ta emot meddelanden. Lite krångligt är det och det tar ett tag innan man fattar.

Kostnaden beror ju på hur mycket data man hämtar och skickar. Man kan ställa in i programmet hur ofta den ska koppla mot servern och se om det kommit meddelanden.

Den stora nackdelen är att man inte kan köra programmet i "bakgrunden" utan man måste vara inne i java programmet hela tiden och då kommer man inte åt nått annat i telefonen.

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-02 14:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Hmm, är det någon som fått igång den?
Men hur är det måste man ha ett wap konto och vad kostar det att sitta på icq med mobilden??

Fungerar bra nu. Har haft lite strul med GPRS-anslutning. Mailade till Prag och tipset var att plocka ut batteriet, standard-åtgärd med Ericsson.

Nu har jag varit online 2h och skickat ca 10-15 meddelande. Har ställt in att den uppdaterar var 30 sek. Det kostade 6 kr med taxan 5 öre / kb hos Halebop.

Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-02 14:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av melfunko
Hur gör jag som inte har blåtandsmodul till datorn?

Liten lathund tack. Och bilder!

På deras hemsidan finns länkar till java-programmen. Det verkar vara olika version beroende på telefon. Själv smsade jag länken till mig själv och laddade ned programmet med GPRS. Tog några sekunder (30 kb).

Du måste sätta upp konto hos dem och lägga till dina IM-konton. Sedan laddas kompis-listan över.

I java-appleten måste du ställe in ditt konto du fått hos cMessenger. Deras instruktioner är bra faktiskt.

1
Bevaka tråden