Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel på iBook G3/300 ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2003-09-01 19:08

Har en iBook G3/300, ca ett och ett halvt år gammal (vilket verkar vara för gammalt för att hitta nån info om den fortfarande), och jag undrar nu hur man ska optimera den för att förhoppningsvis kunna spela lite spel på den, typ Ghost Recon. Har 2x128 Mb internminne i burken, det är det enda.

Nån som har bättre kunskap än mig och har lust att svara på dessa frågor?

-Hur mycket internminne kan jag trycka in i min iBook? (mitt förslag är 128 inbyggt + 512 i den utbytbara, stämmer det?

-Hjälper det mig att snabba upp datorn för att spela litegrafiktunga spel som Ghost Recon?

-Var hittar jag det bästa minnet till det bästa priset? utan krångel, dvs i Sverige åtminstone...

-Behöver jag göra nåt mer, eller är min dator hopplös att spela "snabba" spel på? är internminnet mitt problem eller finns det annat att göra för att det ska bli mindre hackigt?

Vore tacksam för svar...

/Himpas

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 19:49

Tyvärr kan du inte spela nyare spel på ett behagligt sätt med din maskin. Att trycka in maximalt med ram-minne gör maskinen piggare. Men det räcker inte. Grafikkortet som sitter i din iBook är för klent. En ny snabbare hårddisk kan oxå ge mer kraft till maskinen, men jag vet inte hur mkt det märks i spel...

Nu har inte jag testat Ghost Recon, men du kanske kan få spelet mer spelbart om du sätter alla inställningar till "sämsta".

Ta en kik på Applehistory så ska du nog se att din burk också finns med nånstans.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 22:07

Hmm, En iBook 300 ca 1,5 år gammal med 128 MB Ram på logikkortet...
Det är något som inte stämmer, är det verkligen 300 MHz ?

tyvärr, glöm ghost recon. Det kräver en betydligt nyare burk. Ghost Recon fungerar hjälpligt på min iBook 700 med 640 MB Ram och 16 Mb grafikkort.

1
Bevaka tråden