Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T610 frågor

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 10:37

ursäkta om jag tar upp ämnen som redan diskuterats men jag har lite ont om tid just nu.
jag ska köpa mig en SE T610 som jag vill andvända men min dual G4 via bluetooth (har tillgång till usb-BT-adapter)

jag undrar nu om man kan skicka bilder från och till mobilen? går det via isync?
hur skickar man program och spel, är det wap eller går det med med BT?

ringsignaler... går det via bluetooth? jag producerar musik på fritiden så jag kommer syssla en del med att göra midi filer som jag vill ha som ringsignal..

behöver jag något speciellt program för allt detta?
man kunde visst köpa usb-kabel...

sen med ljudet.. har hört att ljuden skulle vara kasst i T610. har de fixat det än? är det bara att uppdatera mjukvaran?

är mycket tacksam för alla svar..

mch emil

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 10:44

Du kan skicka det mesta såsom spel, bilder, ringsignaler och annat direkt via Bluetooth.
Detta har dock inget med iSync att göra, som egentligen bara synkar dina kontakter och kalendernoteringar.

Filöverföringen görs nämligen genom OS X inbyggda Bluetooth-assistent, som du finner under Systeminställningar eller högst upp till höger under Bluetooth-symbolen (om du valt att den ska visas där).

Ljudproblemen är fixade, om inte din handlare har väldigt gamla telefoner inne. Men om det skulle vara problem så går det att fixa genom att lämna in telefonen.

Annars stämmer det som Leijon skriver. Att överföra bilder, ringsignaler och teman går utmärkt med Apples Bluetooth-program.

Jag skulle gärna kunna ta backup på SMS-meddelanden också, men det har jag inte lyckats fixa ännu.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 11:37

Jag har inga ljudproblem i min relativt nya T610. Det är nog fixat. Väldigt nöljd med telefonen, det enda jag kan klaga på är att batteriet inte räcker lika länge som på min T68i (men å andra sidan sitter jag och pillar med den och tar bilder hela tiden, så det kanske inte är så konstigt).

Tänk bara på att skärmen är dålig i dagsljus och nästan oläslig i solljus.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 15:20

tack så mycket allihopa! precis vad jag ville veta. jag får helt enkelt lyssna på ljudet i butiken men det ska nog inte vara något problem..
kul med ett forum där man får bra hjälp direkt.
mvh emil

  • Medlem
  • 2003-08-30 16:36

finns det något bra ställe där man kan läsa om vad man kan göra för sin 610? Jag köpte min i dag (1 krona) och fick med nån löjlig cd med win-grejjer på. Bilder, musik etc...

Kolla in på Esato och MyT610 för forum, tips, nerladdningsbara spel, teman etc.

  • Medlem
  • 2003-08-30 20:21

verkar bra, men jag tänlte på om man vill göra egma grejjer. Vad kan man göra, hur gör man?

Om du vill göra egna bilder så är det bara att göra bilden som gif eller jpeg och föra över den till telefonen med bluetooth. Tror de ska vara 128 x 127 men jag är inte säker. Hur man gör egna teman är väl lite knepigare. Finns en del program för sånt, men naturligtvis bara för PC.

  • Medlem
  • 2003-08-30 23:41

och musik? Måste det vara i midi-format? Jag vet inte om jag har programvara som fixar det. Jag har ingen midi-erfarenhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-30 23:45

Midi är ljudformatet som gäller ja.
Vad storleken på bakgrundsbiler anbelangar, är det 128 x 160 pixlar de bör vara.

Kolla i tidigare trådar för mer info om midi och länkar till ställen där man kan ladda ner midi-filer. Det går inte att konvertera vanlig musik till midi-filer, t.ex.

  • Medlem
  • 2003-08-31 01:53

Här är en väldigt fin OSX-esque bild till at använda som bakgrunn i T610

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-31 14:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
finns det något bra ställe där man kan läsa om vad man kan göra för sin 610? Jag köpte min i dag (1 krona)...

Var får man tag på en T610a för en spänn? Hur är villkoren?

  • Medlem
  • 2003-08-31 14:15

geab har en kampanj som gällr till och med i dag söndag 31 augusti, som betyder att man köper en operatörslåst telefon med "Telia Go" för 1 kr, tecknar sig för ett teliaabonnemang Classic Flat, Talk eller Talk 5 i två år. Jag hade redan telia och är nöjd så jag bara bytte mitt gamla, numera ickeexisterande abonnemang mot ett Classic Talk. Man måste betala av telefonen med en hundring i månaden, men det är överkomligt då abonnemangsavgiften per månad bara är mellan 40 och 90 kronor beroende på abonnemangsform. Man kan desutom hoppa mellan abonnemnangen under bindningstiden.

Rätt bra deal tycker jag. Skynda! I dag är sista dagen...

edit: geab bjuder på inträdesavgiften på 250 kr tom i dag.

  • Medlem
  • 2003-09-01 10:32

och i dag går elgiganten ut med en liknande kampanj, fast med Vodaphoneabonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 10:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
och i dag går elgiganten ut med en liknande kampanj, fast med Vodaphoneabonnemang.

En gång för alla: [I]Vodafone[/I], och inget annat. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2003-09-01 10:40

Skiter ja ja i! Jag har Telja!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-01 10:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Skiter ja ja i! Jag har Telja!

Och jag har Glåckalnätt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Midi är ljudformatet som gäller ja.
Vad storleken på bakgrundsbiler anbelangar, är det 128 x 160 pixlar de bör vara.

Är du säker på det? Hela skärmen är ju 128 x 160 men det finns ju ett fält ovan och under som gör att hela skärmen inte används för bakgrundsbilden. Har för mig att det är 128 x 127 som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 11:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Är du säker på det? Hela skärmen är ju 128 x 160 men det finns ju ett fält ovan och under som gör att hela skärmen inte används för bakgrundsbilden. Har för mig att det är 128 x 127 som gäller.

Det kan du nog ha rätt i.
Ska luska lite i saken så vi får klarhet i det.

Såhär ser det ut:

Översta raden (Statusbar): 128 x 14
Bakgrundsbilden: 128 x 127
Nedersta raden (Softkeys): 128 x 19

Totalt: 128 x 160

1
Bevaka tråden