Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är iPhone drivande i telefonutvecklingen?

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-08-16 05:09
Ursprungligen av EnDumEn:

PaO jämförde inte ansiktsigenkänning med Touch ID utan iris scanner med Touch ID. Ganska stor skillnad. Dock förstår jag inte varför Samsung väljer att inkludera båda sätten i S8?

Det är kanske det vi diskuterar i denna tråden Samsung maxar funktioner och Apple bidar sin tid och väljer en som de förfinar och kommer med en ny vinkel på det hela. Intressant blir det när alla hackers skall testa den ryktade Face ID med foto i höst och detta vet ju Apple om precis som de vet den kärlek alla iPhone användare har till Touch ID ☺️

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-08-16 08:03
Ursprungligen av PaO:

Det är kanske det vi diskuterar i denna tråden Samsung maxar funktioner och Apple bidar sin tid och väljer en som de förfinar och kommer med en ny vinkel på det hela. Intressant blir det när alla hackers skall testa den ryktade Face ID med foto i höst och detta vet ju Apple om precis som de vet den kärlek alla iPhone användare har till Touch ID ☺️

Ja, men i mitt tycke driver de sin linje in absurdum då användningssättet är i det närmaste identiskt, men det ena sättet är betydligt säkrare än det andra. Eller finns det en fördel med ansikstigenkänning jämfört med iris scanner? Går det snabbare eller nåt sånt tex?

  • Medlem
  • 2017-08-16 10:33
Ursprungligen av EnDumEn:

PaO jämförde inte ansiktsigenkänning med Touch ID utan iris scanner med Touch ID. Ganska stor skillnad. Dock förstår jag inte varför Samsung väljer att inkludera båda sätten i S8?

Ursprungligen av PaO:

Jag är ledsen men fortfarande blandar du ihop iris och ansikte och finger. Okej vi får väl se på tisdag om Samsung släpper en bomb med Note 8 och har fingeravtryckläsaren under glaset ☺️

Det jag försöker säga med mitt inlägg är att det är extremt dåligt att Samsung släpper en säkerhetsfunktion som inte håller måttet.

https://arstechnica.com/gadgets/2017/03/video...

  • Medlem
  • 2017-08-16 10:35
Ursprungligen av EnDumEn:

PaO jämförde inte ansiktsigenkänning med Touch ID utan iris scanner med Touch ID. Ganska stor skillnad. Dock förstår jag inte varför Samsung väljer att inkludera båda sätten i S8?

Det tar längre tid att verifiera sig med iris scanner, och fingeravtrycksläsaren orkar nog inte alla använda eftersom att den sitter lite klumpigt till på baksidan. Då återstår PIN-kod och face recognition, men Samsung har ju uppenbarligen misslyckat med den sistnämnda inloggningsmetoden.

Ursprungligen av EnDumEn:

Hemknappen är förflyttad till baksidan, på ett lite udda ställe som tar tid att lära sig.
Kantlös skärm är hur coolt som helst men inte helt praktiskt irl.

Det är en ganska stor fördel om man återger rätt fakta. Samsung har inte flyttat hemknappen till baksidan. Vad man däremot har gjort är att man har satt fingeravtrycksläsaren bredvid den bakre kameran.

Den kantlösa skärmen har inte orsakat mig några problem alls. Det är snarare riktigt trevligt med vissa av edge-funktionerna. Problemen kring detta var betydligt större på S6 och S7. Nu har Samsung fått till det mycket bättre.

Ursprungligen av WiFi:

Många tycker nog att Samsung ligger före just nu, och på vissa delar gör de det. Det är konstigt att vi inte har en OLED-skärm än, men den kommer i höst. Men när Apple släpper något så slipper man oftast klumpiga misstag som svåråtkomliga fingeravtrycksläsare, och så vidare.

Nej, jag är än så länge ett väldigt Apple-fan, det kan jag medge, men Apple släpper bara fantastiska produkter gång på gång. iPhone driver verkligen branschen och utvecklingen framåt, och det gör många andra tillverkare också, bland annat Samsung.

iPhone får säkert OLED nu vid nästa släpp, men till vilket pris? Det kommer att finnas i Pro-modellen, men knappast i de som antas bli 7S. Där lär Apple fortsätta med LCD i åtminstone en version till eftersom de flesta ändå är nöjda med nuvarande skärm (mer pengar).

Men var ser du att Apple "verkligen dricker branschen och utvecklingen framåt"? Deras processor och grafikdel presterar förvisso bättre än Snapdragon och Exynos, men frågan är om det inte beror på anpassningen genom iOS snarare än hårdvarustyrka. Men därutöver har Samsung sprungit ifrån Apple. Apples enda styrka idag är att de själva utvecklar iOS och därför kan nå en bättre stabilitet än konkurrenterna som är beroende av att Google gör hyfsat bra grundarbete.

  • Medlem
  • 2017-08-16 11:22
Ursprungligen av sextontio:

iPhone får säkert OLED nu vid nästa släpp, men till vilket pris? Det kommer att finnas i Pro-modellen, men knappast i de som antas bli 7S. Där lär Apple fortsätta med LCD i åtminstone en version till eftersom de flesta ändå är nöjda med nuvarande skärm (mer pengar).

Men var ser du att Apple "verkligen dricker branschen och utvecklingen framåt"? Deras processor och grafikdel presterar förvisso bättre än Snapdragon och Exynos, men frågan är om det inte beror på anpassningen genom iOS snarare än hårdvarustyrka. Men därutöver har Samsung sprungit ifrån Apple. Apples enda styrka idag är att de själva utvecklar iOS och därför kan nå en bättre stabilitet än konkurrenterna som är beroende av att Google gör hyfsat bra grundarbete.

Vi kan vid det här laget förvänta oss att iPhone Edition/8/Pro kommer bli dyrare, men till vilket pris vet vi inte och det får vi se vid releasen. Vi kan spekulera varför iPhone 7S inte kommer få en OLED-skärm, förmodligen på grund av vinster men också på grund av stora kvantiteter som ska produceras. OLED-skärmarna har (enligt rykten), haft en otroligt hög failure rate, och de är inte enkla att få fram. Jag tror att det är mer än pengar som är orsaken, men det är rykten och spekulationer, för mer vet vi ju inte.

https://9to5mac.com/2017/08/07/iphone-8-not-c...

Som jag har sagt tidigare så ligger Samsung före på vissa delar, och även om Apple ligger lite efter på vissa delar så driver de fortfarande utvecklingen framåt. iPhone säljer som smör och skapar konkurrens, och flera företag försöker ta efter Apples koncept. Samsung har funktioner som Apple inte har, men samtidigt har Apple bättre mjukvara som är integrerad med hårdvaran, 3D Touch, säkerhetsuppdateringar flera år efter köp, bra support, och sist men inte minst, ett ekosystem av produkter som samarbetar med varandra.

Google och OnePlus har ju skapat egna Android-versioner som exempelvis Oxygen OS, och Samsung skapade Samsung Pay. Apple driver utvecklingen framåt, och konkurrenterna insåg nog att de låg efter på vissa områden de också.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-08-16 13:07
Ursprungligen av sextontio:

Det är en ganska stor fördel om man återger rätt fakta. Samsung har inte flyttat hemknappen till baksidan. Vad man däremot har gjort är att man har satt fingeravtrycksläsaren bredvid den bakre kameran.

Det har redan tagits upp i tråden att det bara är fingeravtrycksläsaren som sitter på baksidan.

  • Medlem
  • 2017-08-16 16:23
Ursprungligen av sextontio:

Det är en ganska stor fördel om man återger rätt fakta. Samsung har inte flyttat hemknappen till baksidan. Vad man däremot har gjort är att man har satt fingeravtrycksläsaren bredvid den bakre kameran.

Den kantlösa skärmen har inte orsakat mig några problem alls. Det är snarare riktigt trevligt med vissa av edge-funktionerna. Problemen kring detta var betydligt större på S6 och S7. Nu har Samsung fått till det mycket bättre.

iPhone får säkert OLED nu vid nästa släpp, men till vilket pris? Det kommer att finnas i Pro-modellen, men knappast i de som antas bli 7S. Där lär Apple fortsätta med LCD i åtminstone en version till eftersom de flesta ändå är nöjda med nuvarande skärm (mer pengar).

Men var ser du att Apple "verkligen dricker branschen och utvecklingen framåt"? Deras processor och grafikdel presterar förvisso bättre än Snapdragon och Exynos, men frågan är om det inte beror på anpassningen genom iOS snarare än hårdvarustyrka. Men därutöver har Samsung sprungit ifrån Apple. Apples enda styrka idag är att de själva utvecklar iOS och därför kan nå en bättre stabilitet än konkurrenterna som är beroende av att Google gör hyfsat bra grundarbete.

Håller med dig om det och där Apple verkligen hamnat på efterkälken är tillbehör. Idag har Samsung Gear VR, 360 kameran, Dex och intelligenta skal i tex LED Cover

  • Medlem
  • 2017-08-16 16:27
Ursprungligen av WiFi:

Vi kan vid det här laget förvänta oss att iPhone Edition/8/Pro kommer bli dyrare, men till vilket pris vet vi inte och det får vi se vid releasen. Vi kan spekulera varför iPhone 7S inte kommer få en OLED-skärm, förmodligen på grund av vinster men också på grund av stora kvantiteter som ska produceras. OLED-skärmarna har (enligt rykten), haft en otroligt hög failure rate, och de är inte enkla att få fram. Jag tror att det är mer än pengar som är orsaken, men det är rykten och spekulationer, för mer vet vi ju inte.

https://9to5mac.com/2017/08/07/iphone-8-not-c...

Som jag har sagt tidigare så ligger Samsung före på vissa delar, och även om Apple ligger lite efter på vissa delar så driver de fortfarande utvecklingen framåt. iPhone säljer som smör och skapar konkurrens, och flera företag försöker ta efter Apples koncept. Samsung har funktioner som Apple inte har, men samtidigt har Apple bättre mjukvara som är integrerad med hårdvaran, 3D Touch, säkerhetsuppdateringar flera år efter köp, bra support, och sist men inte minst, ett ekosystem av produkter som samarbetar med varandra.

Google och OnePlus har ju skapat egna Android-versioner som exempelvis Oxygen OS, och Samsung skapade Samsung Pay. Apple driver utvecklingen framåt, och konkurrenterna insåg nog att de låg efter på vissa områden de också.

Visst driver Apple utveckling framåt men jag hävdar fortfarande att Apple är så beroende av iPhone att de inte vågar för mycket i framkant. IPhone 8 skall bli spännande att se vad den kan och hur den står sig mot tex Samsung S8 och Note 8. Det ryktas om 1200 dollar för insteget men det är ännu en gång rykten ☺️

  • Medlem
  • 2017-08-16 17:49
Ursprungligen av PaO:

Visst driver Apple utveckling framåt men jag hävdar fortfarande att Apple är så beroende av iPhone att de inte vågar för mycket i framkant. IPhone 8 skall bli spännande att se vad den kan och hur den står sig mot tex Samsung S8 och Note 8. Det ryktas om 1200 dollar för insteget men det är ännu en gång rykten ☺️

Ja, och vi tycker helt enkelt olika. Jag håller bara med Tim Cook, Apple försöker inte vara snabbast, Apple försöker vara bäst när tekniken är redo. Apple visar ändå lite mod (nu kommer jag få massiv kritik, ni får kalla det vad ni vill) som tog bort hörlurskontakten och struntade i journalisternas svidande kritik. Nu används utrymmet till annat och andra tar nu efter. Du kanske ser det som att Apple är lite feg och inte vågar så mycket, jag har en annan synvinkel och anser i stället att Samsung vågar för mycket. Samsungs face recognition är under all kritik och den fungerar i dagsläget alldeles för dåligt.

  • Medlem
  • 2017-08-16 21:09
Ursprungligen av WiFi:

Ja, och vi tycker helt enkelt olika. Jag håller bara med Tim Cook, Apple försöker inte vara snabbast, Apple försöker vara bäst när tekniken är redo. Apple visar ändå lite mod (nu kommer jag få massiv kritik, ni får kalla det vad ni vill) som tog bort hörlurskontakten och struntade i journalisternas svidande kritik. Nu används utrymmet till annat och andra tar nu efter. Du kanske ser det som att Apple är lite feg och inte vågar så mycket, jag har en annan synvinkel och anser i stället att Samsung vågar för mycket. Samsungs face recognition är under all kritik och den fungerar i dagsläget alldeles för dåligt.

Håller med dig om det att vi har olika synsätt ☺️

Tycker nog inte Apple är fega utan mer taktiska och lite tråkiga ibland. Men nu kommer ju iPhone 8 och det är ju mycket nytt

  • Medlem
  • International user
  • 2017-08-16 23:30
Ursprungligen av MakeCoke:

Apple ligger efter på några punkter, jag tänker på trådlös laddning och tjocka ramar. (Ögonavläsningen i Samsung är ett skämt pga usel säkerhet.)

Samtidigt ligger Apple klart före på andra punkter: Prestanda, säkerhet, uppdateringar, högtalare, etc

Trådlös laddning?
Det fungerar ju så dåligt så att tillverkare börjar ta bort det igen.

Ursprungligen av PaO:

Ett foto räckte för ansiktsupplåsning rätt. Dock är iris upplåsning lika säker eller osäker som fingeravtryckupplåsning. 2013 plockade man fingeravtryck från ett vattenglas och låste upp en iPhone.

Man vet idag exakt hur en Note 8 kommer att se ut. Inga hemligheter en vecka innan.

Jag tror nog att man jobbar in i det sista på denna typen av projekt ja nästan alla projekt nuförtiden ☺️

IRIS-upplåsningen är lika värdelös som ansiktsupplåsningen, https://media.ccc.de/v/biometrie-s8-iris-en

  • Medlem
  • 2017-08-17 05:10
Ursprungligen av zappee:

Trådlös laddning?
Det fungerar ju så dåligt så att tillverkare börjar ta bort det igen.

IRIS-upplåsningen är lika värdelös som ansiktsupplåsningen, https://media.ccc.de/v/biometrie-s8-iris-en

Jag menar att iris och fingeravtryck är ungefär lika säkra. Intressant hur många försök de behövde ☺️

http://www.businessinsider.com/hack-iphone-to...

https://www.tomsguide.com/us/iphone-touch-id-...

Men som med allting så ger Samsung valmöjligheter till upplåsning. Skulle du nu tycka iris är osäker eller bökig så finns ju alltid fingeravtryckläsaren.

Senast redigerat 2017-08-17 05:28
Ursprungligen av WiFi:

Det tar längre tid att verifiera sig med iris scanner, och fingeravtrycksläsaren orkar nog inte alla använda eftersom att den sitter lite klumpigt till på baksidan. Då återstår PIN-kod och face recognition, men Samsung har ju uppenbarligen misslyckat med den sistnämnda inloggningsmetoden.

Ja, skoja inte.. Två kollegor till mig skaffade den senaste flaggskepps-modellen (bryr mig verkligen inte om vad den heter) när den kom ut och med deras ansikts-inloggning kunde jag logga in lika snabbt som dem.. och komma åt allt. Jag bär till och med glasögon, vilket dem inte gör. Patetiskt att ens implementera något som man sedan varnar kunder för att det är väldigt osäkert och att man hellre skall använda en annan metod för att komma åt telefonen. För den nyfikne så behövdes alltså inget annat sätt för mig att komma åt deras telefon och innehåll utom ansiktet..

  • Medlem
  • 2017-08-17 10:14
Ursprungligen av Sjolejonet:

Ja, skoja inte.. Två kollegor till mig skaffade den senaste flaggskepps-modellen (bryr mig verkligen inte om vad den heter) när den kom ut och med deras ansikts-inloggning kunde jag logga in lika snabbt som dem.. och komma åt allt. Jag bär till och med glasögon, vilket dem inte gör. Patetiskt att ens implementera något som man sedan varnar kunder för att det är väldigt osäkert och att man hellre skall använda en annan metod för att komma åt telefonen. För den nyfikne så behövdes alltså inget annat sätt för mig att komma åt deras telefon och innehåll utom ansiktet..

Nu släpper Samsung en ny telefon snart och det blir lite kul att se om de åtgärdar säkerhetsproblemen som finns i S8. Det ryktas om att Apple kommer införa Face ID, och jag hoppas och tror verkligen att Apple lyckas bättre än så här.

Ursprungligen av WiFi:

Nu släpper Samsung en ny telefon snart och det blir lite kul att se om de åtgärdar säkerhetsproblemen som finns i S8. Det ryktas om att Apple kommer införa Face ID, och jag hoppas och tror verkligen att Apple lyckas bättre än så här.

Ja, FaceID är väl en av de saker som känns mest spännande. Ryktet om trådlös laddning känns helt ointressant för mig men för iPhone som produkt kommer det ju såklart innebära hype deluxe.. spännande!

  • Medlem
  • International user
  • 2017-08-17 12:24
Ursprungligen av PaO:

Jag menar att iris och fingeravtryck är ungefär lika säkra. Intressant hur många försök de behövde ☺️

http://www.businessinsider.com/hack-iphone-to...

https://www.tomsguide.com/us/iphone-touch-id-...

Men som med allting så ger Samsung valmöjligheter till upplåsning. Skulle du nu tycka iris är osäker eller bökig så finns ju alltid fingeravtryckläsaren.

Ja, valfrihet mellan två dåliga produkter.
Tack Samsung

  • Medlem
  • 2017-08-19 15:44

Snygga är de allihopa ☺️

  • Medlem
  • 2017-08-21 05:55

Nu har Andy Rubin presenterat Essential
IPhone 8 blev just ännu mindre unik utseendemässigt

Ursprungligen av PaO:

Nu har Andy Rubin presenterat Essential
IPhone 8 blev just ännu mindre unik utseendemässigt

Klart stilig tycker jag. Snyggt utan någon form av branding på den också. Ram i titan istället för aluminium.

  • Medlem
  • 2017-08-26 22:22
Ursprungligen av keptang:

Klart stilig tycker jag. Snyggt utan någon form av branding på den också. Ram i titan istället för aluminium.

Nu har även Mi Mix 2 börjat visa sig
Förutom IOS så måste iPhone 8 har fantastiska AR funktioner designen är en i mängden numera och skall bli spännande att se hur Apple presenterar den 12 september. Ryktet säger att Xiaomi presenterar Mi Mix 2 just den 12 september ☺️

https://www.google.se/amp/www.androidauthorit...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2017-08-27 09:14
Ursprungligen av timofej:

Har haft iPhone sedan 3Gs och har aldrig tittat på konkurrenterna (har en 7a nu). Alla vet ju att iPhone är bäst. Men jag har haft en ögonöppnare idag.

En kompis till mig bad mig att kolla åt henne vilken Samsung telefon är bäst för att köpa den som present till sin man. Jag var tvungen att gå på deras hemsida och fick reda på att det var en S8.

Dock till min stora förvåning såg jag även att telefonen hade i princip alla funktioner som iPhone bara ryktas att få under höst. Avsaknaden av hemknappen, kantlös skärm, upplåsning med ögonavläsning, trådlös laddning, delad skärm etc. Allt som vi iPhone ägare väntar ivrigt på finns redan där.

Jag undrar därmed är iPhone verkligen marknadsledande längre? Och framför allt driver den utvecklingen framåt? Har de kommit på något andra telefoner inte har? Eller har jag missat något?

Det du har missat är att Apple bara var marknadsledande i början. Och det är länge sedan nu. Så fort Android kom igång på allvar gick de ikapp och förbi ganska snabbt. Grejen är den att Apple inte kan konkurrera med flera andra tillverkare om allt samtidigt, om man nu vill ha konkurrenskraftiga priser förstås.
Vissa tillverkare har fokuserat på att trycka in den bästa kameran, andra har fokuserat på andra grejer som batteritid, snabbast processor, bästa skärm osv. På varje enskild punkt kommer iPhone att framstå som sämre i en jämförelse men grejen är den att de flesta andra telefoner bara har ett par grejer som är "bättre". (sen är det inte alltid som det funkar som det ska, men det är en annan sak)

I praktiken har Apple valt att leverera en helhetslösning med helt OK teknik även om det inte alltid är spjutspetsteknologi. För mig personligen handlar det om att jag trivs bättre i IOS än i Android. (som vi kör på jobbet i flera varianter). Tekniken i sig är sekundär idag.
Mycket av det som t ex finns i andra mobiler är bara gimmicks utan någon större betydelse. Snarare kan man fort tröttna när man märker att deras lösningar funkar sämre. "Trådlös" laddning är t ex en grej som aldrig kommer att vara lika praktiskt som att bara ta med sladden och kunna ladda vart som helst.
Det viktiga för mig är att saker och ting fungerar som det är tänkt och det ska vara praktiskt. Om det sedan är gammal och beprövad teknik ser jag inte det som en nackdel. Den senaste iPhonen är ändå tillräckligt bra för att jag ska kunna känna att jag inte behöver en ny telefon just nu även om det kommer en ny imorgon och andra tillverkare redan har "bättre" mobiler.

  • Medlem
  • 2017-08-27 13:54
Ursprungligen av Mach2:

Det du har missat är att Apple bara var marknadsledande i början. Och det är länge sedan nu. Så fort Android kom igång på allvar gick de ikapp och förbi ganska snabbt. Grejen är den att Apple inte kan konkurrera med flera andra tillverkare om allt samtidigt, om man nu vill ha konkurrenskraftiga priser förstås.
Vissa tillverkare har fokuserat på att trycka in den bästa kameran, andra har fokuserat på andra grejer som batteritid, snabbast processor, bästa skärm osv. På varje enskild punkt kommer iPhone att framstå som sämre i en jämförelse men grejen är den att de flesta andra telefoner bara har ett par grejer som är "bättre". (sen är det inte alltid som det funkar som det ska, men det är en annan sak)

I praktiken har Apple valt att leverera en helhetslösning med helt OK teknik även om det inte alltid är spjutspetsteknologi. För mig personligen handlar det om att jag trivs bättre i IOS än i Android. (som vi kör på jobbet i flera varianter). Tekniken i sig är sekundär idag.
Mycket av det som t ex finns i andra mobiler är bara gimmicks utan någon större betydelse. Snarare kan man fort tröttna när man märker att deras lösningar funkar sämre. "Trådlös" laddning är t ex en grej som aldrig kommer att vara lika praktiskt som att bara ta med sladden och kunna ladda vart som helst.
Det viktiga för mig är att saker och ting fungerar som det är tänkt och det ska vara praktiskt. Om det sedan är gammal och beprövad teknik ser jag inte det som en nackdel. Den senaste iPhonen är ändå tillräckligt bra för att jag ska kunna känna att jag inte behöver en ny telefon just nu även om det kommer en ny imorgon och andra tillverkare redan har "bättre" mobiler.

Hade iPhone 8 kommit förra året så hade det varit en annan femma.
Tycker att det är lite tråkigt att Apple kunder måste betala 10 000 kr för att få en modern och snygg telefon att köra IOS på. Dom som tycker att det är för mycket pengar och behöver en ny lur får nöja sig med en flera år gammal design och ändå betala över 6000 kr.

Nu är det bekräftat att Xiaomi presenterar Mi Mix 2 den 12 september.

På Android sidan och om man gillar kantlös design så har man idag att välja på S8 / S8 plus /Note 8 /Essential /Mi mix 2 /LG telefoner. Note 8 är lika dyr som kommande iPhone 8 men övriga finns i olika prisklasser

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-08-27 15:21

Ledande och ledande, finns väl ingen tillverkare som är ledande i dagsläget utan alla driver utvecklingen framåt i form utav konkurrens.
Säga att iOS är skit eller att Android är skit är ju rent ut sagt bara dumt, det är som att jämföra äpplen och päron.
Jag har själv kört Android innan jag gick över till iOS helt, anledningen är att jag använder mig utav min telefon, surfplatta, dator dagligen och för tillfället tycker jag att iOS har den bästa integrationen mellan sina produkter, iOS för mig är säkrare och lättare att använda samt att det rent grafiskt är mycket snyggare än Android, men det är ju MIN åsikt och hur jag upplever det, finns ju hur mycket människor som helst som tycker tvärtom och då får man respektera det, det är varken rätt eller fel att tycka olika..
Dessa trådar brukar oftast sluta i någon form utav kukmätartävling om ni ursäktar mitt ordspråk, Samsung har detta, iPhone har detta bla bla bla, ställ dig istället frågan om du är nöjd med din nuvarande telefon, presterar den bra? Uppfyller den dina behov? Är det något du saknar, i så fall vad? När du har svarat på dessa frågor, då kan du börja kika på en telefon..
Både Samsung och Apple tillverkar fantastiska telefoner, frågan är bara vad man har för behov och vad man är van vid!

Uruselt

Ursprungligen av kenjon:

Och Samsungs upplåsning med ögonavkänning kunde man väl enkelt gå förbi med ett foto av användaren? Låter ju helt kass....

Helt otroligt att de kan släppa sånt skit!

  • Medlem
  • 2017-09-07 05:06
Ursprungligen av BibbeBobbeBapp:

Helt otroligt att de kan släppa sånt skit!

Ansiktsupplåsning på S8 / Note 8 Telefonerna är tänkt som ett snabbt mindre säkert sätt att låsa upp. Samsung marknadsföring är inte som ersättning till fingeravtryckläsaren utan det är IRIS-upplåsningen. Men man behöver ju inte köpa Samsung eller använda ansiktsupplåsning det är valfritt ☺️
Igår när jag gick runt och kände på Note 8 hos operatörer så sade alla att nu måste Apple hitta på något för vanliga kunder som inte känner till keynotes mm kommer in. Ser S8 Telefonerna ink Note 8 bredvid varandra och sedan tittar de på iPhone lineup och säger nja. Nu vet vi att en imponerande lur presentera på tisdag men Apple behåller även den gamla formfaktor dock med glas baksida. Dvs oavsett i butikerna så tittar S8 Telefonerna och Note 8 med likartad design och imponerande AMOLED panel på en medan Apple kommer att ha en snygg men extra dyr lur och 2 gamla designmässigt

  • Medlem
  • International user
  • 2017-09-13 22:50
Ursprungligen av PaO:

Ansiktsupplåsning på S8 / Note 8 Telefonerna är tänkt som ett snabbt mindre säkert sätt att låsa upp. Samsung marknadsföring är inte som ersättning till fingeravtryckläsaren utan det är IRIS-upplåsningen. Men man behöver ju inte köpa Samsung eller använda ansiktsupplåsning det är valfritt ☺️
Igår när jag gick runt och kände på Note 8 hos operatörer så sade alla att nu måste Apple hitta på något för vanliga kunder som inte känner till keynotes mm kommer in. Ser S8 Telefonerna ink Note 8 bredvid varandra och sedan tittar de på iPhone lineup och säger nja. Nu vet vi att en imponerande lur presentera på tisdag men Apple behåller även den gamla formfaktor dock med glas baksida. Dvs oavsett i butikerna så tittar S8 Telefonerna och Note 8 med likartad design och imponerande AMOLED panel på en medan Apple kommer att ha en snygg men extra dyr lur och 2 gamla designmässigt

IRIS-upplåsningen är dock lika kass-

Bevaka tråden