Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andlin76:

Jag har kört mina Airpods ett tag nu och kan hålla med om att de inte är helt pålitliga mot min iPhone 6s. Kopplar ifrån och ihop lite då och då. Fungerar bättre när jag bara kör med en lur i örat.

Mot klockan är det inga problem alls.

Hur menar du där med "en lur i örat"? Trodde att man ska båda annars fungerar det inte alls?

Ni som har köpt AirPods - vilka accessoarer har ni till dessa?

Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt AirPods - vilka accessoarer har ni till dessa?

Inga alls faktiskt. De är som bäst nakna som det mesta i världen ?

  • Avstängd
  • 2017-05-21 12:08
Ursprungligen av calinou:

Hur menar du där med "en lur i örat"? Trodde att man ska båda annars fungerar det inte alls?

Det står klart och tydligt på hemsidan att man kan om man vill använda bara en.

https://www.apple.com/se/airpods/

  • Avstängd
  • 2017-05-21 12:09
Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt AirPods - vilka accessoarer har ni till dessa?

Inga alls. Passar perfekt i mina öron. Testade Spigens "senilsnören" men då ramlade dom bara ur och krånglade till det när man skulle ladda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-21 13:29
Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt AirPods - vilka accessoarer har ni till dessa?

Inga alls. Trodde att jag kanske skulle köpa när de väl kom hem till mig. Men ser inget behov och upplever att det bara skulle bli ett dök när man ska stoppa dem i fodralet för laddning. Sedan beror det ju på hur man använder dem. Kanske har några behov av ett senilsnöre ett något sådant.

Ursprungligen av Rlafh:

Det står klart och tydligt på hemsidan att man kan om man vill använda bara en.

https://www.apple.com/se/airpods/

Det fungerar inte för mig.

Ursprungligen av calinou:

Det fungerar inte för mig.

Du behöver utveckla om du vill ha hjälp. Tex, vad gör du när det inte fungerar?

Har testat själv och det fungerar fint med endast en. Använder jag båda två och tar ur den ena, då pausas tex Spotify (som sig bör), men jag kan sen trycka på play igen med bara den ena i.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du behöver utveckla om du vill ha hjälp. Tex, vad gör du när det inte fungerar?

Har testat själv och det fungerar fint med endast en. Använder jag båda två och tar ur den ena, då pausas tex Spotify (som sig bör), men jag kan sen trycka på play igen med bara den ena i.

Tack för tipset! Det hade dom inte specificerat i manualen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-21 17:58
Ursprungligen av calinou:

Det fungerar inte för mig.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du behöver utveckla om du vill ha hjälp. Tex, vad gör du när det inte fungerar?

Har testat själv och det fungerar fint med endast en. Använder jag båda två och tar ur den ena, då pausas tex Spotify (som sig bör), men jag kan sen trycka på play igen med bara den ena i.

Det fungerar också om du tex bara tar ut en ur raset/boxen och kör igång musik, telefonsamtal etc. Det ska då dessutom bytas från stereo till mono.

Ursprungligen av xms67:

Inga alls. Trodde att jag kanske skulle köpa när de väl kom hem till mig. Men ser inget behov och upplever att det bara skulle bli ett dök när man ska stoppa dem i fodralet för laddning. Sedan beror det ju på hur man använder dem. Kanske har några behov av ett senilsnöre ett något sådant.

Jag funderade på att det kanske kan vara praktiskt med en sådan.
https://www.catalystlifestyle.com/collections...

  • Avstängd
  • 2017-05-21 20:11
Ursprungligen av calinou:

Tack för tipset! Det hade dom inte specificerat i manualen.

Måste allting specificeras i en manual för att man ska lära sig?
Att utforska inställningar är också ett väldigt bra sätt att lära sig hur saker fungerar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-21 21:22
Ursprungligen av Rlafh:

Måste allting specificeras i en manual för att man ska lära sig?
Att utforska inställningar är också ett väldigt bra sätt att lära sig hur saker fungerar.

At ställa frågor i forum skulle ju också kunna vara ett sätt..?

  • Avstängd
  • 2017-05-21 21:35
Ursprungligen av xms67:

At ställa frågor i forum skulle ju också kunna vara ett sätt..?

Absolut men vad hindrar att man går båda?

Har nu testat dem lite. Trist att man behöver starta Siri för att byta låt. Önskar fler val på antal knackningar. Exempelvis nästa låt på en knackning, två knackningar för att gå tillbaka och tre för Siri. Kanske kommer i en framtida uppdatering.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-03 12:31

Någon annan som har problem med att telefonen inte lägger på vid dubbelknackning på luren?
Troligen måste mina knackningar vara distinktare och snabbare, en inställningsmöjlighet för detta och annat vore fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-03 15:05
Ursprungligen av mattiL:

Någon annan som har problem med att telefonen inte lägger på vid dubbelknackning på luren?
Troligen måste mina knackningar vara distinktare och snabbare, en inställningsmöjlighet för detta och annat vore fint.

Hos mig fungerar det perfekt. När man träffar bra...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-06-06 00:32

iOS 11 brings Next/Previous Track controls to individual AirPods

https://9to5mac.com/2017/06/05/ios-11-brings-...

Ursprungligen av Adzam 1:

iOS 11 brings Next/Previous Track controls to individual AirPods

https://9to5mac.com/2017/06/05/ios-11-brings-...

Woho! Behövde bara vänta några dagar. Installerar developer beta just nu

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-02 23:06

Fick tag i ett par idag, första intrycket är fantastiskt.
Sitter kvar, bekväma och hyggligt ljud. Verkar vara bra mic också.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-08-03 00:16

Jag har fått mina idag med. Måste säga att samtalskvaliteten är väldigt bra. Jag är van vid formgjutna proppar så där ligger ju AirPods i lä förstås men de sitter ändå helt ok. Det här med att "knacka" däremot... Känns som att jag sänder morsekod för att byta låt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-15 17:41

funkar det att bara använda en av dem? Jag vill ha ena örat fritt ibland.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-15 18:05
Ursprungligen av oskard:

funkar det att bara använda en av dem? Jag vill ha ena örat fritt ibland.

Japp, på grund av problemen att använda båda vid samtal så har jag sett till att använda bara ett, det fungerar fint vid telefonsamtal men ej för musik.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-08-20 13:58
Ursprungligen av mattiL:

Japp, på grund av problemen att använda båda vid samtal så har jag sett till att använda bara ett, det fungerar fint vid telefonsamtal men ej för musik.

What? Jag kan lyssna på musik från bara en.

Ursprungligen av CEk:

What? Jag kan lyssna på musik från bara en.

Jag med.

Ursprungligen av mattiL:

Japp, på grund av problemen att använda båda vid samtal så har jag sett till att använda bara ett, det fungerar fint vid telefonsamtal men ej för musik.

Ibland undrar jag om alla som svarar verkligen äger att par Airpods. Du kan använda båda eller en vid såväl samtal som musik. Du kan även lägga till eller ta bort en Airpod under ett samtal eller musiklyssnade.

Lyckas man inte med detta har man fått ett trasigt ex eller köpt en kinesisk kopia på Wish

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-20 16:50
Ursprungligen av Ancientdragon:

Ibland undrar jag om alla som svarar verkligen äger att par Airpods. Du kan använda båda eller en vid såväl samtal som musik. Du kan även lägga till eller ta bort en Airpod under ett samtal eller musiklyssnade.

Lyckas man inte med detta har man fått ett trasigt ex eller köpt en kinesisk kopia på Wish

Jag har haft problem med att samtal bryts om jag använder båda lurarna samtidigt, och lyssna på musik med en lur är inte så givande i min mening.

Ursprungligen av mattiL:

Jag har haft problem med att samtal bryts om jag använder båda lurarna samtidigt, och lyssna på musik med en lur är inte så givande i min mening.

Bara att reklamera. Har inga problem med mina, kör dem till en 7+.

Airpods bäst i test

GP har testat trådlösa lurar och Airpods fick bäst resultat sammanvägt: http://www.gp.se/livsstil/konsument/upp-till-...

Hej
Jag kapar denna tråd för mitt lilla problem...

Om jag inte missminner mig (hittar inte igen, dock) så har det nämnts att det kan glappa i laddningen av höger hörlur? När jag läste detta, hade jag inte haft mina lurar så länge och hade inte stött på detta problem, men det har jag nu!

Mitt användande ser ut som följer. Lurarna ligger i sitt fodral. Jag skall på lunchprommis eller joggingtur, jag tar ut dem och sätter dom i öronen. Alltså, jag går inte med dem i öronen hela tiden, använder de inte som headset till 100%. Utan bara när jag skall lyssna. Ringer det då, under promenaden, så svarar jag så klart i de.

Nästan, ett par gånger i veckan, när jag står ombytt för att träna och bara skall dra igång ljudbok, musik så är höger lur urladdad, men vänster är 100%. Själva asken kan variera, men ligger oftast på över 90.

Hur kan man säkerställa laddning på höger lur?
Vad gör jag för fel i användandet?
Andra tips, rengöring?

Jag har inte haft dem jättelänge. Köpte dem på Black Friday, Komplett, för 1337 kr. Så slutet av november.

Bevaka tråden