Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud in med lightningkabel i iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2017-08-19 17:00

Jag har ett USB ljudinterface (en ljudmixer) som jag vill koppla till min iPad för inspelning. När jag kopplar ihop mixern och datorn med en vanlig USB-kabel kan jag spela in ljudet från mixern på datorn. Men när jag kopplar min vanliga laddsladd (USB-Lightning som följer med iPad) från mixer till iPad så verkar det inte fungera. Behövs någon annan sladd/adapter för detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-19 17:37

Har du någon app som kan ta hand om ljudet från USB/Lightningkabeln? Utan en sådan så funkar det inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-08-20 10:41
Ursprungligen av kenjon:

Har du någon app som kan ta hand om ljudet från USB/Lightningkabeln? Utan en sådan så funkar det inte.

Jag använder Auria Pro 2.11.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-20 15:25

Den har jag aldrig hört talas om. Ska den göra det du vill? Kontaktat apptillverkaren?
Den verkar rätt häftig, men dyr. Kolla först på tillverkarens hemsida, vilka iOSversioner den stödjer. Testat annan kabel har du väl redan gjort. Tvångsomstartat din iPad?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-08-20 19:19
Ursprungligen av Wire:

Jag har ett USB ljudinterface (en ljudmixer) som jag vill koppla till min iPad för inspelning. När jag kopplar ihop mixern och datorn med en vanlig USB-kabel kan jag spela in ljudet från mixern på datorn. Men när jag kopplar min vanliga laddsladd (USB-Lightning som följer med iPad) från mixer till iPad så verkar det inte fungera. Behövs någon annan sladd/adapter för detta?

Om ditt mixerbord inte specifikt är MFi-certifierat behöver du antagligen ansluta det via lightning till usb-adapter. Dessutom eventuellt en strömförsörjd usb-hubb. Läs mer här:
http://www.auriaapp.com/Support/auria-audio-i...

Tillägg: Lightning till USB 3-adaptern är nog ett bättre val eftersom den kan strömförsörjas direkt.

Senast redigerat 2017-08-20 19:31
1
Bevaka tråden