Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säg hej till Nokia 8

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter ett gäng billigare telefoner är det nu dags för HMD att släppa sitt första flaggskepp som bär namnet Nokia 8.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-08-17 19:21

Snygg telefon, men för stor, som det mesta nuförtiden. Sorry.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Snygg telefon, men för stor, som det mesta nuförtiden. Sorry.

5,3" mobiler är snart "mini" versionerna.
Minns när kompisen köpte HTC Desire hd med hela 4,3" skärm runt 2010 eller när den var modern. En så stor skulle jag aldrig kunna ha tyckte jag då, nu kör jag med en huawei på 5.5" och är nöjd

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-17 20:26
Ursprungligen av Jonatatatan:

5,3" mobiler är snart "mini" versionerna.
Minns när kompisen köpte HTC Desire hd med hela 4,3" skärm runt 2010 eller när den var modern. En så stor skulle jag aldrig kunna ha tyckte jag då, nu kör jag med en huawei på 5.5" och är nöjd

@JohannesKBA

Jag minns när jag funderade på köp av Samsung Galaxy S2, ägde en 3,5-tums Iphone 3G då och tyckte att en skärm på 4,3 tum kändes orimligt stort. Nu tycker jag att gränsen går någonstans runt 5,1 tum, återstår att se hur jag resonerar om ytterligare några år

Jag var så nöjd med min Sony Ericsson J300 med 1,5"-skärm för inte sååå länge sen. Den var så liten och smidig. Nu har jag en Iphone 7 Plus, men är faktiskt inte lika nöjd. Ibland är den för stor.

Iphone 7+ här och redo för större!

Nu när telefonen blir borderless så hade en skärmökning varit kanon!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-08-18 16:39

Haha, ni är galenpannor allihop Fysiken tillåter helt enkelt inte enhandsanvändning av plus-modellerna.

Jag kör vidare på min SE så länge jag kan. Hade helst haft en ännu mindre telefon, men med samma skärmstorlek som SE. Det hade varit toppen

  • Medlem
  • 2017-08-18 18:24

Varför gör ingen en liten Android med bra specar där skärmen är 4-4,5 tum? Jag skulle skaffa en, särskilt om den var vattenskyddad. Jelly blir lite väl liten.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Haha, ni är galenpannor allihop Fysiken tillåter helt enkelt inte enhandsanvändning av plus-modellerna.

Jag kör vidare på min SE så länge jag kan. Hade helst haft en ännu mindre telefon, men med samma skärmstorlek som SE. Det hade varit toppen

Det är du och jag som är kundbasen tyvärr tror jag, vi kanske kan vinna över Ida Blix
men vi är tyvärr för få.

Men trenden kanske vänder så att det blir lite mer Star Trek igen.

  • Medlem
  • 2017-08-19 00:04
Ursprungligen av Alix:

Varför gör ingen en liten Android med bra specar där skärmen är 4-4,5 tum? Jag skulle skaffa en, särskilt om den var vattenskyddad. Jelly blir lite väl liten.

Sony hade ju sin compact och Samsung mini men de verkar vara borta. Samsung A3 2017 har 4.7 tum, IP68, Samsung Pay, Always on mm men lite låg upplösning på skärmen och kameran kunde vara bättre. Men prisvärd ändå får man säga. Men slår ju inte en SE i specifikationer

  • Medlem
  • 2017-08-19 10:58
Ursprungligen av PaO:

Sony hade ju sin compact och Samsung mini men de verkar vara borta. Samsung A3 2017 har 4.7 tum, IP68, Samsung Pay, Always on mm men lite låg upplösning på skärmen och kameran kunde vara bättre. Men prisvärd ändå får man säga. Men slår ju inte en SE i specifikationer

En S5 mini hade möjligtvis kunnat funka, men Lineage OS finns inte till den i nuläget. Jag hade flera (barnens) fyratums S7580, men de var för klena vad gäller hårdvaran. Alla är nu sålda med CM 13 inlagt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-08-19 18:27
Ursprungligen av Alix:

En S5 mini hade möjligtvis kunnat funka, men Lineage OS finns inte till den i nuläget. Jag hade flera (barnens) fyratums S7580, men de var för klena vad gäller hårdvaran. Alla är nu sålda med CM 13 inlagt.

Ja man måste ju mer eller mindre lägga in bantade custom-ROMs på Samsungs billigare telefoner. Det är ju också trist med S4 Mini, S5 Mini som du nämner, det är ju ett bra format för den som vill ha små och billiga telefoner, men mjukvaran är på tok för slö för att det ska duga för något som har någon form av krav på telefonen.

  • Medlem
  • 2017-08-20 22:14

Funderade lite ☺️
Nokia är ju inte vad Nokia var utan ett företag som bygger Android lurar och sätter Nokia på dem. De har iofs Carl Zeiss kamera men om de inte kommer med något nytt till bordet så blir det som när Blackberry gick över till att tillverka Android lurar. Tror jag i alla fall ☺️

  • Medlem
  • 2017-08-20 22:28
Ursprungligen av PaO:

Funderade lite ☺️
Nokia är ju inte vad Nokia var utan ett företag som bygger Android lurar och sätter Nokia på dem. De har iofs Carl Zeiss kamera men om de inte kommer med något nytt till bordet så blir det som när Blackberry gick över till att tillverka Android lurar. Tror jag i alla fall ☺️

Och så har de ju inte Bixby heller!

  • Medlem
  • 2017-08-21 05:52
Ursprungligen av Alix:

Och så har de ju inte Bixby heller!

Nej det är sant ☺️

Ursprungligen av PaO:

Funderade lite ☺️
Nokia är ju inte vad Nokia var utan ett företag som bygger Android lurar och sätter Nokia på dem. De har iofs Carl Zeiss kamera men om de inte kommer med något nytt till bordet så blir det som när Blackberry gick över till att tillverka Android lurar. Tror jag i alla fall ☺️

Stor skillnad mot Blackberry, BB körde med dålig hårdvara och bloatad mjukvara, tvärtom mot Nokia.

Det är folket från Nokia i Finland som startat bolaget HMD Global för att fortsätta med Nokia-telefoner.

https://www.forbes.com/sites/davidphelan/2017...

Citat:

Raun Forsyth and Alasdair Mcphail, design directors at HMD Global, have both been with Nokia since 2007, staying with the company during its Microsoft days and on to HMD. They led the team behind the three new Nokia smartphones – the Nokia 3, Nokia 5 and Nokia 6, are eloquent about the design process.

  • Medlem
  • 2017-08-21 21:09
Ursprungligen av keptang:

Stor skillnad mot Blackberry, BB körde med dålig hårdvara och bloatad mjukvara, tvärtom mot Nokia.

Det är folket från Nokia i Finland som startat bolaget HMD Global för att fortsätta med Nokia-telefoner.

https://www.forbes.com/sites/davidphelan/2017...

Tack då har jag misstolkat det hela ☺️

1
Bevaka tråden