Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tänkte just skriva det

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tänkte just skriva det

Dock strular fortfarande Swedbank och Aftonbladets app .. ! Ingen du använder dig av och kan testa?

Ursprungligen av Brotherson:

Dock strular fortfarande Swedbank och Aftonbladets app .. ! Ingen du använder dig av och kan testa?

Nej, har Handelsbanken och den har fungerat hela tiden.

AB läser jag via webben, orkar inte med tidningarnas appar

Public beta 5 ute!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-15 09:14

Väntar med spänning på rapporter om swish

Ursprungligen av Json_81:

Väntar med spänning på rapporter om swish

Varför vänta? Varför inte läsa inlägg 155... Mer eller mindre alla inlägg ovanför ditt handlar om statusen för Swish

Edit: Mitt raljerande är baserat på att developer beta 6 och publik beta 5 är samma release

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-15 10:07
Ursprungligen av BlackSmp:

Varför vänta? Varför inte läsa inlägg 155... Mer eller mindre alla inlägg ovanför ditt handlar om statusen för Swish

Edit: Mitt raljerande är baserat på att developer beta 6 och publik beta 5 är samma release

Missade att det nämndes, hamnade på sidan innan.
Men som du säger är det developer-betan, även om de troligen är samma.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-08-15 10:40
Ursprungligen av _empty:

Public beta 5 ute!

Kan även jag då bekräfta att Swish funkar i PB 5!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-15 10:46
Ursprungligen av EnDumEn:

Kan även jag då bekräfta att Swish funkar i PB 5!

Gott, då ska jag våga mig på den på telefonen också

Sparbanken/Swedbank kraschar för mig efter att jag loggat in.
Använder iPhone 6 och beta 5

  • Medlem
  • 2017-08-15 12:02

Hej. När man har betan på iPhone och den skarpa komme uppdaterad man som vanlighet eller måste man avinstallera betan? En fråga till någon som kan bekräfta om danskebank appen funkar?

Ursprungligen av bele:

Hej. När man har beten på iPhone och den skarpa komme uppdaterad man som vanlighet eller måste man avinstallera betan? En fråga till någon som kan bekräfta om danskebank appen funkar?

Du behöver inte avinstallera betan. Du kan dock radera själva profilen så att du slutar få betauppdateringar.

Swedbank appen fungerar 1 gång efter installation. Efter man loggat ut fungerar inte appen mer!

Nu fungerar Swish på dev beta 6 på min iPhone 6. Trevligt!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu fungerar Swish på dev beta 6 på min iPhone 6. Trevligt!

Hur har du fått beta 6? Eller är det felskrivning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-15 15:14

Som skrivits om innan, beta 6 (utvecklare) motsvarar beta 5 (public).

  • Medlem
  • 2017-08-15 18:55

Du behöver inte avinstallera betan. Du kan dock radera själva profilen så att du slutar få betauppdateringar.

Ok tack för svaret!

Fungerar Swedbank fortfarande inte?

Hej!
Jag är sjukt ny med Iphone, gick över till de från ha kört alla Samsung lurar sen s3 och kör nu Iphone 7
Det med nya funktioner är ju alltid kul! Och undrar då om det är värt att installera betan på ios11 eller om chansen är hög att telefonen brickas eller liknande?
Mvh

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-08-15 23:00
Ursprungligen av samueel:

Fungerar Swedbank fortfarande inte?

Ursprungligen av Tallithehut:

...eller om chansen är hög att telefonen brickas eller liknande?...

Jag skulle nog använda ordet risk, inte chans.

Risken att den brickas är noll.

Det man får vara beredd på är att vissa appar inte funkar. Men om man kan leva med det, så är det väl alltid kul att prova nya funktioner.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag skulle nog använda ordet risk, inte chans.

Risken att den brickas är noll.

Det man får vara beredd på är att vissa appar inte funkar. Men om man kan leva med det, så är det väl alltid kul att prova nya funktioner.

Trevligt!
Tackar så mycket

Röstaktivering SIRI ios 11 pb5

Någon som har samma problem?
Att siri inte 'svarar' på röstkommando

Har du kollat om det är en känd bug/problem i den betaversionen?

Ursprungligen av Tallithehut:

Någon som har samma problem?
Att siri inte 'svarar' på röstkommando

Det beror på vad du menar? Jag har problem med att få Siri att lyssna på ”hej siril när skärmen är avslagen

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på vad du menar? Jag har problem med att få Siri att lyssna på ”hej siril när skärmen är avslagen

Samma här. Både på iPad Pro och på iPhone 6s. Har haft detta problem sedan beta 2.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det beror på vad du menar? Jag har problem med att få Siri att lyssna på ”hej siril när skärmen är avslagen

Ursprungligen av Sjolejonet:

Samma här. Både på iPad Pro och på iPhone 6s. Har haft detta problem sedan beta 2.

Hade problem med både avstängd skärm och en aktiv skärm, löste dock problemet med att omkonfigrurera Siri

Ursprungligen av Tallithehut:

Hade problem med både avstängd skärm och en aktiv skärm, löste dock problemet med att omkonfigrurera Siri

Märkligt.. jag har tyvärr haft detta problem även om jag omkonfigurerat Siri efter varje ny beta. Men å andra sidan så har en kollega problem med volymkontrollen i beta 6 vilket jag inte haft problem med alls så det känns som enklare buggar här och där.

Ursprungligen av Sjolejonet:

Märkligt.. jag har tyvärr haft detta problem även om jag omkonfigurerat Siri efter varje ny beta. Men å andra sidan så har en kollega problem med volymkontrollen i beta 6 vilket jag inte haft problem med alls så det känns som enklare buggar här och där.

Absolut! Ingenting som gör telefonen obrukbar iallafall

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-08-17 17:45

Ni som har AirPods, kolla in hur batteristatus visas på en iPad (pro 10.5 i mitt fall).
Roterande grafik!! ?

Bevaka tråden