Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Watch 3 kommer i varianter med och utan LTE

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Analytikern Ming-Chi Kuo menar att nästa Apple Watch kommer att erbjudas både med och utan egen LTE-koppling med liknande design som idag.

Läs hela artikeln här

Med LTE menar de då 4G (LTE advanced) eller just LTE?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-15 21:41

Intressant om operatörerna hakar på med tvillingkort.

Det blir väl knappast ett sim-kort i klockan.

Ursprungligen av Chaosstar:

Det blir väl knappast ett sim-kort i klockan.

Apple har ju redan eget SIM-kort, så den affärsmässiga grunden för att gå fullt ut med virtuella SIM-kort har de redan; och tekniken har de redan utvecklat/arbetat med i ett antal år, se till exempel: http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2011/11/apple-introduces-us-to-the-virtual-sim-card.html

Ursprungligen av Chaosstar:

Med LTE menar de då 4G (LTE advanced) eller just LTE?

Vad skulle du använda LTE Advanced till i klockan? Jag kan inte tänka mig ett enda användningsfall som skulle kräva LTE Advanced förutom jakt på oanvändbara specifikationer och kunna kryssa av en ruta i en jämförelsetabell.

Att räkna upp motiv för att inte ha med LTE-A är lättare. Batteritid.

Senast redigerat 2017-08-16 05:56
Ursprungligen av svanstrom:

Apple har ju redan eget SIM-kort, så den affärsmässiga grunden för att gå fullt ut med virtuella SIM-kort har de redan; och tekniken har de redan utvecklat/arbetat med i ett antal år, se till exempel: http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2011/11/apple-introduces-us-to-the-virtual-sim-card.html

Ja precis vad jag tänkte. Inget fysiskt.
Klockan blir sen vägen till att ta bort sim-kortet i iPhone i framtiden.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad skulle du använda LTE Advanced till i klockan? Jag kan inte tänka mig ett enda användningsfall som skulle kräva LTE Advanced förutom jakt på oanvändbara specifikationer och kunna kryssa av en ruta i en jämförelsetabell.

Att räkna upp motiv för att inte ha med LTE-A är lättare. Batteritid.

Jag var mest nyfiken kring termologin.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-08-16 13:36
Ursprungligen av Chaosstar:

Ja precis vad jag tänkte. Inget fysiskt.
Klockan blir sen vägen till att ta bort sim-kortet i iPhone i framtiden.

Hade varit grymt smidigt om man kunde slippa gammalmodig teknik som pilliga fysiska SIM, och helt gå över till mjukvarubaserade diton (som resten av samhället och tekniken gått de sista åren).

Blir ju troligare att vi även för möjlighet till dubbla telefonnummer i iPhone då (inte en dag för tidigt för oss som vill separera jobbmobil och privat).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-16 13:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad skulle du använda LTE Advanced till i klockan? Jag kan inte tänka mig ett enda användningsfall som skulle kräva LTE Advanced förutom jakt på oanvändbara specifikationer och kunna kryssa av en ruta i en jämförelsetabell.

Att räkna upp motiv för att inte ha med LTE-A är lättare. Batteritid.

LTE i klockan är bra för de som inte vill släpa på en iPhone jämt. T.ex. friluftsliv, strand, hav, sport, träning.

Ja, LTE drar ström då du använder den. Men för de som för det allra mesta INTE surfar på klockan eller pratar i telefon med den, men ändå vill kunna bli nådd i nödfall så är det bra att ha. LTE som inte används aktivt drar väl inte jättemycket ström (gissar jag)?

Ursprungligen av pesc:

LTE i klockan är bra för de som inte vill släpa på en iPhone jämt. T.ex. friluftsliv, strand, hav, sport, träning.

Ja, LTE drar ström då du använder den. Men för de som för det allra mesta INTE surfar på klockan eller pratar i telefon med den, men ändå vill kunna bli nådd i nödfall så är det bra att ha. LTE som inte används aktivt drar väl inte jättemycket ström (gissar jag)?

Han pratade om LTE Advanced jämfört med LTE; inte mobilnät jämfört med inte mobilnät.

Ursprungligen av svanstrom:

Han pratade om LTE Advanced jämfört med LTE; inte mobilnät jämfört med inte mobilnät.

Exakt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-08-16 14:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt

Sorry, my bad

Ursprungligen av pesc:

Sorry, my bad

Inga problem, har själv gjort sådana misstag

Kommer bli smidigt med LTE, men samtidigt så börjar det då kännas mindre troligt med blodsocker-mätare i år, vilket verkligen skulle vara helt banbrytande.

1
Bevaka tråden