Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiera iPhone till iPad?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis beställt en iPad Pro och vill ha samma konfiguration som min iPhone.
Är det möjligt att säkerhetskopiera iPhonen till iPaden i itunes tex?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-08-13 19:15

Inte enhet till enhet nej. Du kan gå viaiTunes eller iCloud.

Ursprungligen av reboot81:

Inte enhet till enhet nej. Du kan gå viaiTunes eller iCloud.

Tackar.

Jag tänkte gå genom itunes och du menar att jag kan säkerhetskopiera min iPhone och sedan ladda in den
säkerhetskopian på en iPad Pro?

En annan fråga: Kan man se någon skillnad utvändigt på en iPad Pro gen 1 & 2?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2017-08-13 19:56
Ursprungligen av RolexJocke:

Tackar.

Jag tänkte gå genom itunes och du menar att jag kan säkerhetskopiera min iPhone och sedan ladda in den
säkerhetskopian på en iPad Pro?

En annan fråga: Kan man se någon skillnad utvändigt på en iPad Pro gen 1 & 2?

Ja, precis så gör du.
Säkerhetskopiera iPhone till datorn via iTunes. När du sedan kopplar in iPaden väljer du att återställa den till kopian av din iPhone.Här är Apples supportdokument kring detta. Det funkar även iPhone till iPad och vice versa. Överföra innehåll från en tidigare iOS-enhet till din nya iPhone, iPad eller iPod touch

Alla Apple-prylar har ett modellnummer (som står i nederkant på din iPads baksida) som talar om vilken modell du har. (Gen 1 / 2 och även om den bara har Wi-Fi eller också Celluar)
Identifiera din iPad-modell

Ursprungligen av Måns97:

Ja, precis så gör du.
Säkerhetskopiera iPhone till datorn via iTunes. När du sedan kopplar in iPaden väljer du att återställa den till kopian av din iPhone.Här är Apples supportdokument kring detta. Det funkar även iPhone till iPad och vice versa. Överföra innehåll från en tidigare iOS-enhet till din nya iPhone, iPad eller iPod touch

Alla Apple-prylar har ett modellnummer (som står i nederkant på din iPads baksida) som talar om vilken modell du har. (Gen 1 / 2 och även om den bara har Wi-Fi eller också Celluar)
Identifiera din iPad-modell

Tackar och bugar.

Det ser ut som om jag väntar hem en Gen 1 (2016) eftersom 128GB modellen verkar ha utgått 2017.

12" eller 9.7"?

Jag blev bara nyfiken. Personligen är jag väldigt nöjd med min 10.5+Apple Pencil

Ursprungligen av BlackSmp:

12" eller 9.7"?

Jag blev bara nyfiken. Personligen är jag väldigt nöjd med min 10.5+Apple Pencil

Jag tog en 12" så kanske jag kan surfa utan läsglasögon.

1
Bevaka tråden