Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quiz: Vad vet du om röstassistenter?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket kan du egentligen om röstassistenterna som finns i mobilen, hemmet och på vita duken? Testa här!

Läs hela artikeln här

6/10. Blir att plugga, tydligt det.

Jag älskar quiz så önskar jag kunde skriva 10/10 här. Men jag har ju varit med och gjort det här så det vore helt klart fusk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-27 14:25
Ursprungligen av Redaktionen:

Hur mycket kan du egentligen om röstassistenterna som finns i mobilen, hemmet och på vita duken? Testa här!

Läs hela artikeln här

Skulle vara roligt att se hur de andra presterade (och svarade).

Ursprungligen av timofej:

Skulle vara roligt att se hur de andra presterade (och svarade).

Hoppas fler gör som Emil här ovanför och delar med sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-27 14:37
Ursprungligen av Ida Blix:

Hoppas fler gör som Emil här ovanför och delar med sig!

Jag menade snarare att ni bygger in det mjukvarumässigt. Efter avslutat quiz får man fördelning på andras resultat och (helst) även hur folk svarade på varje fråga. Det är roligt med statistik. Det flesta sådana quiz på nätet gör det.

Jag hade 5/10 om någon är intresserad.

Ursprungligen av timofej:

Jag menade snarare att ni bygger in det mjukvarumässigt. Efter avslutat quiz får man fördelning på andras resultat och (helst) även hur folk svarade på varje fråga. Det är roligt med statistik. Det flesta sådana quiz på nätet gör det.

Jag hade 5/10 om någon är intresserad.

Vi provar just nu tjänsten Opinion Stage för det här, det du efterfrågar är inte möjligt just nu. Får se hur vi kan utveckla det framåt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-07-27 15:10

5/10, alltså, tack och lov, inte helt insnöad.

7/10, rätt nöjd! Och har inte varit med och gjort frågorna, kanske ska tilläggas.

  • Medlem
  • 2017-07-27 15:38

6/10. Fast vad exempelvis kunskapen om ”slab” har med röstassistenter att göra undrar jag över. Jag använder dem inte, ska sägas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-07-27 15:41
Ursprungligen av Alix:

6/10. Fast vad exempelvis kunskapen om ”slab” har med röstassistenter att göra undrar jag över. Jag använder dem inte, ska sägas.

Jag tror att det har att göra med det faktum att röstassistenterna måste känna till även lokala slanguttryck.

  • Medlem
  • 2017-07-27 15:43
Ursprungligen av timofej:

Jag tror att det har att göra med det faktum att röstassistenterna måste känna till även lokala slanguttryck.

Jo, men jag menar, man kan ju kunna sådant alldeles oavsett om man använder röstassistenter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-27 17:17
Ursprungligen av Ida Blix:

Får se hur vi kan utveckla det framåt.

Qul med Quiz, tummen upp!

8/10. Glatt överraskad av min kunskap (även om det gissades en del?)

  • Medlem
  • 2017-07-27 21:54

Kul med Quiz ☺️
Har faktiskt börjat använda Google Assistant lite

Ursprungligen av Alix:

6/10. Fast vad exempelvis kunskapen om ”slab” har med röstassistenter att göra undrar jag över. Jag använder dem inte, ska sägas.

Hade ordet varit med i denna artikeln så hade det varit lite mer förståligt, tycker jag.
http://www.99mac.se/artikel/10573-australien-...

Har ni några förslag på ämnen där ni vill briljera med er kunskap kommande torsdagar så glöm inte att tipsa oss!

  • Medlem
  • 2017-07-28 11:04
Ursprungligen av Ida Blix:

Har ni några förslag på ämnen där ni vill briljera med er kunskap kommande torsdagar så glöm inte att tipsa oss!

Terminalkommandon!

Ursprungligen av Alix:

Terminalkommandon!

Åh, vilken bra idé! Tackar!

  • Medlem
  • 2017-07-28 11:44
Ursprungligen av Ida Blix:

Åh, vilken bra idé! Tackar!

Så lite så. Där har man ju en rimlig chans att få ett hyfsat resultat för en gångs skull!

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-07-28 12:56

4 ☹️

1
Bevaka tråden