Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-25 22:36

Kör public beta 3 och märker att den är snällare på batteriet och blir inte lika varm. Blandad körning på en iPad Mini 2.

Upptäcker till min fasa att Readlyappen kraschar i Public Beta 3 på min iPad Pro 12,9 tum, när man försöker läsa valfri tidning. Man kan bläddra i menyer m m, men kraschen kommer då man försöker läsa ett magasin. Tyvärr hjälper det inte att radera och installera om appen. Har även startat om min iPad. Inget hjälper. Har sänt in en rapport till Apple och även varskott Readly via deras supportmail.

Senast redigerat 2017-07-25 23:41
Ursprungligen av rowlfen2:

Laddade ner Public Beta 3 till min iPad Pro 12,9 tum (Gen 1). Här funkar Swish och Swedbankappen alldeles utmärkt. (Swedbank efter en ominstallation).
Känns än så länge väldigt rapp och fin.

Tack ! Nu funkar min Swedbank app!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-26 12:23

Min air känns rappare med PB3.
Fortfarande betydligt slöare än IOS10, men ger lite hopp iaf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-26 21:47

SVT play tycks fungera (om än lite buggigt) i public beta 3.

Trist att inte alla ipad-funktioner kommer till iPhone. Särskilt trist när iPhone växer i storlek...

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Trist att inte alla ipad-funktioner kommer till iPhone. Särskilt trist när iPhone växer i storlek...

Du kan också vända på det. Alla iPhone-funktioner kommer inte heller till iPad.

  • Medlem
  • 2017-07-27 23:04

Funderar på att slänga in pub3 ser att vissa fåttt swish att fungera, finns det någon som inte får det att fungera och hur mkt vågar man hoppas?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-07-28 00:05
Ursprungligen av edion:

Funderar på att slänga in pub3 ser att vissa fåttt swish att fungera, finns det någon som inte får det att fungera och hur mkt vågar man hoppas?

Jag får inte Swish att funka. Löser det för närvarande genom Swish på iPad och legitimerar mig med telefonens bank-id. Väldigt osmidigt ui men det funkar.

Ursprungligen av EnDumEn:

Jag får inte Swish att funka. Löser det för närvarande genom Swish på iPad och legitimerar mig med telefonens bank-id. Väldigt osmidigt ui men det funkar.

Varför installerar du inte BankID på ipaden?

Readly

Ursprungligen av rowlfen2:

Upptäcker till min fasa att Readlyappen kraschar i Public Beta 3 på min iPad Pro 12,9 tum, när man försöker läsa valfri tidning. Man kan bläddra i menyer m m, men kraschen kommer då man försöker läsa ett magasin. Tyvärr hjälper det inte att radera och installera om appen. Har även startat om min iPad. Inget hjälper. Har sänt in en rapport till Apple och även varskott Readly via deras supportmail.

Appen uppdaterad

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-07-28 11:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Varför installerar du inte BankID på ipaden?

Är inte hemma så jag kan aktivera bank-id med bankdosan.

Ursprungligen av picapica:

Appen uppdaterad

Härligt! Jag mejlade Readly och påpekade kraschen. Jag fick ett svar från dem dagen därpå att de hade problem med Public Beta 3 och arbetade på en lösning. Den kom snabbare än jag kunde ana! ?

  • Medlem
  • 2017-08-03 13:09

Någon som upplevt att ljudet vid samtal är mkt svagare när ni kör pub beta 3? Tycker inte jag hör samtalen längre och ja jag har kollat att samtals volymen är på max

Ursprungligen av edion:

Någon som upplevt att ljudet vid samtal är mkt svagare när ni kör pub beta 3? Tycker inte jag hör samtalen längre och ja jag har kollat att samtals volymen är på max

Har inte tänkt på det vid samtal
Men jag tycker maxvolymen för musik tar stopp för tidigt

Då var Public Beta 4 ute.

Public Beta 4, funkar Swiiish?!?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-08 20:49
Ursprungligen av Kivrennac:

Public Beta 4, funkar Swiiish?!?

Tänkte precis fråga samma sak

iPad Pro; ja
iPhone 7; nej

  • Medlem
  • Piteå
  • 2017-08-08 21:40
Ursprungligen av Kivrennac:

Public Beta 4, funkar Swiiish?!?

Skickade nyss 10 kr till tjejen för att testa och svaret är nej på åtminstone iPhone 6s.

Swish på Twitter menar förresten ihärdigt (många påtryckningar) att det beror på en bugg i iOS 11 och att de aldrig kommer att uppdatera appen så länge iOS är i beta.

Jag börjar undra, jag... Visserligen beta, men nu har det gått ett tag. Börjar misstänka en förändring i hur appar som samverkar med andra appar ska kodas.

Hmm, ska förresten testa knepet med ominstallation av Swedbanks app.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-08 21:48

Får väl hoppas på public beta 5 för telefonen då.

Är det nytt att man kan fortsätta svepa uppåt när dock kommit fram för att få appväxlaren eller har jag bara missat det?

Ursprungligen av Json_81:

Får väl hoppas på public beta 5 för telefonen då.

Är det nytt att man kan fortsätta svepa uppåt när dock kommit fram för att få appväxlaren eller har jag bara missat det?

Swish fungerar inte på iPhone 7 på dev beta 5 som släpptes igår (och om jag förstår det rätt blir public beta 5 senare)

Kom nyss (9/8) Status:

  1. Handelsbanken: fortfarande inte ok

  2. Swish: fungerar

  3. Inte heller swedbanks app..

Senast redigerat 2017-08-09 09:09
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-08-09 10:37
Ursprungligen av johanthorner:

Swish fungerar inte på iPhone 7 på dev beta 5 som släpptes igår (och om jag förstår det rätt blir public beta 5 senare)

Dev beta 5 blev väl PB4?
Så Dev beta 6 kommer bli PB5.

Ursprungligen av Json_81:

Dev beta 5 blev väl PB4?
Så Dev beta 6 kommer bli PB5.

Ja. Fattar inte varför ni blandar ihop med developer betan.

Denna tråd handlar endast om public betan.

Ursprungligen av johanthorner:

Kom nyss (9/8) Status:

  1. Handelsbanken: fortfarande inte ok

  2. Swish: fungerar

  3. Inte heller swedbanks app..

Swish fungerar alltså med senaste PB? På iPhone eller iPad?

Ursprungligen av Kivrennac:

Swish fungerar alltså med senaste PB? På iPhone eller iPad?

Se inlägg #141, För mig så fungerar swish på iPad men inte på iPhone — dvs samma status som tidigare

  • Medlem
  • 2017-08-11 20:52

Vad gäller nu då. Vad fungerar i senaste PUB betan som jag såg dök upp i min telefon idag, Är det så att swish fungerar eller är det inte riktigt där ännu? Vilka andra buggar har ni hittat?

Ursprungligen av edion:

Vad gäller nu då. Vad fungerar i senaste PUB betan som jag såg dök upp i min telefon idag, Är det så att swish fungerar eller är det inte riktigt där ännu? Vilka andra buggar har ni hittat?

Alltså... vi har ett flertal inlägg om detta redan. Bara att läsa de sista inläggen

Swish funkar Developer Beta 6 ...

även Swedbank och aftonbladet som jag hade problem med i DB 5:an ...

Bevaka tråden