Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11 public beta är ute

Tråden skapades och har fått 252 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad skall man tycka om ny bildformatet HEIC då
Kommer att bli en ny standard ?
Tror det kommer att skapa stora problem, många websiter som inte stödjer filformatet vid uppladdning

Testar att bifoga bild här

Ursprungligen av disktant:

Testar att bifoga bild här

Session IPA:)

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-07-20 13:15
Ursprungligen av disktant:

Testar att bifoga bild här

Hur fick du ut HEIC-filen? Är inte den tänkt att bara användas internt i iOS, så fortdu exporterar så blir det jpg?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-20 13:57
Ursprungligen av disktant:

Testar att bifoga bild här

Safari (IOS 10.3.3) föreslår att öppna i iMovie, men klickar man det öppnas onedrive??
Gick att ladda ner till icloud drive, men verkar inte gå att öppna.
Lustigt

Ursprungligen av Json_81:

Safari (IOS 10.3.3) föreslår att öppna i iMovie, men klickar man det öppnas onedrive??
Gick att ladda ner till icloud drive, men verkar inte gå att öppna.
Lustigt

Vilken app som förslås verkar vara slumpmässigt. Jag får olika förslag på iPad och iPhone

Ursprungligen av EnDumEn:

Hur fick du ut HEIC-filen? Är inte den tänkt att bara användas internt i iOS, så fortdu exporterar så blir det jpg?

Klickar man på att bifoga bild på ex detta forum så blir det en HEIC
Detta kommer ställa till det rejält då många webbläsare inte verkar kunna visa dessa
Och många siter tillåter inte ens uppladdning av dessa filer

Ursprungligen av disktant:

Klickar man på att bifoga bild på ex detta forum så blir det en HEIC
Detta kommer ställa till det rejält då många webbläsare inte verkar kunna visa dessa
Och många siter tillåter inte ens uppladdning av dessa filer

Du har väl rapporterat detta via Feedback? För det är en relevant synpunkt och det hjälper inte så mycket att skriva om det i detta forum.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-20 18:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken app som förslås verkar vara slumpmässigt. Jag får olika förslag på iPad och iPhone

Oj, de har lite att jobba på.
Testade på macen nu, den ville inte visa den heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-07-22 13:25

Om det är fler som kör plex... en workaround är att använda sig av webklienten istället för appen. Fungerar utmärkt

  • Medlem
  • 2017-07-22 23:24

Har häromdagen uppdaterat till PUB beta 2, Nu visar det sig att mitt bankid har slutat fungera, Någon annan som upplevt samma problem. Dessutom så kan jag inte längre koppla in telefonen i bilen där jag kör med 30pin --> Lightning adapter för den säger bara att det inte stöds. Vad har in för tankar kring detta?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-07-22 23:55
Ursprungligen av edion:

Har häromdagen uppdaterat till PUB beta 2, Nu visar det sig att mitt bankid har slutat fungera, Någon annan som upplevt samma problem. Dessutom så kan jag inte längre koppla in telefonen i bilen där jag kör med 30pin --> Lightning adapter för den säger bara att det inte stöds. Vad har in för tankar kring detta?

När du gör en ny installation (av iOS beta) så betraktas detta som en ny enhet (ny UUID) och du behöver hämta ut ett nytt BankID. Förväntat beteende.

Angående adaptrar så var publika beta #1 riktigt dålig på MFI-klassade adaptrar - inklusive Apples egna! Publika beta #2 verkar dock vara bättre, men jag har inget direkt belägg för det, bara upplevt.

  • Medlem
  • 2017-07-23 02:27
Ursprungligen av frazze:

När du gör en ny installation (av iOS beta) så betraktas detta som en ny enhet (ny UUID) och du behöver hämta ut ett nytt BankID. Förväntat beteende.

Angående adaptrar så var publika beta #1 riktigt dålig på MFI-klassade adaptrar - inklusive Apples egna! Publika beta #2 verkar dock vara bättre, men jag har inget direkt belägg för det, bara upplevt.

Ok intressant, det funkade med beta1 men men får väl testa ladda ner nytt. Det är så att appen bara laddar så det kanske beror på det.

Hoppas att det kommer funka längre fram med adaptrar då.

  • Medlem
  • 2017-07-23 02:51

Måste kolla om någon upplever problem med batteri när ni kör pub beta. Min lur blir sjukt varm samt att batteritiden är jävligt kort. Kanske man ska göra en rollback ändå. Detta känns som en jävligt buggig beta om man jämnfört med 10

Ursprungligen av edion:

Måste kolla om någon upplever problem med batteri när ni kör pub beta. Min lur blir sjukt varm samt att batteritiden är jävligt kort. Kanske man ska göra en rollback ändå. Detta känns som en jävligt buggig beta om man jämnfört med 10

Jag ser ingen större skillnad mellan ios10 beta och ios11 beta. Ungefär samma typ av problem. Batteritiden tar alltid en smäll vid första betareleaserna så det är ingenting ovanligt.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-07-23 09:39
Ursprungligen av edion:

Måste kolla om någon upplever problem med batteri när ni kör pub beta. Min lur blir sjukt varm samt att batteritiden är jävligt kort. Kanske man ska göra en rollback ändå. Detta känns som en jävligt buggig beta om man jämnfört med 10

Beta 1 drog kopiösa mängder batteri för mig, en 7+ och jag måste ladda mitt på dagen för att klara en hel dag. Beta 2 är betydligt bättre men långt ifrån det vanliga.

  • Medlem
  • 2017-07-23 23:14
Ursprungligen av EnDumEn:

Beta 1 drog kopiösa mängder batteri för mig, en 7+ och jag måste ladda mitt på dagen för att klara en hel dag. Beta 2 är betydligt bättre men långt ifrån det vanliga.

Jag kör en 6s plus. Nu buggar typ allt. Telefonen fryser (alltså telefon appen) så det går inte att ringa eller svara, något problem du upplevet? Känns som denna pub beta släpptes alldeles för tidigt.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-07-23 23:17
Ursprungligen av edion:

Jag kör en 6s plus. Nu buggar typ allt. Telefonen fryser (alltså telefon appen) så det går inte att ringa eller svara, något problem du upplevet? Känns som denna pub beta släpptes alldeles för tidigt.

Nej, hela telefonen kan frysa en stund och starta om sig men det har aldrig hänt under ett samtal. I övrigt är det mest Swish som är den allvarligaste buggen, att den appen inte funkar.

  • Medlem
  • 2017-07-23 23:40
Ursprungligen av EnDumEn:

Nej, hela telefonen kan frysa en stund och starta om sig men det har aldrig hänt under ett samtal. I övrigt är det mest Swish som är den allvarligaste buggen, att den appen inte funkar.

Ja det är ju inge bra. Funderar på om man ändå ska köra en rollback till stabil ver av ios10. Ska försöka få igång BankID imorgon annars har jag nog inget val. Hört att vissa av dessa buggar ska vara åtgärdade i utv betan så är det sant så borde ju en ny pub beta göra saken bättre.

Ursprungligen av edion:

Ja det är ju inge bra. Funderar på om man ändå ska köra en rollback till stabil ver av ios10. Ska försöka få igång BankID imorgon annars har jag nog inget val. Hört att vissa av dessa buggar ska vara åtgärdade i utv betan så är det sant så borde ju en ny pub beta göra saken bättre.

För tillfället så är utvecklarbetan och publika betan samma bygge så det är ingen skillnad på dem. Det finns väl ett hopp om att det kommer en ny utvecklarbeta idag men just nu så är de identiska.

Men bankid fungerar redan. Den har fungerat från dag ett för mig.

  • Medlem
  • 2017-07-24 07:38
Ursprungligen av BlackSmp:

För tillfället så är utvecklarbetan och publika betan samma bygge så det är ingen skillnad på dem. Det finns väl ett hopp om att det kommer en ny utvecklarbeta idag men just nu så är de identiska.

Men bankid fungerar redan. Den har fungerat från dag ett för mig.

Låter bra. hur fick du det att fungera mitt står bara och laddar sedan jag uppdaterade till beta 2

Ursprungligen av edion:

Låter bra. hur fick du det att fungera mitt står bara och laddar sedan jag uppdaterade till beta 2

Jag gjorde ingenting. Men det är iofs inte ovanligt att programanvara beter sig olika på olika enheter med olika konfigurationer etc...

Public beta 3 kommer nog på onsdag. Det har dom andra gjort(?)

Ursprungligen av _empty:

Public beta 3 kommer nog på onsdag. Det har dom andra gjort(?)

Jo, om ny utvecklarbeta kommer idag... Men mådagen har knappt börjat i usa än så vi får se:)

Dev beta 4 är ute nu. Hoppas dom lägger tillbaka 3D Touch för att switcha mellan appar igen. Saknar det mkt.

Dev beta 4 verkar rappare på min iPhone 6. Swish fungerar fortfarande inte till den som undrar.

  • Medlem
  • 2017-07-25 19:21

Public beta 3 är släppt. Jag hoppar på betatåget nu och installerar på min 9.7 iPad Pro. På telefonen hamnar ingen beta, den prylen är för viktig för att experimentera med.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-07-25 20:16

Laddar PB3..

Ursprungligen av Ljung:

Public beta 3 är släppt. Jag hoppar på betatåget nu och installerar på min 9.7 iPad Pro. På telefonen hamnar ingen beta, den prylen är för viktig för att experimentera med.

Nu vet jag inte vad du använder telefonen till, men jag har kört sen första public betan och det har nästan fungerat smärtfritt. (Förutom swish och swedbank appen)

Ursprungligen av _empty:

Nu vet jag inte vad du använder telefonen till, men jag har kört sen första public betan och det har nästan fungerat smärtfritt. (Förutom swish och swedbank appen)

Laddade ner Public Beta 3 till min iPad Pro 12,9 tum (Gen 1). Här funkar Swish och Swedbankappen alldeles utmärkt. (Swedbank efter en ominstallation).
Känns än så länge väldigt rapp och fin.

Senast redigerat 2017-07-25 22:56
Bevaka tråden