Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Problem med Iphone 8 orsakar panik hos Apple

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2017-07-22 23:24
Ursprungligen av PaO:

Det beror på vad man tycker

S6 telefonerna var helt nya material i glas och metall samt införande av egde modell. Trådlös laddning och snabbladdning
S7 telefonerna återinförde man SD kort och var först med vattenskydd från insidan tillsammans med allt från S6 serien.
Note 7 hade man till och med lyckats vattensäkra pennan och silon
S8 helt nytt format i 18.5 x 9. Virtuella knappar och enbart egde modell (infinity)
Mycket hög screen to body ratio och pushat AMOLED skärmen ytterligare

Snart kommer Note 8 med ytterligare ett steg

Under samma period införde Apple vattenskydd, plockade bort 3.5 mm jack och skapade en fast hemknapp

Frågan är om Apple orkar ta sig förbi Samsung gällande design och presenterar den futuristiska telefon alla hoppas på

Vi får se i höst ☺️

Inget du nämner är i princip designförändringar.

  • Medlem
  • 2017-07-23 08:37
Ursprungligen av zappee:

Inget du nämner är i princip designförändringar.

Så du menar att du inte tycker där är någon design förändring från S5 via S6 via S7 till dagens S8?

Utan att de ser likadana ut

2:1 formfaktor kanske bara ett tips

Ursprungligen av PaO:

Så du menar att du inte tycker där är någon design förändring från S5 via S6 via S7 till dagens S8?

Utan att de ser likadana ut

2:1 formfaktor kanske bara ett tips

mitt inlägg i denna fråga är att du undervärderar Apples designförändingar under perioden på samma sätt som Zappee undervärderar Samsung förändringar.

Så jag skulle hävda att det står 1-1 mellan er...:)

  • Medlem
  • 2017-07-23 13:11
Ursprungligen av BlackSmp:

mitt inlägg i denna fråga är att du undervärderar Apples designförändingar under perioden på samma sätt som Zappee undervärderar Samsung förändringar.

Så jag skulle hävda att det står 1-1 mellan er...:)

☺️

Lite bilder på vad jag menar
S6 vs S8
IPhone lineup

  • Medlem
  • International user
  • 2017-07-23 21:56
Ursprungligen av PaO:

Så du menar att du inte tycker där är någon design förändring från S5 via S6 via S7 till dagens S8?

Utan att de ser likadana ut

2:1 formfaktor kanske bara ett tips

S5?
Nyss pratade du S6->S8

  • Medlem
  • 2017-07-23 22:23
Ursprungligen av zappee:

S5?
Nyss pratade du S6->S8

Kvittar man ser ändå en röd tråd i utvecklingen från S5 via S6 via S7 till dagens S8

  • Medlem
  • 2017-07-23 22:35

Äh, smarta mobiler har en ”DNA-variation” ungefär som människan. Ungefär 0,5 procent.

  • Medlem
  • 2017-07-30 08:59

Om man skall tro rykten så släpper Apple 3 st telefoner i höst. Edition / 8 och 7S Plus och 7S. 8an med OLED nya material och små bezels. 7 orna utseende som tidigare men med trådlös laddning. Men mjukvaran bör ju vara samma för alla förutom möjligtvis AR och ansiktsigenkänning på 8an. Ryktet säger kanske 13000 till 14000 kr för 8an och liknande prissättning för 7S orna som tidigare år. Nu till min fråga om ovanstående stämmer kommer ni alla att köpa iPhone 8 om det stämmer att det mest är utseende som ändrats eller är den gamla formfaktor så tråkig att man hellre väntar

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2017-07-30 10:25

Det är bara du och andra Samsung-fan som måste ha ny design för varje modell och när den kommer så rusar ni iväg och köper den även om den bara har en ny ringsignal utöver designen. Vi andra byter när den gamla inte håller måttet längre, när den är allt för skabbig på utsidan, batteriet är för dåligt eller att den inte klarar av det vi vill kunna göra med den.

  • Medlem
  • 2017-07-30 11:00
Ursprungligen av PaO:

Om man skall tro rykten så släpper Apple 3 st telefoner i höst. Edition / 8 och 7S Plus och 7S. 8an med OLED nya material och små bezels. 7 orna utseende som tidigare men med trådlös laddning. Men mjukvaran bör ju vara samma för alla förutom möjligtvis AR och ansiktsigenkänning på 8an. Ryktet säger kanske 13000 till 14000 kr för 8an och liknande prissättning för 7S orna som tidigare år. Nu till min fråga om ovanstående stämmer kommer ni alla att köpa iPhone 8 om det stämmer att det mest är utseende som ändrats eller är den gamla formfaktor så tråkig att man hellre väntar

Jag kommer förmodligen köpa iPhone Edition/8 i september om den lever upp till mina förväntningar. Har i nuläget en iPhone 7 Plus, med sprucken skärm och kosmetiska skador, så om den inte är alltför dyr så slår jag nog till. Men 13 000-14 000 är verkligen smärtgränsen, för jag vill införskaffa en Apple Watch för träning också. Några krav är snygg och ny design, OLED-skärm, och förvånande överraskningar. Tur att man har sommarjobbat som bara den för att ha råd med den här tekniken. Men om det stämmer att den kommer kosta $1500 dollar (vilket jag inte alls tror på) så drar jag undan direkt.

Trist att det strular.

Har alltid gillat Apple men efter Jobs bortgång tycker jag det känns som de famlar lite. En kombo kontakt för laddning och hörlurar känns lite som ett anus i ansiktet och jag tror att ganska många Windowsanvändare som köper något annat i framtiden.
Förutom att min 7:a idag har spräckt skärm, trasig högtalare och är lika snabb en Valiumdrogad sköldpadda kommer jag lik förbannat köpa en 8:a. Jag vill ju vara totalsynkad med min Mac och har svårt att se att något annat OS kan leverera det jag har idag.
Har lite svårt att förstå debatten mellan iPhone och Samsung, det blir lite ironiskt att jämföra äpplen och päron tycker jag.

När ska någon ta upp de senaste ryktena då? Att allt går som tåget och ”3D faceid” är snabbare än touchid...

  • Medlem
  • 2017-08-07 19:47
Ursprungligen av BlackSmp:

När ska någon ta upp de senaste ryktena då? Att allt går som tåget och ”3D faceid” är snabbare än touchid...

Det ger ju inga click så aldrig kanske ☺️

Ännu en gång ang. design: Man kan inte göra så mycket - det handlar om en platt liten bildskärm med elektronik packat under så tunnt som möjligt och XY-ration bestäms av bildformatet för video/broadcasting och Homo Sapiens storlek på händerna och avstånd mellan mun och öra...thats it. Det enda man kan göra är att fibbla med färger, total storlek/litenhet (men alltså alltid proportionellt likvärdig alla andra modeller), material och runda eller kantiga hörn/sidor (och allt detta görs hela tiden in absurdum av många asiatiska företag - det blir ofta krystat - Apple väljer den smakfulla vägen att inte krångla till det bara för att det ska uppfattas som "ny design"...som alltså är en illusion när det gäller smartphones). Notera också att en smartphone ska vara behaglig att hålla i - hantera - redan där faller massor av "nya idéer" bort direkt.
Bara människor med låg nivå av fantasi/abstrakt tänkande förväntar sig att en smartphone plötsligt ska se markant/betydande/mera-än-aningen annorlunda ut än föregående modeller (av alla märken).

  • Medlem
  • Piteå
  • 2017-08-08 21:38

I vilket fall som helst, om det går bra just nu eller inte , så kommer jag definitivt avvakta och absolut inte förboka den här gången. Måste vänta en, kanske rentav två månader för att ge tid åt användaromdömen och problem/irritationer från långtidsanvändning (och inte bara recensioner efter en dags användning för att vara först på webben) att dyka upp när det är stora oprövade hårdvaruförändringar som dessa på gång.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-08-10 09:57
Ursprungligen av PaO:

Om man skall tro rykten så släpper Apple 3 st telefoner i höst. Edition / 8 och 7S Plus och 7S. 8an med OLED nya material och små bezels. 7 orna utseende som tidigare men med trådlös laddning. Men mjukvaran bör ju vara samma för alla förutom möjligtvis AR och ansiktsigenkänning på 8an. Ryktet säger kanske 13000 till 14000 kr för 8an och liknande prissättning för 7S orna som tidigare år. Nu till min fråga om ovanstående stämmer kommer ni alla att köpa iPhone 8 om det stämmer att det mest är utseende som ändrats eller är den gamla formfaktor så tråkig att man hellre väntar

Min telefon är 3 åt gammal och ett av barnen behöver en ny. Alltså kommer jag köpa en ny telefon i höst, men jag kommer inte lägga 13-14 papp på den.

En iPhone 7 (128 GB) med abb i ett år landar på en totalkostnad på 10700. Det får vara nog pengar för mig.

Inte alls

Ursprungligen av Mija:

Det är bara du och andra Samsung-fan som måste ha ny design för varje modell och när den kommer så rusar ni iväg och köper den även om den bara har en ny ringsignal utöver designen. Vi andra byter när den gamla inte håller måttet längre, när den är allt för skabbig på utsidan, batteriet är för dåligt eller att den inte klarar av det vi vill kunna göra med den.

Haft senaste modellen av iPhone i några år, den senaste var 7+ 256GB och nu skaffade jag en Samsung S8+ och en S3 Gear. Anledningen var att man äntligen kunde använda klocka/telefon att betala med via Samsung Pay. Har inte ångrat en dag sedan jag fick dem och jag använder betal funktionen väldigt ofta och det fungerar i 9 fall av 10. Det roligaste är att det är massor av butiker/restauranger som säger att de inte kan ta betalt med Samsung Pay och de blir lika överraskade varje gång att det ändå fungerar.
Kommer iPhone med funktion att man kan betala med telefon/klocka och den är bättre än Samsungs version samt att den fungerar på de flesta ställen så kommer jag att omgående att skaffa en själv. Nu blev det mycket men du har fel i att man vill ha ny design på telefon och att det är därför man byter mot t.ex Samsung. I mitt fall var det helt och hållet Samsung Pay som avgjorde det. Helt ärligt så är jag även nöjd med telefonen!

  • Medlem
  • 2017-08-12 07:05
Ursprungligen av BibbeBobbeBapp:

Haft senaste modellen av iPhone i några år, den senaste var 7+ 256GB och nu skaffade jag en Samsung S8+ och en S3 Gear. Anledningen var att man äntligen kunde använda klocka/telefon att betala med via Samsung Pay. Har inte ångrat en dag sedan jag fick dem och jag använder betal funktionen väldigt ofta och det fungerar i 9 fall av 10. Det roligaste är att det är massor av butiker/restauranger som säger att de inte kan ta betalt med Samsung Pay och de blir lika överraskade varje gång att det ändå fungerar.
Kommer iPhone med funktion att man kan betala med telefon/klocka och den är bättre än Samsungs version samt att den fungerar på de flesta ställen så kommer jag att omgående att skaffa en själv. Nu blev det mycket men du har fel i att man vill ha ny design på telefon och att det är därför man byter mot t.ex Samsung. I mitt fall var det helt och hållet Samsung Pay som avgjorde det. Helt ärligt så är jag även nöjd med telefonen!

Intressant inlägg

Hur många gånger använder du NFC och hur många gånger MST? Prognos säger 58% NFC terminaler vid slutet av året, gällande Apple Pay så hänger ju mycket på det. Längtar tills min Note 8 kommer så jag kan börja använda Samsung Pay fullt ut. Får väl snegla på en S4 att ersätta min Urbane med ☺️

MST el NFC

Ursprungligen av PaO:

Intressant inlägg

Hur många gånger använder du NFC och hur många gånger MST? Prognos säger 58% NFC terminaler vid slutet av året, gällande Apple Pay så hänger ju mycket på det. Längtar tills min Note 8 kommer så jag kan börja använda Samsung Pay fullt ut. Får väl snegla på en S4 att ersätta min Urbane med ☺️

Hej PaO,
Tack för ditt svar!
Jag har försökt få fram fördelningen mellan MEST och NFC men jag kan inte svara på på det. Ber att få återkomma med siffrorna om jag hittar korrekt svar.
Det som gjort mig mest förvånad är att det fungerar på de flesta ställen. Sibylla är det företag som inte accepterar Samsung Pay men f.ö. så går det bra. Har upptäckt att på en del terminaler så går det snabbare med transaktionen än på andra, vet ej varför.
Har även haft situationer där jag inte behövt slå in pin koden på terminalen. Det var bl.a. ett köp på ICA och då jag valde ICA kortet i klockan. Tjejen bakom disken sa att de vill göra det så enkelt som möjligt för kunderna. Fick dock inget svar på varför det inte var kod då.
Klockan klarar (lite reservation) 7 transaktioner utan att behöva slå koden på klockan för att använda appen. Tar jag av klockan så måste jag använda kod för att komma åt SP.
Haft iPhone/iPad länge och brukar byta ganska ofta. Dels för att det är kul när det kommer något som är intressant typ Samsung Pay men det spelar ingen roll om det är iOS eller Android.
Intressant med prognosen du anger, visste inte om de men känns lite som att Apple bör utöka det mer för att vara helt intressant. Trodde inte Samsung skulle fungera på så många ställen så korten var alltid med i början. Numera har jag oftast bara klockan med. Jag hoppas Apple kommer att fungera på de flesta ställen men har en känsla av att man måste leta efter Apple Pay symbolen innan man vill betala med det. Kanske har fel men tror det kommer att bli ett litet irritationsmoment. Nu kommer jag säkert att få något argt om från någon men man måste väl få tro och tycka vad man vill...hoppas jag iallafall.
Väntar oxo på nya Note samt nya iPhone för den vill min fru ha. Hon vägrar byta till Android men jag tittar hellre på nya vettiga funktioner oavsett iOS eller Android.
Återkommer med MST/NFC fördelning om/när jag hittar det!
Ha en trevlig helg!

Bevaka tråden