Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Belkin Thunderbolt 3 Express Dock HD

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Forummedlemmen JohannesKBA har testat den nylanserade dockningsstationen från Belkin. Hur bra är den egentligen? Detta är den första recensionen från 99mac:s testpiloter.

Läs hela artikeln här

Trevligt test @JohannesKBA!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-07-12 19:02
Ursprungligen av keptang:

Trevligt test @JohannesKBA!

Tack så mycket @keptang

Ursprungligen av Redaktionen:

Forummedlemmen JohannesKBA har testat den nylanserade dockningsstationen från Belkin. Hur bra är den egentligen? Detta är den första recensionen från 99mac:s testpiloter.

Läs hela artikeln här

Snyggt, du är van bakom tangentbordet ser jag. ?

En kort fråga, upplevde du mindre filmer med lägre upplösning. Funderar nämligen på en docka till min Macbook 12"

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-07-12 21:07
Ursprungligen av Ancientdragon:

Snyggt, du är van bakom tangentbordet ser jag. ?

En kort fråga, upplevde du mindre filmer med lägre upplösning. Funderar nämligen på en docka till min Macbook 12"

Menar du flimmer? Upplevde inget flimmer vid 1920x1080 men inte heller vid 4K när jag bytte kabel.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Menar du flimmer? Upplevde inget flimmer vid 1920x1080 men inte heller vid 4K när jag bytte kabel.

Haha, ja jag menade flimmer.

Jag tolkade det som om det var ett av skälen till att du inte ville rekommendera den.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-07-12 21:38
Ursprungligen av Ancientdragon:

Haha, ja jag menade flimmer.

Jag tolkade det som om det var ett av skälen till att du inte ville rekommendera den.

Det kändes så först, men sent i testerna bytte jag DisplayPort-kabel till en exakt likadan och lyckades inte återskapa flimret. Så det fick bli några ändringar i skrivandets slutskede.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-12 21:49

Växlar den till främre ljudutgången när man kopplar in lurar där, trots att bakre ljudutgången är inkopplad?
Exvis att den bakre är kopplad till högtalare, och att man använder den främre för hörlurar.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-07-12 21:55
Ursprungligen av reboot81:

Växlar den till främre ljudutgången när man kopplar in lurar där, trots att bakre ljudutgången är inkopplad?
Exvis att den bakre är kopplad till högtalare, och att man använder den främre för hörlurar.

Dåligt av mig, jag testade aldrig båda portarna samtidigt så det kan jag dessvärre inte svara på. Och nu har jag skickat tillbaka dockan till Belkin

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-13 00:20

Om jag inte misstar mig så är föregångaren, Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD identisk, men med långsammare Thunderbolt 2 (via Thunderbolt-portar istället för USB-C), samt med HDMI istället för DP. För ca 2200kr.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-13 00:22

En lista med TB-prylar/datorer/kablar finns på https://thunderbolttechnology.net/consumer/?l...

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-07-13 00:32
Ursprungligen av reboot81:

Om jag inte misstar mig så är föregångaren, Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD identisk, men med långsammare Thunderbolt 2 (via Thunderbolt-portar istället för USB-C), samt med HDMI istället för DP. För ca 2200kr.

Stämmer

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-07-14 14:28

E-GPUn Mantiz Venus kan ju faktiskt användas som något av en dock också. Den har USB 3.0, ethernet och en intern SATA port för t ex en SSD. Och så plats för ett grafikkort naturligtvis. Jag har precis köpt en beg macbook pro med thunderbolt 3 och ska sälja min iMac. Tror det blir ett köp av Mantiz också.

Ursprungligen av reboot81:

Växlar den till främre ljudutgången när man kopplar in lurar där, trots att bakre ljudutgången är inkopplad?
Exvis att den bakre är kopplad till högtalare, och att man använder den främre för hörlurar.

Den växlar tyvärr inte över ljudutgången, utan ljudet kommer ut på både den bakre och främre ljudutgången.

1
Bevaka tråden