Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 får mest skärm av alla

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det närmar sig snabbt årets Iphone-lansering, och mästeranalytikern Ming-Chi Kuo har en ny rapport som sammanfattar vad vi kan förvänta oss från Iphone 7S och Iphone 8.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-07-03 16:08

Tydligen säger Kuo att den saknar fingeravtryck läsare helt och hållet........

  • Medlem
  • 2017-07-03 16:26
Ursprungligen av PaO:

Tydligen säger Kuo att den saknar fingeravtryck läsare helt och hållet........

Vart läste du det? Många har börjat tro på det efter Macrumors vilseledande click-bait rubrik.

Ming-Chi Kuo Predicts iPhone 8 Will Omit Touch ID Entirely, Come in Limited Color Options

Citat:

Men om man läser vidare i artikeln står det,

Kuo's new predictions also continue to corroborate the iPhone 8's lack of a physical Home button, but he goes on to state that Touch ID will not be incorporated into the OLED smartphone's display. The analyst didn't provide any mention of Touch ID moving elsewhere on the iPhone 8, like the back of the device or lock button as has been previously rumored and largely debunked.

Edit, tillägg från 9to5mac,

KGI: iPhone 8 features highest screen-to-body ratio in industry, but lacks Touch ID fingerprint scanner of any kind

Citat:

However, KGI dampens spirits by stating that the virtual home button will not support fingerprint recognition, and that the OLED iPhone will not include a Touch ID sensor of any kind …

Jag kan omöjligt tänka mig att Apples nya mobil-flaggskepp skulle sakna Touch ID helt. Touch ID är en av Apples viktigaste funktioner, möjliggör Apple Pay, köp av appar, inloggning med mera.

Saknar Iphone 8 det helt, då äter jag upp min hatt!

  • Medlem
  • 2017-07-03 17:55
Ursprungligen av WiFi:

Jag ställer mig frågande till att den skall sakna helt och läste 9to5mac.com

  • Medlem
  • 2017-07-03 19:04

Angående ifall Apple börjat tillverka för många versioner av Iphone tycker jag nog inte det är någon fara på taket. Det viktigaste för mig är att de fortsätter leverera en modell med samma storlek som 5S. Nu har jag visserligen inte använt Iphone 7 i vardagen (kanske skulle älska den med tiden), men just nu vill jag inte ha en större lur än just Iphone 5S.

Spontant känns det som helt sjukt om de flyttar (eller tar bort) fingeravtrycksläsaren.
Möjligen om de sätter en smal längst ner (ungefär som upptill på bilderna) eller en på sidan men även det känns konstigt. Baksidan? No way! Snälla Apple utsätt oss inte för det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-07-03 20:38

Har tänkt att 8'an är ett givet köp, men blir mer och mer tveksam (även om allt såklart bara är rykten).
Får se till hösten om 6S+ ska få kämpa ett år till eller inte

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag kan omöjligt tänka mig att Apples nya mobil-flaggskepp skulle sakna Touch ID helt. Touch ID är en av Apples viktigaste funktioner, möjliggör Apple Pay, köp av appar, inloggning med mera.

Saknar Iphone 8 det helt, då äter jag upp min hatt!

Håller med helt. Finns inte på kartan.
Händer inte!

Vilka jönsar som sprider skrämselpropaganda. Betalda av Samsung

Ursprungligen av jakobnilsson:

Saknar Iphone 8 det helt, då äter jag upp min hatt!

Jakob, lovar du att visa en film där du äter upp din hatt, om det faktisk skulle bli så?!

Jag själv är också säker på att TouchID är med – tror inte att TouchID ersätts av ansiktsigenkänning eller iris scanning. De nya funktionerna är en komplement till TouchID.

Ursprungligen av The Real Viking:

Jag själv är också säker på att TouchID är med – tror inte att TouchID ersätts av ansiktsigenkänning eller iris scanning. De nya funktionerna är en komplement till TouchID.

Iofs om Apple kommit på ett annat sätt som är lika säkert som fingeravtrycksläsaren och som ändå går att använda med mobilen kvar i fickan så går det såklart bra att byta.

  • Medlem
  • 2017-07-03 23:05
Ursprungligen av Chaosstar:

Iofs om Apple kommit på ett annat sätt som är lika säkert som fingeravtrycksläsaren och som ändå går att använda med mobilen kvar i fickan så går det såklart bra att byta.

Och lika smidigt. Det ska gå snabbt, annars blir det bara jobbigt. Jag hoppas och tror verkligen att Touch ID blir kvar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2017-07-04 06:56
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag kan omöjligt tänka mig att Apples nya mobil-flaggskepp skulle sakna Touch ID helt. Touch ID är en av Apples viktigaste funktioner, möjliggör Apple Pay, köp av appar, inloggning med mera.

Saknar Iphone 8 det helt, då äter jag upp min hatt!

Ursprungligen av panther:

Håller med helt. Finns inte på kartan.
Händer inte!

Vilka jönsar som sprider skrämselpropaganda. Betalda av Samsung

Tja omöjligt är det inte. Vem hade trott att Magsafe skulle stryka med på MBP.

Personligen tror jag inte att det kommer hända. Det är en alldeles för viktig funktion som för mig själv känns mer eller mindre oumbärlig.

Ursprungligen av The Real Viking:

Jakob, lovar du att visa en film där du äter upp din hatt, om det faktisk skulle bli så?!

Jag själv är också säker på att TouchID är med – tror inte att TouchID ersätts av ansiktsigenkänning eller iris scanning. De nya funktionerna är en komplement till TouchID.

Haha, åtminstone ett fotomontage

Ursprungligen av onnyt:

Tja omöjligt är det inte. Vem hade trott att Magsafe skulle stryka med på MBP.

Personligen tror jag inte att det kommer hända. Det är en alldeles för viktig funktion som för mig själv känns mer eller mindre oumbärlig.

Brukar inte vara så övertygad om att något inte händer. Tänkte direkt efter att jag postat, att bara för att jag är det nu....så kommer jag väl att ha fel. ?
Skulle så vara, så ska jag njuta av Jakobs uppätna hatt. ?
Men jag tror fortfarande inte att det händer.
Men visst, Apple kan väl ha börjat utveckla ansikts, ögon, igenkänning....Men jag tror att de har flyttat touch-id snarare.
Vi får se, vi får se...?

Ursprungligen av panther:

Brukar inte vara så övertygad om att något inte händer. Tänkte direkt efter att jag postat, att bara för att jag är det nu....så kommer jag väl att ha fel. ?
Skulle så vara, så ska jag njuta av Jakobs uppätna hatt. ?
Men jag tror fortfarande inte att det händer.
Men visst, Apple kan väl ha börjat utveckla ansikts, ögon, igenkänning....Men jag tror att de har flyttat touch-id snarare.
Vi får se, vi får se...?

Tänkte samma sak! Man ska aldrig sticka ut hakan sådär
Men nä, jag skulle blir VERKLIGT förvånad om Touch ID försvann.

1
Bevaka tråden