Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns smart fotodelning i Google Foto

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De smarta fotodelningsfunktionerna som Google presenterade under Google I/O i våras rullar nu ut till IOS- och Android-enheter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-30 09:21

Låter läskigt. Tänk om programmet tar fel och delar fel bild?

  • Medlem
  • 2017-06-30 09:32
Ursprungligen av timofej:

Låter läskigt. Tänk om programmet tar fel och delar fel bild?

Man kanske inte ska slå på funktionen om man vänsterprasslar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-30 09:57
Ursprungligen av Alix:

Man kanske inte ska slå på funktionen om man vänsterprasslar.

Precis! Det ska jag absolut inte göra. Hoppas att den inte är påslagen by default.

Men det också berör andra typer av bilder. Ungdomarna vill kanske inte att deras föräldrar ser alla bilder från deras fester, man vill inte att ens ex fortsätter få bilder, vissa tar intima bilder som avses för någon utvald för att nämna några tillfällen.

  • Medlem
  • 2017-06-30 10:06
Ursprungligen av timofej:

Precis! Det ska jag absolut inte göra. Hoppas att den inte är påslagen by default.

Men det också berör andra typer av bilder. Ungdomarna vill kanske inte att deras föräldrar ser alla bilder från deras fester, man vill inte att ens ex fortsätter få bilder, vissa tar intima bilder som avses för någon utvald för att nämna några tillfällen.

Precis. Men tänker man efter lite så kan funktionen inte vara påslagen per default.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-30 11:36
Ursprungligen av Alix:

Precis. Men tänker man efter lite så kan funktionen inte vara påslagen per default.

Det jag ville säga att även för vanligt folk som inte vänsterprasslar (eller är det så ovanligt med vänsterprasslande? ) kan det finnas situationer när delning av bilder till fel personer inte är önskvärt. Och därmed är min fråga: finns det folk som överhuvudtaget vill slå på funktionen med risk att förre eller senare hamna i en pinsam (i bästa fall) situation?

  • Medlem
  • 2017-06-30 11:52
Ursprungligen av timofej:

Det jag ville säga att även för vanligt folk som inte vänsterprasslar (eller är det så ovanligt med vänsterprasslande? ) kan det finnas situationer när delning av bilder till fel personer inte är önskvärt. Och därmed är min fråga: finns det folk som överhuvudtaget vill slå på funktionen med risk att förre eller senare hamna i en pinsam (i bästa fall) situation?

Jag antar det. There's one born every minute.

1
Bevaka tråden