Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper publik betaversion av IOS 11

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som utannonserat under WWDC har Apple nu gjort en första betaversion av IOS 11 för Iphone och Ipad tillgänglig för allmänheten.

Läs hela artikeln här

Tills att systemet är stabilt nog + att de vikigaste apparna fungerar utan att man vill lugga håret av sig så avstår jag en stund ?

Jag upplever det hela som stabilt. Enda kända problemen är med olika bankappar och Swish

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag upplever det hela som stabilt. Enda kända problemen är med olika bankappar och Swish

För att Apple vill stänga ner Swish

Ingen kommer ihåg en fegis. Klart jag måste testa efter ha följt @makewithARKit på Twitter.

Tänkte installera iOS 11 på iPaden men inte på telefonen. Någon som vet hur detta kommer funka? Fungerar tex. iCloud sync mellan iOS 10 och 11: an?

  • Avstängd
  • 2017-06-27 22:58
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Tänkte installera iOS 11 på iPaden men inte på telefonen. Någon som vet hur detta kommer funka? Fungerar tex. iCloud sync mellan iOS 10 och 11: an?

Svarar ja fast du inte preciserat vilket sorts synk

Ursprungligen av D_Odell:

För att Apple vill stänga ner Swish

Ja just det...
Eller för att swich är "dryga" och inte vill att det ska fungera: https://m.facebook.com/comment/replies/?ctoke...

  • Avstängd
  • 2017-06-27 23:01
Ursprungligen av Sledde:

Ja just det...
Eller för att swich är "dryga" och inte vill att det ska fungera: https://m.facebook.com/comment/replies/?ctoke...

Länken fungerar inte. Du kan inte länka till stängda grupper

Ursprungligen av Rlafh:

Länken fungerar inte. Du kan inte länka till stängda grupper

Ajdå
Märkligt jag har inte ens ett Facebook konto utan sökte mig in från duckduckgo.
Denna kanske funkar då?
https://m.facebook.com/pg/getswish/community/...
Det är andra inlägget från Simon weide där man kan läsa följande svar från swich:
"Swish
Nej, vi släpper en version av appen när det blivit en publik release, inte så länge det är en beta, det är som vi sagt tidigare en bugg i beta versionen. /PE"

Ursprungligen av Sledde:

Ajdå
Märkligt jag har inte ens ett Facebook konto utan sökte mig in från duckduckgo.
Denna kanske funkar då?
https://m.facebook.com/pg/getswish/community/...
Det är andra inlägget från Simon weide där man kan läsa följande svar från swich:
"Swish
Nej, vi släpper en version av appen när det blivit en publik release, inte så länge det är en beta, det är som vi sagt tidigare en bugg i beta versionen. /PE"

Det är inte konstigt att de inte släpper en rättning för något som inträffar i en beta release av ett OS. Ett syfte med betarrleaserna är att ge utvecklare en chans att rapportera fel i betorna - för felet kan mycket väl vara i Apples kod och behöver inte vara i Swish.

Senast redigerat 2017-06-28 07:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte konstigt att de inte släpper en rättning för något som inträffar i en beta release av ett OS. Ett syfte med betarrleaserna är att ge utvecklare en chans att rapportera fel i betorna - förr felet kan mycket väl vara i Apples kod och behöver inte vara i Swish.

Absolut, men det är ju också till för att utvecklare ska kunna testa så att deras appar fungerar i den nya versionen. Men det kan de ju göra utan att släppa någon publik version. Men anledningen till mitt inlägg va som respons på att Apple skulle försöka motarbeta swich, vilket jag inte kan se några belägg för.

Ursprungligen av Sledde:

Absolut, men det är ju också till för att utvecklare ska kunna testa så att deras appar fungerar i den nya versionen. Men det kan de ju göra utan att släppa någon publik version. Men anledningen till mitt inlägg va som respons på att Apple skulle försöka motarbeta swich, vilket jag inte kan se några belägg för.

Kommentaren om att Apple skulle motarbeta Swish uppfattade jag som ett skämt och inte allvarligt menat.

Sitter med 15% batteri nu med 12h standby varav 12h usage (sic) efter en vanlig dag på jobbet med lite telefonanvändning. IP7plus. Blir lätt varm också. Swish funkar inte heller som tidigare nämnt. Men det är ju skön skroll i Safari....

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-28 21:15

Mail verkar kraschglad och Safari tappar bort sig och öppnar om sidan man är på ibland, vid scrollning framförallt vad jag sett.

1
Bevaka tråden