Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Vad hände med eventet, Apple?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2017-06-25 23:18
Ursprungligen av Erik.dv:

Det är sant men igen, det behöver inte vara så. Hade Apples maskiner haft mer hårdvara för pengarna, haft en vettig GPU som standard och så vidare så tror jag deras popularitet skulle ökat för en bredare bas. Kunde du köpa en iMac-esk dator utan skärm (i5/i7 + RX580) för 12-15 000 SEK så hade saker kunnat se väldigt annorlunda ut. Nu gör de inte det, du måste du betala dina 30 000 kr för att få en vettig spelupplevelse på en Mac (typ). Självklart påverkar det ekosystemet.

Behöver och behöver, nu är det så och har alltid varit så.
macOS är ingen spelplattform så att klanka ner på Apple för det är fel.

Ursprungligen av zappee:

Behöver och behöver, nu är det så och har alltid varit så.
macOS är ingen spelplattform så att klanka ner på Apple för det är fel.

Utvecklarna har ju nått en gräns med hur mycket tid de kan lägga på det grafiska nu, så enda sättet att gpuer kan fortsätta pressas är ju VR och höga upplösningar.
Så jag tror att även macarnas gpu kommer bli hållbara inom ett par år.

Ursprungligen av Mackan1984:

Utvecklarna har ju nått en gräns med hur mycket tid de kan lägga på det grafiska nu, så enda sättet att gpuer kan fortsätta pressas är ju VR och höga upplösningar.
Så jag tror att även macarnas gpu kommer bli hållbara inom ett par år.

Utvecklarna kommer nog att pusha den grafiska utvecklingen framåt hela tiden. Jag har svårt att se att de skulle ha uppnått en gräns. Det finns ju fortfarande potential att arbeta vidare med att få spelen att få ännu mer realistiska miljöer och människor. Även om de har nått sjukt långt så är vi fortfarande inte helt framme vid att karaktärerna ser ut exakt som människor gör i verkligheten. Detsamma gäller spelmiljöer, även om där kommit längre än med människor av förklarliga skäl.

I takt med detta så kommer även kraven på mer högpresterande grafikkort att fortsätta öka.

Ursprungligen av sextontio:

Utvecklarna kommer nog att pusha den grafiska utvecklingen framåt hela tiden. Jag har svårt att se att de skulle ha uppnått en gräns. Det finns ju fortfarande potential att arbeta vidare med att få spelen att få ännu mer realistiska miljöer och människor. Även om de har nått sjukt långt så är vi fortfarande inte helt framme vid att karaktärerna ser ut exakt som människor gör i verkligheten. Detsamma gäller spelmiljöer, även om där kommit längre än med människor av förklarliga skäl.

I takt med detta så kommer även kraven på mer högpresterande grafikkort att fortsätta öka.

Det tog dom 5 år att utveckla GTA V exempelvis.
Att göra mer och mer detaljer till vi når realistisk grafik kommer kräva alltför mycket tid och pengar för att det ska komma ett storskalat spel.

Det finns ju redan tech demos med super-realistisk grafik men att se till att lägga den tiden på ett spel som är mellan 10-40 timmar speltid har jag svårt att se.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-06-26 15:21

Sant men nästa steg är ju att automatisera den grafiska delen, låta datorn sköta mer av designarbetet. Jag tror utvecklare mer och mer kommer kunna tala om för datorn vad de vill uppnå och låta den lösa saken. Någon sorts AI helt enkelt. Det kommer ju inom tillverkning sedan också, man ger specifikationen till en dator som sedan tar fram produkten. Vi vill ha en bil med räckvidd x, vikt y, ska rymma 7 pers, hur ska den bilen se ut? Typ.

Riktigt tråkigt blir det ju när AIn är smart nog att ställa motfrågor som "varför då?" eller helt enkelt konstatera att "Nepp. Bilar sliter på miljön dessutom finns det inget meningsfullt att göra därborta ändå".

Ursprungligen av flygarn:

Sant men nästa steg är ju att automatisera den grafiska delen, låta datorn sköta mer av designarbetet. Jag tror utvecklare mer och mer kommer kunna tala om för datorn vad de vill uppnå och låta den lösa saken. Någon sorts AI helt enkelt. Det kommer ju inom tillverkning sedan också, man ger specifikationen till en dator som sedan tar fram produkten. Vi vill ha en bil med räckvidd x, vikt y, ska rymma 7 pers, hur ska den bilen se ut? Typ.

Riktigt tråkigt blir det ju när AIn är smart nog att ställa motfrågor som "varför då?" eller helt enkelt konstatera att "Nepp. Bilar sliter på miljön dessutom finns det inget meningsfullt att göra därborta ändå".

Jag är inte den som vill hämma teknik så får väl hoppas din profetia stämmer ?

Bevaka tråden