Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple omförhandlar med skivbolagen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples avtal med de stora skivbolagen löper snart ut, och teknikjätten vill nu omförhandla med lägre ersättning för musiken.

Läs hela artikeln här

*insert sarkastiskt kommentar om att de skröt så om att de betalde mer än konkurrenterna*

  • Avstängd
  • 2017-06-22 16:58
Ursprungligen av tidsoptimist:

*insert sarkastiskt kommentar om att de skröt så om att de betalde mer än konkurrenterna*

Spotify fick ersättningen sänkt

  • Medlem
  • 2017-06-22 21:10

Köper fortfarande musik och då blir det oftast på vinyl. Mest för att jag gillar att äga min musik och kunna ta på den, för om sanningen ska fram fungerar de mest som inredningsdetalj/konst. Det har fått mig att börja ifrågasätta mitt köpbeteende. Fördelen med att köpa vinyl är att man oftast får med en kod för att ladda ner skivan. På så vis får jag alla russinen ur kakan.

Streama gör jag genom Spotifys gratistjänst, och då bara för att testa ett album eller någon enstaka låt. Gillar jag det väldigt mycket öppnar jag plånboken och köper musiken.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-06-23 08:50

Apple Music som raderar din egen musik på din egen telefon, den tjänsten? Jag ska få betalt för att använda skräpet.

  • Avstängd
  • 2017-06-23 08:54
Ursprungligen av flygarn:

Apple Music som raderar din egen musik på din egen telefon, den tjänsten? Jag ska få betalt för att använda skräpet.

Noob som inte har backup ?
Vet inte vad du syftar på men jag misstänker att du har missuppfattat hur funktionen fungerar med egensynkat material och AM.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-06-23 11:24

Om du inte vet vad jag syftar på så är det meningslöst att svara. Och jag har backup. Och jag har använt Mac sedan 1984. Och jag kan säga att Apple Music suger h*st*nus. Deras musikapps gränssnitt är under all kritik dessutom. Men jag betalar inte för det längre så det kvittar.

  • Avstängd
  • 2017-06-24 12:45
Ursprungligen av flygarn:

Om du inte vet vad jag syftar på så är det meningslöst att svara. Och jag har backup. Och jag har använt Mac sedan 1984. Och jag kan säga att Apple Music suger h*st*nus. Deras musikapps gränssnitt är under all kritik dessutom. Men jag betalar inte för det längre så det kvittar.

Väldigt svårt att veta vad du syftar på när du inte utvecklar ditt påstående.
Alla kan inte tycka om gränssnittet,hört samma åsikt om Spotifys.

1
Bevaka tråden