Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad Pro 10,5 tum – ett kraftpaket i surfplattekostym

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jakobnilsson:

Ok, men jag menar var någonstans du lyckas ladda ned Betaprofilen från Apples utvecklarwebbplats?

Jag har tillgång till två utvecklarkonton, ett betalt och ett där jag inte betalt. Från den första går det att ladda ned Betaprofilen, från den senare går det inte.

Jag tyckte att din fråga var rätt uppenbar:)

I mitt fall är det så att jag en gång blev inbjuden av Apple att delta i betatestning - innan de började med det offentliga betaprogrammet och sedan dess har jag alltid fått en inbjudan till att delta utan att ha ett betalande utvecklarkonto.

Just nu så har jag fyra "radars" uteliggande:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tyckte att din fråga var rätt uppenbar:)

I mitt fall är det så att jag en gång blev inbjuden av Apple att delta i betatestning - innan de började med det offentliga betaprogrammet och sedan dess har jag alltid fått en inbjudan till att delta utan att ha ett betalande utvecklarkonto.

Just nu så har jag fyra "radars" uteliggande:)

Ah, det som kallas Appleseed-programmet. Funderade på om det möjligtvis var det som möjliggjorde tillgång till betaversionen.

Kommer de nya funktionerna i iOS 11 funka med en iPad Air 2?

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Kommer de nya funktionerna i iOS 11 funka med en iPad Air 2?

Förutom promotion så ska väl allt annat fungera på en air2 (så vitt som jag vet)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-06-22 11:33
Ursprungligen av Redaktionen:

Nästan samma mått, men större skärm. Samma batteritid, men mycket mer prestanda. Apples nya Ipad Pro 10,5 tum är här och tycks ha mycket att erbjuda. Vi har startat upp testlabbet och undersöker vad den går för.

Läs hela artikeln här

Bra recension :).
Ser ut att vara en fullvärdig ersättare till min MBP Pro 13 från 2010, det enda jag gör på den är redigera bilder och skriver dokument.
Var inställd på Macbook tidigare då den imponerat på mig (hade en som jobbdator på mitt förra jobb) men Ipad Pro känns riktigt giftig :).

Fin recension!
Håller tummarna att Ytterberg kommer dissekera skärmen riktigt grundligt snart!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-23 09:49

Börjar bli lite orolig för min nya platta, igår stannade Safari, gick inte att scrolla eller klicka på något.
En dubbelklick på homeknappen visade taskswitchern, som också var frusen, det som hjälpte var att stänga av med powerknappen.
Nu på morgonen ville inte skärmen tändas då jag tryckte på homeknappen eller powerknappen, en lång tryckning på home gjorde att Siri hördes med sitt ljud.
Hard reset fick igång plattan igen.
IOS 10.3.3 beta.

Jo jag vet, felsöka ipad, iphonerutinerna finns, väntar med det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-23 09:51

Förresten, någon annan som upplever homeknappen som klickigare än tidigare?
Lite hårdare än jag minns liksom, ska jämföra med andra enheter igen.

Vet någon vad som händer om man startar en app som inte har blivit anpassad för plattan? Blir det svarta kanter eller? Sedan undrar jag också om jag ska skaffa den här nu eller vänta till efter WWDC?

Ursprungligen av TheiPad:

Vet någon vad som händer om man startar en app som inte har blivit anpassad för plattan? Blir det svarta kanter eller? Sedan undrar jag också om jag ska skaffa den här nu eller vänta till efter WWDC?

Tror inte appar ska vara något problem så länge som de har iPad stöd.

Tycker du ska vänta till mars för då förväntas nya iPads presenteras, möjligen med en ny design à la iPhone X, med Face ID och skärm ut till kanterna (förutom "pannan" såklart )

Ursprungligen av TheiPad:

Vet någon vad som händer om man startar en app som inte har blivit anpassad för plattan? Blir det svarta kanter eller? Sedan undrar jag också om jag ska skaffa den här nu eller vänta till efter WWDC?

Det är samma aspect ratio.
Köp en nu om du behöver/vill ha en.

Tror jag väntar behovet är inte akut. Tack för svaren!

Bevaka tråden