Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP13 2016/ MB Early2015 + USB-C + Acer H277HK= Ingen bild

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Hej!

Fick hem nya skärmen, en Acer H227HK och skulle glad i hågen koppla in denna fantastiska
lösning med en enkel USB-C kabel.
Dock visas ingen bild.....båda mac:arna visar i Display-dialogen att de
fattat att en H227HK finns inkopplad, och båda laddar fint och snällt...

Jag använder orginalkabeln som följde med Acer-skärmen, kan detta vara ett problem?

Om datorn är inkopplad en längre distend kan ibland bild visas iúnder någon mikrosekund ....

Ideer?

mvh

Daniel

Löste själv!

Visade sig att val av kabel är minst sagt känsligt. Köpte obillig thunderbolt 3 usb-c kabel från delock (finns på Kjell&CO)
och allt började fungera precis som det var tänkt!
Tänk att man kunde tro att Acer skulle skickat med en lämplig kabel från början ....hahaha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-17 17:36
Ursprungligen av Theburtse:

Löste själv!

Visade sig att val av kabel är minst sagt känsligt. Köpte obillig thunderbolt 3 usb-c kabel från delock (finns på Kjell&CO)
och allt började fungera precis som det var tänkt!
Tänk att man kunde tro att Acer skulle skickat med en lämplig kabel från början ....hahaha

Jag köpte ny TV och ny digitalbox. I köpet ingick hemkörning och montering. När killen som monterade ihop allt slog på allt var det världens sämsta bild. Jaa, sa han. Ni är långt ut på (kabel TV)linan och ibland blir det så här... Fick en smärre panik. Hade investerat ca 60000 i ny tv och box... Köpte ny kabel och allt fungerade.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-06-17 18:53
Ursprungligen av Theburtse:

Hej Hej!

Fick hem nya skärmen, en Acer H227HK och skulle glad i hågen koppla in denna fantastiska
lösning med en enkel USB-C kabel.
Dock visas ingen bild.....båda mac:arna visar i Display-dialogen att de
fattat att en H227HK finns inkopplad, och båda laddar fint och snällt...

Jag använder orginalkabeln som följde med Acer-skärmen, kan detta vara ett problem?

Om datorn är inkopplad en längre distend kan ibland bild visas iúnder någon mikrosekund ....

Ideer?

mvh

Daniel

Jag hade samma problem men löste det genom följande 3 steg:
1. Koppla ur alla kablar
2. Koppla USB-C-kabeln mellan MBP och Acern
3. Koppla in matningskabeln till Acern

Voila! Dock väldigt underligt.

1
Bevaka tråden