Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många Pixel-telefoner har Google sålt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google uppger inte hur många exemplar av telefonerna Pixel och Pixel XL som sålts sedan lanseringen, men genom att studera statistik i appbutiken Google Play går det att dra slutsatser.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-06-15 10:21

Pixel Launcher kan man installera via Open Gapps aroma på exempelvis Lineage OS. Det är det säkert rätt många som gör, jag har gjort det. När den sedan uppdateras sker det via Google Play. Så appen i fråga är inte exklusiv för Googles Pixelmobiler på så vis.

Undrar hur många de sålt om de släppt mobilen

Undrar om det varit fler?

Ursprungligen av Allexz:

Undrar hur många de sålt om de släppt mobilen

Undrar om det varit fler?

Jag tror absolut att de hade sålt betydligt fler telefoner om Pixel hade släppts i fler länder. Jag hoppas på att Pixel och Pixel XL kommer till Sverige under detta år, även om jag självklart ännu hellre ser att de lanserar Pixel 2 under hösten och att den kommer till Sverige på en gång... Man kan ju alltid drömma!

Jag tror det är ett dilemma som Google har. De är inte Apple utan har en annan affärsmodell. Ska de gå globalt med nästa Pixelserie och kanske slå ut Sony, HTC och LG så blir inte Android längre vad som har gjort det framgångsrikt. I värsta fall kanske Samsung helt migrerar till Tizen också.
Enligt min åsikt borde de ha fortsatt med sina Nexus telefoner som några "referensmodeller" för riktiga fans och utvecklare.
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Vill de ha OEM partners eller ska de låsa in allt till dem själva? Jag tycker det känns som om de inte riktigt vet hur de själva vill ha det.

  • Medlem
  • 2017-06-16 00:46
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror det är ett dilemma som Google har. De är inte Apple utan har en annan affärsmodell. Ska de gå globalt med nästa Pixelserie och kanske slå ut Sony, HTC och LG så blir inte Android längre vad som har gjort det framgångsrikt. I värsta fall kanske Samsung helt migrerar till Tizen också.
Enligt min åsikt borde de ha fortsatt med sina Nexus telefoner som några "referensmodeller" för riktiga fans och utvecklare.
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Vill de ha OEM partners eller ska de låsa in allt till dem själva? Jag tycker det känns som om de inte riktigt vet hur de själva vill ha det.

Håller delvis med

Nu när assistenter och AI och maskininlärning kommer starkt så skall det bli intressant att se om Google har en fördel i det långa loppet med all sin samlade data. Tycker redan man kan skönja detta

1
Bevaka tråden