Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läsa brända DVD på iBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-29 11:09

Jag har en, snart ett år gammal, iBook 800 12" Combo. Undrar som sagt om det går att spela upp brända DVD-skivor på den. Dvs DVD-R, -RW, +R, +RW

  • Medlem
  • 2003-08-29 12:28

är det en kuggfråga? Varför skulle det inte gå?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-29 13:01

inte vet jag

Tänkte bara att eftersom vissa dvd-spelare inte klarar av vissa format så kanske det är samma på datorer...

  • Medlem
  • 2003-08-29 13:17

jag vet inte heller. Det lät bara som en konstig fråga. Det enklaste är väl att testa.

kan man spela upp dvd-r skivor i nya cambo driven?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:03

Det fungerar i min iBook 2001 combo (toshiba sd-r2002), och går troligtvis i din också. Det är värre med äldre DVD-läsare (utan brännmöjlighet).

Jag har haft problem med att läsa brända dvd skivor i min sprillans nya ibook...
nån som vet vad problemet är eller vad man kan göra åt det?

//dan

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-04-23 22:29

Jag har detta problem i min ibook. Kan inte läsa en bränd dvd som funkar klockrent på en kompis ibook av samma modell. Har testat både dvd-r och dvd+r, men det är samma sak med båda. OS X kan inte läsa skivan. Vad gör man? ibooken är köpt i slutet av januari.

Edit:
Märkte nu att problemet är allvarligare än jag trodde. Jag kan inte läsa Pantherskivan heller, men en vanlig audio-cd fungerar utmärkt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-28 19:45
Ursprungligen av etna:

Jag har detta problem i min ibook. Kan inte läsa en bränd dvd som funkar klockrent på en kompis ibook av samma modell. Har testat både dvd-r och dvd+r, men det är samma sak med båda. OS X kan inte läsa skivan. Vad gör man? ibooken är köpt i slutet av januari.

Edit:
Märkte nu att problemet är allvarligare än jag trodde. Jag kan inte läsa Pantherskivan heller, men en vanlig audio-cd fungerar utmärkt.

skumt, maila apple.

1
Bevaka tråden