Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac - IIS?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 11:53

Jag fick följande felmeddelande pga ett feltryck på tangentbordet:

Sidan kan inte visas
Sidan som du letar efter kan ha tagits bort, ha ett nytt namn eller vara tillfälligt otillgänglig.

Prova följande:

* Om du har skrivit in adressen i Adressfältet bör du kontrollera att du har stavat den rätt.
* Öppna 99mac.com startsidan och leta reda på länkar till den information som du vill ha.
* Klicka på Bakåt om du vill prova en annan länk.

HTTP 404 - Filen hittades inte
Internet Information Services

Teknisk information (för supportpersonal)

* Mer information:
Microsoft Support

Körs 99mac på IIS?:(

yep, tycker att det är synd att mysql+php inte körs under *nix+apache där det trivas som bäst!

men sen är det ju inte jag som betaler för bandbredden eller något annat här

Är det inte lite trist att 99mac inte körs på... just det, en Mac!! Men det finns säkert en bra förklaring till det

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 12:16

Det hela är ju nästan om microsoft.com skulle rulla på Linux, Apache, Mysql och Php!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-29 12:28

Det har varit uppe många gånger förr, och det handlar alltid om samma sak: pengar.
Jag tror att Martin Björnström skulle tycka det var helkul att få köra 99mac på en Xserve med MacOS X Server istället, men sånna är ju inte gratis direkt.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 12:31

Linux är billigare än MS om det är pengar det handlar om...

Vi kör faktiskt galleriet på en RedHat burk sedan några månader tillbaka och det fungerar fint.

Jag håller på att jaga tag i en Xserve men det är för tusan omöjligt att hitta en begagnad burk!

Angående Windows2000 osv osv så har vi diskuterat samma sak så himla många gånger förut att jag helt enkelt hänvisar hit:

Ännu en diskussion om 99mac på Windows 2000

Tipsar även om följande tråd som just tar upp problemen med MacOS X Server och Linux:

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?threadid=2472

1
Bevaka tråden