Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple uppdaterar Macbook... och Macbook Air

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under sin utvecklarkonferens WWDC avslöjar Apple att de släpper en ny uppdaterad version av Macbook.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-06-05 20:02

Välkommen prissänkning på Macbook Pro, men hur kan priset på Macbook 12" bestå? Är inte det lite skevt?

Jag missade det, kommer dem sänka priset på Macbook pro?

Ursprungligen av kalis89:

Jag missade det, kommer dem sänka priset på Macbook pro?

Ja men bara 13-tum utan touch bar. Så den kostar samma som Macbook nu.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja men bara 13-tum utan touch bar. Så den kostar samma som Macbook nu.

Jaha! Det var ju synd, tycker 15" modellen är lite dyr

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-06-05 21:51
Ursprungligen av kalis89:

Jaha! Det var ju synd, tycker 15" modellen är lite dyr

Tror snarare den har stigit i pris för det enklaste grafikkortet försvann, 27 995 för den billigaste 15´nu.

Ursprungligen av pt96hni:

Tror snarare den har stigit i pris för det enklaste grafikkortet försvann, 27 995 för den billigaste 15´nu.

Hur mycket bättre är det nya grafikkortet? ?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-06-05 22:04
Ursprungligen av kalis89:

Hur mycket bättre är det nya grafikkortet? ?

Tror inte det är någon större skillnad mot de gamla om man kolla på de stationära grafikkortet så jag skulle tro samma sak gäller för laptop varianterna.

http://www.sweclockers.com/test/23657-amd-rad...

Prissänkningen är ju faktiskt inte en prissänkning på MacBook PRO 13 utan TB...den tidigare billigaste kostade 16995 och hade 256 GB lagring...den "prissänkta" har endast 128 GB lagring så är ju därför de sänkt priset...annars har priset höjts med minst 500 kr verkar det som...

Ursprungligen av pt96hni:

Tror inte det är någon större skillnad mot de gamla om man kolla på de stationära grafikkortet så jag skulle tro samma sak gäller för laptop varianterna.

http://www.sweclockers.com/test/23657-amd-rad...

En dum fråga kanske. Men när tror du att de nya macbook pro släpps i andra butiker? Dom brukar ju vara lite dyrare hos apple själv.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2017-06-05 22:19
Ursprungligen av kalis89:

En dum fråga kanske. Men när tror du att de nya macbook pro släpps i andra butiker? Dom brukar ju vara lite dyrare hos apple själv.

Tror det borde gå ganska fort för de bytte ju bara cpu och grafik resten är ju samma som den gamla.

Ursprungligen av pt96hni:

Tror det borde gå ganska fort för de bytte ju bara cpu och grafik resten är ju samma som den gamla.

Okey. Tack för svaret ?

  • Medlem
  • 2017-06-05 22:27
Ursprungligen av AntonT:

Prissänkningen är ju faktiskt inte en prissänkning på MacBook PRO 13 utan TB...den tidigare billigaste kostade 16995 och hade 256 GB lagring...den "prissänkta" har endast 128 GB lagring så är ju därför de sänkt priset...annars har priset höjts med minst 500 kr verkar det som...

Såg det också nu. Vilket skämt!

Så himla osugen på att köpa en ny dator, trots att jag är i ganska stort behov av en. Velar så. Kanske ska läsa in mig mer iPad Pro istället och se om den kan uträtta mina behov.

Tråkigt att dem inte sänker priserna, macbook pro är förbaskat dyra just nu.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-05 23:04

Finns den inte med 16GB ram?

Ursprungligen av Json_81:

Finns den inte med 16GB ram?

Går att konfigurera till för 2200 på alla 13-tummare av MBP

44339 kr för en maxad 15”, glad att jag orkade vänta och inte köpte en direkt då de nya kom.

Ursprungligen av Chaosstar:

44339 kr för en maxad 15”, glad att jag orkade vänta och inte köpte en direkt då de nya kom.

48195kr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 09:02

Har de ändrat den officiella "batterilängden"? Jag tycker inte det verkar så trots byte till KAby Lake. Jag är ingen tekniker, men trodde det var en fördel med den nya processorn.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-06 09:30
Ursprungligen av AntonT:

Går att konfigurera till för 2200 på alla 13-tummare av MBP

Var Macbook jag tänkte på, men det går att lägga till på den med

Ursprungligen av @ndreas:

48195kr

Inte med skolrabbatten, vilket man ser till att använda då det är de här summorna. Alla känner väl nån lärare eller har nått barn i skolåldern.
?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 13:26

MacBook och MacBook Air är otroligt märkliga produkter i Apples sortiment.

MacBook Pro å andra sidan är otroligt dyr produkt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 14:35

Skulle vilja sätt fingret på köpknappen, men tvekar. Kan man säga att det är en tydlig uppgradering eller mer putsning? Jag tänker att det är ett ganska stort steg med ny snabbare och strömsnålare processor och snabbare minne. Inte minst på en så pass ny produkt. Men kanske lurar jag mig för att jag behöver en ny dator?

  • Medlem
  • 2017-06-06 19:12
Ursprungligen av xms67:

Skulle vilja sätt fingret på köpknappen, men tvekar. Kan man säga att det är en tydlig uppgradering eller mer putsning? Jag tänker att det är ett ganska stort steg med ny snabbare och strömsnålare processor och snabbare minne. Inte minst på en så pass ny produkt. Men kanske lurar jag mig för att jag behöver en ny dator?

Som jag förstått det är uppdateringen Macbook och Macbook Pro fick väldigt liten. Coffee Lake eller Cannon Lake som väl väntas komma nästa år sägs vara en betydligt biffigare uppdatering. Vi får vänta in jämförelser mot föregående års modeller helt enkelt.

Hade hoppats på att köplusten skulle öka i och med denna uppdatering, men jag vet inte. Trots att jag behöver nytt tvekar jag. Kanske blir en iPad Pro istället, som tack vare iOS 11 ser ut att kunna bli en hyfsad ersättare för en laptop. Skulle bli min enda maskin i så fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-06 19:37

Ett par ganska vitala uppdateringar på Lilla Macbook:

- Andra generationens fjärilsmekanism i tangentbordet, precis som i Macbook Pro

- Kan utrustas med 16 GB internminne för 2 200 kronor, tidigare var 8 GB det enda valet.

Det stora maskinen saknar verkar Apple dock inte förstå - 2st Thunderbolt 3-kontakter. Idag har maskinen inte ens en. Sedan kostar maskinen på tok för mycket för vad man får.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-01 17:32

Någon med uppfattning om skillnaderna mellan nya MacBooks processorer på 1,2 resp 1,3 resp 1,4 GHz?
Är det verkligen värt att satsa extra tusenlappar på (futtig?) processorhastighetsökning?
Att 16 GB's minne krävs är väl uppenbart men hur förhåller det sig med processorn?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-01 20:38
Ursprungligen av Le:

Någon med uppfattning om skillnaderna mellan nya MacBooks processorer på 1,2 resp 1,3 resp 1,4 GHz?
Är det verkligen värt att satsa extra tusenlappar på (futtig?) processorhastighetsökning?
Att 16 GB's minne krävs är väl uppenbart men hur förhåller det sig med processorn?

Jag har för mig det är större skillnad på turbohastigheterna.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-01 20:41
Ursprungligen av Json_81:

Jag har för mig det är större skillnad på turbohastigheterna.

F'låt - men vad betyder det i praktiken?.......

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-11-02 10:38
Ursprungligen av Le:

F'låt - men vad betyder det i praktiken?.......

Så länge datorn inte blir för varm jobbar den i turbohastigheten (om det behövs).
Kollade Apples hemsida nu och då är det 3,0 - 3,2 - 3,6 GHZ på de olika modellerna.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-05 12:02

Det verkar som att Apple kanske har en uppdatering av Macbook Air på gång i år. Det har ju spekulerats en del om att de ska offra Air-familjen till förmån för vanliga Macbook, men enligt det senaste ryktet (som bygger på information från analytikerfirman KGI Securities) ska Apple släppa en 13-tum stor Macbook Air i år som "är billigare än tidigare". Exakt vilken prisnivå billigare syftar till anges inte, men förhoppningsvis innebär det under 10 000 kronor. Det kan ju också bli så att denna påstådda Air-modell helt enkelt blir en 13-tums Macbook, återstår att se helt enkelt!

Källa: https://9to5mac.com/2018/03/03/more-affordabl...

1
Bevaka tråden