Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Asus släpper ihålig router

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Routrar är inte direkt den sexigaste teknikprylen på marknaden och många gör sitt bästa för att dölja den svarta klumpen så gott det går. Asus hoppas dock på bättring med sin nya trådlösa router.

Läs hela artikeln här

Va? En router är la sexig? Gillar särskilt dom som har kablarna framåt och sedan om allt är snyggt draget. Sedan extra sexigt om dom sitter i feta rack! Kärlek!

Den där Asus var dock inte söt.

Jo men det här var väl stiligt.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jo men det här var väl stiligt.

Detta är vad jag rullar på nu:

Har säkert haft 40 stycken olika genom mitt liv.

Tror detta är det bästa jag haft hittills. Dock bara haft den några månader så lite tidigt att ge ett betyg. Haft några från Asus också. Där är det dock ett lotteri med firmware tycker jag. Var det som gjorde att jag skippade Asus. Annars är det inge fel på dom.

Inte så dyrt var det heller. Ca 1700 kr för router och AP.

"Ihålig" är nog fel ord(ja, jag märker ord för jag har inget bättre att komma med). Bör väl snarare vara "med hål i"

Ursprungligen av Mymac4ever:

"Bör väl snarare vara "med hål i"

En stående 'donut'

Jag tycker ju Apple's Extreme och Express är rätt snygga, även de äldre.

Ursprungligen av panther:

En stående 'donut'

Jag tycker ju Apple's Extreme och Express är rätt snygga, även de äldre.

Jag kör den platta fyrkantiga varianten av Extreme samt routern jag fick av bbb

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-30 09:15
Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag kör den platta fyrkantiga varianten av Extreme samt routern jag fick av bbb

Jag har svårt att se mig själv numera köra en egen router istället för den jag fick av BBB, vilket är en Technicolor 799 Xtream. Funger ypperligt.

Ursprungligen av zinned:

Jag har svårt att se mig själv numera köra en egen router istället för den jag fick av BBB, vilket är en Technicolor 799 Xtream. Funger ypperligt.

Har ganska mkt som går på trådat. Mac, skrivare o nas går på ett "subnät" på AE'n, resten(ps4 + ett ledigt uttag) går på bbb's

Ursprungligen av SweSG:

Detta är vad jag rullar på nu:

http://i.imgur.com/T9kuuZk.jpg

http://i.imgur.com/wda9z1P.jpg

Har säkert haft 40 stycken olika genom mitt liv.

Tror detta är det bästa jag haft hittills. Dock bara haft den några månader så lite tidigt att ge ett betyg. Haft några från Asus också. Där är det dock ett lotteri med firmware tycker jag. Var det som gjorde att jag skippade Asus. Annars är det inge fel på dom.

Inte så dyrt var det heller. Ca 1700 kr för router och AP.

Har du också upplevt det? Hade en Asus som funkade bra förutom att min tjej inte kunde koppla upp sin iPhone mot den. Mot allt annat funkade den perfekt. Installerade ny firmware för första gången på 3 år på rekommendation av deras suport och då stänger routern ner så fort jag laddar upp nått som går snabbare än 1 meg/ sekunden. Dvs så fort jag lägger nått på dropboxen. Pratade med deras support och dom hävdade att jag skulle köpa en ny router. Suck..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-30 14:07
Ursprungligen av jurassic579:

Har du också upplevt det? Hade en Asus som funkade bra förutom att min tjej inte kunde koppla upp sin iPhone mot den. Mot allt annat funkade den perfekt. Installerade ny firmware för första gången på 3 år på rekommendation av deras suport och då stänger routern ner så fort jag laddar upp nått som går snabbare än 1 meg/ sekunden. Dvs så fort jag lägger nått på dropboxen. Pratade med deras support och dom hävdade att jag skulle köpa en ny router. Suck..

Se om du kan sätta en spärr, tex ett tak på 85% av max hastighet.

Ursprungligen av jurassic579:

Har du också upplevt det? Hade en Asus som funkade bra förutom att min tjej inte kunde koppla upp sin iPhone mot den. Mot allt annat funkade den perfekt. Installerade ny firmware för första gången på 3 år på rekommendation av deras suport och då stänger routern ner så fort jag laddar upp nått som går snabbare än 1 meg/ sekunden. Dvs så fort jag lägger nått på dropboxen. Pratade med deras support och dom hävdade att jag skulle köpa en ny router. Suck..

Jo, en hel del problem har jag haft tyvärr. Senaste router från Asus jag haft, och har kvar är Asus RT-AC56U vilket är en fin router. Synd att FW:n inte håller alla gånger. Körde dock Merlin's firmware. Snäppet bättre.

Nu vet inte jag vilken router du har, men går man så långt mellan uppdateringar så skulle jag iaf gjort en återställning. Sedan hoppas på det bästa!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-03 12:35

Blue Cave har en snygg och ovanlig design. Men kablarna på framsidan???
Den ser ut att vara gjord för att stå på en bänk, hylla etc, då bör kablarna gå ut bakåt. Vem vill ha kablar liggande på bänken framför routern? Enda gången något annat är aktuellt är när man hänger den på väggen, då bör de gå ut neråt. Undantaget rackmonterade förstås, vilket inte så väldigt många privatpersoner använder...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-06-03 12:43
Ursprungligen av kenjon:

Blue Cave har en snygg och ovanlig design. Men kablarna på framsidan???
Den ser ut att vara gjord för att stå på en bänk, hylla etc, då bör kablarna gå ut bakåt. Vem vill ha kablar liggande på bänken framför routern? Enda gången något annat är aktuellt är när man hänger den på väggen, då bör de gå ut neråt. Undantaget rackmonterade förstås, vilket inte så väldigt många privatpersoner använder...

Asus visar inte baksidan av routern som bilderna i denna artikel, på framsidan av routern finns en snygg ASUS-logga.
https://www.asus.com/Networking/Blue-Cave/

1
Bevaka tråden