Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Pioneer DVR-105 får inte plats i min MDD G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2003-07-30 13:57

Nåja, plats får den, men den kan inte öppna sig, när den gör det är dockan som kommer ut ung. 1-2 mm för hög och slår i "taket" på den öppning som finns fram på MDDn.

Finns det någon lösning förutom att karva bort plast för att den ska kunna öpppna sig?

/Johan

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 14:08

plocka av "fronten" på släden så blir det rätt...

Jag gjorde samma tabbe. Tyvärr fanns det inget sätt att veta att fronten på släden skulle av.

Lättast är om du kan få ut släden när enheten är lös så är det bara att lyfta av fronten.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2003-07-30 14:58

Tack för hjälpen. Tanken att man kunde göra så slog mig inte.

Det fungerar utmärkt nu!

/Johan

Hmmm, fronten på min DVR-104 sitter fast med två fjädrar, jag ryckte loss dem men fick ändå inte av fronten. Verkligen taskigt designat av Apple.

Men ni hade fjädrar som höll fast fronten på era DVD brännare också, eller? Kanske jag ska prova igen...använda lite mer våld

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 19:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Henrik Norrman
Verkligen taskigt designat av Apple.

Kanske ska förtydliga att det är fronten på släden du ska ta av, inte fronten/luckan på datorn.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ronny Isaksson
Kanske ska förtydliga att det är fronten på släden du ska ta av, inte fronten/luckan på datorn.

haha, ja det förstod jag också
Det jag menade med att Apple har designat taskigt är att det förmodligen är standardmått på CD slädar, man kan tycka att Apple bör följa dem. Det känns som ett litet väl stort ingrepp att pilla bort fjädrarna och sedan försöka lirka loss fronten (på DVD brännaren ), men jag blir väl tvungen.

1
Bevaka tråden