Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som använder Google Earth?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2015-08-30 11:12

Jag använder ibland det gamla programmet, senaste versionen. Men på senare tid har det börjat klaga på att det inte går att skriva till vare sig aktuellt cacheminne eller till sökvägen för mina platser. Se bifogad skärmdump.

Det går inte heller att få en ny startplats. Vad göra?

OSX 10.10.5, Google Earth 7.1.

Försöker få lite liv i en gammal tråd.

Jag läste någonstans att Google Earth Pro var gratis och laddade ner den. Men när man försöker logga in frågar programmet Licensnyckel!? (Och hur får man en sån då …? )
Jag hittade den: https://support.google.com/earth/answer/32737...

Du laddar ner Google Earth Pro här: http://www.google.com/earth/download/gep/agre...
Men jag vet inte om den är gratis bara en kort tid eller permanent.

Fast jag är INTE så imponerad. Kan inte se street wiew alls. Verkar konstigt. Lättare med vanlig Google maps, tror jag.

Senast redigerat 2016-04-10 20:09

Jag hade riktigt skoj med Google Earth när det först släpptes, men har faktiskt inte kikat på det på väldigt länge. Är det mer högupplöst nu, tro?

Ursprungligen av Segas:

Jag hade riktigt skoj med Google Earth när det först släpptes, men har faktiskt inte kikat på det på väldigt länge. Är det mer högupplöst nu, tro?

Inte, vad jag har sett hittills. Får inte alls till det här med streetview. Får prova igen. Förut kunde man ha det i Sundsvall och i min hemstad i Finland, t.ex. Får testa igen och berätta sen hur jag upplever den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-04-11 00:12
Ursprungligen av pick-me-up:

Inte, vad jag har sett hittills. Får inte alls till det här med streetview. Får prova igen. Förut kunde man ha det i Sundsvall och i min hemstad i Finland, t.ex. Får testa igen och berätta sen hur jag upplever den.

Streetview funkar fin i Sundsvall med GEP 7.1.5.1557 på 10.11.2.

"Mer högupplöst", tillkommer nya bilder hela tiden.

  • Medlem
  • 2016-04-11 09:25
Ursprungligen av pick-me-up:

Inte, vad jag har sett hittills. Får inte alls till det här med streetview. Får prova igen. Förut kunde man ha det i Sundsvall och i min hemstad i Finland, t.ex. Får testa igen och berätta sen hur jag upplever den.

Dra den gula lilla gubben in i kartan så får du upp blå linjer om det finns gatuvy på den aktuella platsen.

Ursprungligen av alix:

Dra den gula lilla gubben in i kartan så får du upp blå linjer om det finns gatuvy på den aktuella platsen.

http://snag.gy/6y8M1.jpg

Tack så mycket, alix! Nu fick jag till det … Är så ivrig alltid att komma i gång. Det blir inte så mycket läsning av instruktioner!

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-05-28 12:04

Numera fungerar programmet utmärkt!

Jag kör runt med Google earth då och då - reser runt och kollar in världen. USA är intressant...kolla t.ex. in stads/villa-planeringar i Kalifornien från LA längst kusten ända ner till Mexiko. man hittar också gigantiska skumma grejer som ofta - efter research - visar sig vara militära kluster.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2017-05-28 16:35

Frugan och jag letar nytt hus för tillfället och då är Google Earth ett alldeles ypperligt verktyg för att i förhand kolla in omgivningen kring husen vi tror kan vara något.

1
Bevaka tråden