Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minsta Iphone-modellen är kundernas favorit

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När amerikanska kunder får berätta hur nöjda de är med sina mobiltelefoner, är det inte de normalstora telefonerna som hamnar högst. Mest poäng får nämligen den lilla Iphone SE.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-23 09:36

Vad var det jag sa?

Hoppas nu att detta kan få Apple att förstå att folk fortfarande vill ha små telefoner.

ser framemot nästa SE-modell.

Dessa undersökningar säger ingenting om vi inte får reda på ex hur många av de i omröstningen som hade vilken modell.
Kanske var 10 personer som hade Iphone SE
Jag kan tänka mig att de som köpt en SE är ute efter just en liten premium telefon och de fick de, klart de är nöjda då.

Vi får se om Apple väljer att lägga designtimmar på att ta fram en ny SE någon gång eller om den sålt för dåligt.

  • Avstängd
  • 2017-05-23 10:06
Ursprungligen av JohannesKBA:

Vad var det jag sa?

Hoppas nu att detta kan få Apple att förstå att folk fortfarande vill ha små telefoner.

Det gör dom redan eftersom SE modellen finns.

Som vi diskuterat här många gånger tidigare. En SE med iPod design och bättre prestanda så byter jag direkt.

Kom igen Apple

  • Medlem
  • 2017-05-23 11:19

Jag har en iPhone 5s eftersom lika små och bra inte ens finns som Android. Alla dessa gigantiska mobiler! Jag har stora händer, storlek 12 i handskar, så det handlar inte om det. Små kineser vill ha 5,5-6-tumsmodeller. Big is rich? ?

Heja SE. Small is smart

Ja för faktum är ju att med en 7+ som jag har idag så har jag inget behov av en iPad. Hade jag kunnat köpa en SE med årets prestanda så hade jag även köpt en iPad. Men nu går det inte, åtminstone inte ännu.

Om de behåller höjden men gör den några millimeter bredare så borde de kunna få in mycket skärm om de samtidigt tog bort alla kanter. Marknaden för det borde vara än större.

Ursprungligen av Chaosstar:

Om de behåller höjden men gör den några millimeter bredare så borde de kunna få in mycket skärm om de samtidigt tog bort alla kanter. Marknaden för det borde vara än större.

Sålänge den inte blir större eller fullpackad med gårdagens teknik så är jag nöjd. Skärmen får gärna täcka hela ytan.

5s-ägare här. Det fina med den här storleken är att jag, likt Jobs(eller var det Cook) en gång visade, kan nå alla ikoner på skärmen m tummen samtidigt som jag håller i nallen m samma hand(den vilar på lillfingret)

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-23 14:46
Ursprungligen av Rlafh:

Det gör dom redan eftersom SE modellen finns.

Nja Special Edition talar inte för det, snarare var det ett test för att se hur marknade förhöll sig till det.

Jag hade 6s, skaffade den innan SE fanns, sen hade jag med den på en simtur :(. Tyckte väldigt mycket om 6s, förutom en sak storleken. Jag var tvungen att hantera den med två händer. Att då SE kom med få kompromisser från 6s gjorde valet lätt när man ändå var tvungen att hämta en ny.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-23 14:48
Ursprungligen av Chaosstar:

Om de behåller höjden men gör den några millimeter bredare så borde de kunna få in mycket skärm om de samtidigt tog bort alla kanter. Marknaden för det borde vara än större.

Nej de ska inte röra den fysiska bredden. Inte heller höjden. Större skärm får de klämma in om de kan, men det är inte nödvändigt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-23 16:01
Ursprungligen av juanito:

Nja Special Edition talar inte för det, snarare var det ett test för att se hur marknade förhöll sig till det.

Jag hade 6s, skaffade den innan SE fanns, sen hade jag med den på en simtur :(. Tyckte väldigt mycket om 6s, förutom en sak storleken. Jag var tvungen att hantera den med två händer. Att då SE kom med få kompromisser från 6s gjorde valet lätt när man ändå var tvungen att hämta en ny.

Jag fick en SE från jobbet nyligen och har en 6S+ privat. Visst är SE en väldigt trevlig telefon, men jag skulle helt klart välja en + fortfarande.
Saknar force touch med även om det fortfarande inte är så mycket det används till.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-23 16:17
Ursprungligen av Rlafh:

Det gör dom redan eftersom SE modellen finns.

Nja, jag håller inte riktigt med. Jag har själv SE och är såklart jättenöjd med den. Men det är ändå "bara" samma telefon som 6S utan force touch och sämre kamera.

iPhone 5C-designen (eller iPod touch-designen) med bättre/samma prestanda som iPhone 7, DÅ hade de tänkt på oss som kräver mindre telefoner

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-24 18:51

Just för att jag vill behålla den lilla storleken har jag kvar min iPhone 5. Kul att fler än jag har samma smak.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-24 23:11
Ursprungligen av Json_81:

Jag fick en SE från jobbet nyligen och har en 6S+ privat. Visst är SE en väldigt trevlig telefon, men jag skulle helt klart välja en + fortfarande.
Saknar force touch med även om det fortfarande inte är så mycket det används till.

Är det där inte lite onödigt, eller får ni inte använda arbets telefonen privat?

Förstår mig inte på företag som ger en iPhone som arbets telefon men inte ger den som förmån.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-25 08:38
Ursprungligen av juanito:

Är det där inte lite onödigt, eller får ni inte använda arbets telefonen privat?

Förstår mig inte på företag som ger en iPhone som arbets telefon men inte ger den som förmån.

Det får vi, men dels har jag haft en sunkig samsung tills nu, sen har jag ett gammalt abonnemang med obegränsad data (tror det är 5-6GB på det från jobbet). Sen är jag inte särskilt intresserad av att blanda arbete och privat och låta arbetsgivaren ha fullständiga rättigheter över min telefon.

Jag förstår att SE'n är toppsäljare; det är barnens favorit (åtminstopne där jag bor) och det köps telefoner till ungarna i volymer som är enorma. På skolgårdarna så är det oftast en SE - eller föregående modeller i samma design/storlek - som är nerstuckna i ungannas fickor. Dom tycker de andra iPhone-modellerna är för stora.

1
Bevaka tråden