Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsungs irisavläsare inte särskilt säker

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung Galaxy S8 har imponerat på många sätt, men varken ansiktsavläsaren eller irisavläsaren skyddar mobilens innehåll på ett säkert sätt.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-05-24 16:51
Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung Galaxy S8 har imponerat på många sätt, men varken ansiktsavläsaren eller irisavläsaren skyddar mobilens innehåll på ett säkert sätt.

Läs hela artikeln här

Det är nog lättare att få tag på någons fingeravtryck än iris för att låsa upp luren ?

Två inlägg borttagna, försök att hålla en vettig nivå på inläggen och läs våra trivselregler.

  • Avstängd
  • 2017-05-24 18:18
Ursprungligen av PaO:

Det är nog lättare att få tag på någons fingeravtryck än iris för att låsa upp luren ?

Var vänlig och upplys mig hur du skulle komma åt mina fingeravtryck?
Jag behöver bara ta en bild av dig så är din telefon vidöppen.

  • Avstängd
  • 2017-05-24 18:20

Förstår inte hur Samsung kunnat misslyckats med detta (börjar bli en vana) när Huawei lyckas.
En vän har en Huawei med ansikte avläsning men den går inte att lura med en bild

Ursprungligen av Rlafh:

Förstår inte hur Samsung kunnat misslyckats med detta (börjar bli en vana) när Huawei lyckas.
En vän har en Huawei med ansikte avläsning men den går inte att lura med en bild

Blandar du inte ihop detta med ansiktsigenkänning?

  • Avstängd
  • 2017-05-24 18:52
Ursprungligen av Anderlind:

Blandar du inte ihop detta med ansiktsigenkänning?

Skrev jag inte ansikte? Vet att det är två skilda tekniker.
Förvånande att Samsung inte verkat testat hur dåligt det fungerar innan lansering.

Ursprungligen av Rlafh:

Skrev jag inte ansikte? Vet att det är två skilda tekniker.
Förvånande att Samsung inte verkat testat hur dåligt det fungerar innan lansering.

Men artikeln handlar om irisavläsaren.

  • Avstängd
  • 2017-05-24 20:13
Ursprungligen av Anderlind:

Men artikeln handlar om irisavläsaren.

Är du en gammal skiva som har hakat upp dig ?
Vet att det är två,olika tekniker jag drog parallel mellan.
Poängen är att Huawei testade innan dom släppte det. Samsung sin vana trogen testade inte innan det släpptes
Sen fungerar det som skit också.

Ursprungligen av Rlafh:

Är du en gammal skiva som har hakat upp dig ?
Vet att det är två,olika tekniker jag drog parallel mellan.
Poängen är att Huawei testade innan dom släppte det. Samsung sin vana trogen testade inte innan det släpptes
Sen fungerar det som skit också.

Du behöver inte vara otrevlig.

Men har Huawei alltså en irisavläsare som fungerar men Samsung har inte det? Vilken modell av Huaweis telefoner är det?

  • Medlem
  • 2017-05-24 20:38
Ursprungligen av Rlafh:

Var vänlig och upplys mig hur du skulle komma åt mina fingeravtryck?
Jag behöver bara ta en bild av dig så är din telefon vidöppen.

https://www.google.dk/amp/s/www.engadget.com/...

Men det är nog lättare att med våld låta personen låsa upp innan

  • Avstängd
  • 2017-05-24 20:51
Ursprungligen av Anderlind:

Du behöver inte vara otrevlig.

Men har Huawei alltså en irisavläsare som fungerar men Samsung har inte det? Vilken modell av Huaweis telefoner är det?

Förlåt det var inte meningen att vara otrevlig ?

Nej jag har inte påstått att Huawei har en irisavläsare.

  • Avstängd
  • 2017-05-24 20:54
Ursprungligen av PaO:

https://www.google.dk/amp/s/www.engadget.com/...

Men det är nog lättare att med våld låta personen låsa upp innan

"Could" med andra spekulationer och gissningar. Presentera ett fall i verkligheten där någon fått sina fingeravtryck kopierade.
Mem nu handlar det inte om en fungerande teknik utan om en teknik som Samsung med största säkerhet inte testat utan skyndat ut till kunderna.
Inte första gången det händer.

  • Medlem
  • 2017-05-24 22:18
Ursprungligen av Rlafh:

"Could" med andra spekulationer och gissningar. Presentera ett fall i verkligheten där någon fått sina fingeravtryck kopierade.
Mem nu handlar det inte om en fungerande teknik utan om en teknik som Samsung med största säkerhet inte testat utan skyndat ut till kunderna.
Inte första gången det händer.

Då min telefon är olåst så bryr jag mig inte direkt
Om man inte gillar iris så kan man ju använda fingeravtryck på S8

  • Avstängd
  • 2017-05-24 22:27
Ursprungligen av PaO:

Då min telefon är olåst så bryr jag mig inte direkt
Om man inte gillar iris så kan man ju använda fingeravtryck på S8

Konstigt resonemang. Så bara för att du inte bryr dig är det ok att det inte fungerar.
Av vad jag hittills läst av dina kommentarer är jag övertygad att det varit en annan åsikt om det gällt en funktion i iOS.

  • Medlem
  • 2017-05-24 22:44
Ursprungligen av Rlafh:

"Could" med andra spekulationer och gissningar. Presentera ett fall i verkligheten där någon fått sina fingeravtryck kopierade.
Mem nu handlar det inte om en fungerande teknik utan om en teknik som Samsung med största säkerhet inte testat utan skyndat ut till kunderna.
Inte första gången det händer.

Jag håller faktiskt med där, det känns som att Samsung stressat lite väl här, som med Note 7. Och då talar vi inte ens om Bixby, men det är min personliga åsikt. Samsung försöker framstå som en seriös aktör med produkter som tar säkerhet på allvar, men det blir ändå opålitligt med dåliga lösningar och verktyg som inte är integrerade. Nu går det ju att använda fingeravtrycksläsaren, men placeringen är ju kass.

  • Medlem
  • 2017-05-25 00:29
Ursprungligen av WiFi:

Jag håller faktiskt med där, det känns som att Samsung stressat lite väl här, som med Note 7. Och då talar vi inte ens om Bixby, men det är min personliga åsikt. Samsung försöker framstå som en seriös aktör med produkter som tar säkerhet på allvar, men det blir ändå opålitligt med dåliga lösningar och verktyg som inte är integrerade. Nu går det ju att använda fingeravtrycksläsaren, men placeringen är ju kass.

Då S8 är en enastående produkt och får ovationer i tester världen över så då återstår det endast placering av fingeravtryckläsare och meningslösa squaretrade artiklar eller iris / ansikte att racka ned på. Tror knappast att någon säger jag köper inte S8 pga detta. Placeringen av fingeravtryckläsare är naturligtvis inte optimal och Samsung trodde nog att de skulle hinna implementering av läsare i skärmen och var då tvugna att ta beslut. I höst kommer Note 8 och det bådar gott inför lanseringen och vi får se vad Apple kommer med men just nu ligger de efter i design / utveckling

  • Medlem
  • 2017-05-25 01:16
Ursprungligen av PaO:

Då S8 är en enastående produkt och får ovationer i tester världen över så då återstår det endast placering av fingeravtryckläsare och meningslösa squaretrade artiklar eller iris / ansikte att racka ned på. Tror knappast att någon säger jag köper inte S8 pga detta. Placeringen av fingeravtryckläsare är naturligtvis inte optimal och Samsung trodde nog att de skulle hinna implementering av läsare i skärmen och var då tvugna att ta beslut. I höst kommer Note 8 och det bådar gott inför lanseringen och vi får se vad Apple kommer med men just nu ligger de efter i design / utveckling

Det är mer än fingeravtrycksläsaren, bland annat Bixby som jag skrev i mitt inlägg. S8 har fått positiva recensioner men det finns konstruktiv kritik som borde tas på allvar. Det finns en hel del konsumenter som inte kommer vifta bort alla dessa saker, och det är upp till varje konsument att själv avgöra om produkten är prisvärd eller inte. Sen så är det snarare en definitionsfråga om iris-artiklarna är "meningslösa" eller inte, det tycker inte jag och jag anser att säkerhet ska tas på allvar. Samsung har verkligen varit lata och har verkligen inte imponerat på den sidan. Sen om du låser din telefon eller inte är en helt annan sak, men majoriteten föredrar nog att låsa sin mobiltelefon.

  • Avstängd
  • 2017-05-25 10:00
Ursprungligen av PaO:

Då S8 är en enastående produkt och får ovationer i tester världen över så då återstår det endast placering av fingeravtryckläsare och meningslösa squaretrade artiklar eller iris / ansikte att racka ned på. Tror knappast att någon säger jag köper inte S8 pga detta. Placeringen av fingeravtryckläsare är naturligtvis inte optimal och Samsung trodde nog att de skulle hinna implementering av läsare i skärmen och var då tvugna att ta beslut. I höst kommer Note 8 och det bådar gott inför lanseringen och vi får se vad Apple kommer med men just nu ligger de efter i design / utveckling

???

Jösses amalia du klarar verklig inte av att läsa något negativt om Samsuck utan att gå i försvarsläge.
Är man medlem på ett Apple inriktat forum postas det otaliga inlägg som är negativa om dess produkter och mjukvara
Finns ingen anledning att bortförklara eller avfärda problemen fast man är EM fanboy.

Detta är en SÄKERHETSFUNKTION som Samsuck har totalt fuckat upp och du avfärdar det med " jag låser inte min telefon så jag bryr mig inte"
Det är som jag skulle säga "jag har ingen åsikt så jag bryr mig inte om yttrandefrihet"
Tänk om Apple hade släppt denna funktion och den varit lika usel. Herrengud skvallerblaskorma hade varit över detta direkt och skapat sensationsrubriker.

En jämförelse. Volvos senaste bil har icke fungerande säkerhetsbälte men det spelar mindre roll för annars så är det en enastående produkt.

Var väl en sak om det var en funktion som inte handlade om säkerhet.
Vad jag kan se så resonerade du på samma sak när det gällde batterierna och avfärdade det som "enskilda händelser"
Se hur det gick med saken.

  • Medlem
  • 2017-05-25 15:58
Ursprungligen av Rlafh:

Var vänlig och upplys mig hur du skulle komma åt mina fingeravtryck?
Jag behöver bara ta en bild av dig så är din telefon vidöppen.

Jag bjuder dig på alldeles för mycket god whisky. Du somnar och dina fingrar är mina

  • Medlem
  • 2017-05-25 17:57
Ursprungligen av Rlafh:

???

Jösses amalia du klarar verklig inte av att läsa något negativt om Samsuck utan att gå i försvarsläge.
Är man medlem på ett Apple inriktat forum postas det otaliga inlägg som är negativa om dess produkter och mjukvara
Finns ingen anledning att bortförklara eller avfärda problemen fast man är EM fanboy.

Detta är en SÄKERHETSFUNKTION som Samsuck har totalt fuckat upp och du avfärdar det med " jag låser inte min telefon så jag bryr mig inte"
Det är som jag skulle säga "jag har ingen åsikt så jag bryr mig inte om yttrandefrihet"
Tänk om Apple hade släppt denna funktion och den varit lika usel. Herrengud skvallerblaskorma hade varit över detta direkt och skapat sensationsrubriker.

En jämförelse. Volvos senaste bil har icke fungerande säkerhetsbälte men det spelar mindre roll för annars så är det en enastående produkt.

Var väl en sak om det var en funktion som inte handlade om säkerhet.
Vad jag kan se så resonerade du på samma sak när det gällde batterierna och avfärdade det som "enskilda händelser"
Se hur det gick med saken.

Vänta och se i höst när iPhone 8 kommer med fingeravtryckläsare på baksidan och biometriska säkerhetslösningar. Gemene man bryr sig inte om iris säkerhet eller inte när de byter mobil. Dock är jag imponerad av S8 medan jag var inte så imponerad av Note 7 tex. Gällande Bixby är det en forcerade tjänst som inte är utvecklad och borde inte tagit så stor del av lanseringen av S8. Däremot tycker jag tvärtom angående DeX som är bättre än jag trodde. Note 8 vs iPhone 8 där har vi duellen som inte går av för hackor ?

  • Medlem
  • 2017-05-25 19:06
Ursprungligen av PaO:

Vänta och se i höst när iPhone 8 kommer med fingeravtryckläsare på baksidan och biometriska säkerhetslösningar. Gemene man bryr sig inte om iris säkerhet eller inte när de byter mobil. Dock är jag imponerad av S8 medan jag var inte så imponerad av Note 7 tex. Gällande Bixby är det en forcerade tjänst som inte är utvecklad och borde inte tagit så stor del av lanseringen av S8. Däremot tycker jag tvärtom angående DeX som är bättre än jag trodde. Note 8 vs iPhone 8 där har vi duellen som inte går av för hackor ?

Diskussionen spårar verkligen ur när man inte håller sig till fakta. Det är helt felaktigt att hävda att ingen bryr sig om misstagen och säkerhetsbristerna, diskussionen är högaktuell här på 99mac och hos flera konsumenter världen över. Alla gör nog inte, det men väldigt många. Det finns blandade rykten om fingeravtrycksläsaren, och som jag har sagt flera gånger tidigare så borde vi inte "låsa dörrar" och "stänga in oss". Produkten är inte släppt och innan det så borde man inte slå något i sten, dock så kan man givetvis spekulera och ta alla rykten med en nypa salt.

  • Avstängd
  • 2017-05-25 19:24
Ursprungligen av Ljung:

Jag bjuder dig på alldeles för mycket god whisky. Du somnar och dina fingrar är mina

Jag är nykterist ??

  • Avstängd
  • 2017-05-25 19:27
Ursprungligen av PaO:

Vänta och se i höst när iPhone 8 kommer med fingeravtryckläsare på baksidan och biometriska säkerhetslösningar. Gemene man bryr sig inte om iris säkerhet eller inte när de byter mobil. Dock är jag imponerad av S8 medan jag var inte så imponerad av Note 7 tex. Gällande Bixby är det en forcerade tjänst som inte är utvecklad och borde inte tagit så stor del av lanseringen av S8. Däremot tycker jag tvärtom angående DeX som är bättre än jag trodde. Note 8 vs iPhone 8 där har vi duellen som inte går av för hackor ?

Flyttar man målstolparna vid en diskussion är det ett tecken på att man vet att man förlorat ???

  • Medlem
  • 2017-05-25 23:08
Ursprungligen av Rlafh:

Flyttar man målstolparna vid en diskussion är det ett tecken på att man vet att man förlorat ???

Jag såg det aldrig som en tävling ?

  • Avstängd
  • 2017-05-26 13:18
Ursprungligen av PaO:

Jag såg det aldrig som en tävling ?

Förändrar inte det faktum att du svamlar iväg i diskutionen och drar upp saker som inte har med ämnet att göra.

Jag sysslade lite med ansiktsigenkänning redan för tio år sedan.
Förmodligen skulle en lösning jag använde då kunna förbättra säkerheten för Samsung, eller vem som nu vill använda tekniken för autentisering.
Genom att använda en väl vald riktad IR källa (diod) kan man enkelt skilja mellan ett foto och verklig hud. Alltså aktiv avkänning. Om man tar i beaktande hud och ögons faktiska reflektans som funktion av våglängd kan man vara säkrare på att det verkligen är ett ansikte kameran tittar på. Det kan dock betyda att man måste ha en kamera som kan göra distinktion mellan vissa våglängder i IR-området.
Det borde kunna minska antalet falska positiva identifieringar.

1
Bevaka tråden