Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TungstenC airport kompabilitet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En polare har köpt en tungstenC med inbyggd airport. Den hittar min iBook, men lyckas inte upprätta en förbindelse.
Hur göra? Macotekets support yrade bara om bluetooth och iCal synk när jag mejlade dom...men det var liksom inte det frågan gällde.
GÅR det att fixa ett nätverk mellan dessa maskiner via airport? Eller surfa från palmen när iBooken är ansluten till ett nätverk med ethernet?

Man förutsätter nästan det, eftersom palmen sorteras under airport på Macotekets hemsida. Men?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-29 08:51

Nu har jag ingen TungstenC men det borde väl funka tycker jag...

iBooken:
Aktivera ethernet+airport portarna under Nätverk. Konfigurera Airport-porten manuellt med IP typ, 10.0.1/255.255.255.0
Starta 'Internet Sharing' under Sharing. Du får nu ett meddelande om att Internet delas ut via Airport.

Palmen:
Konfigura nätverk via WiFi och att erhålla IP via DHCP.

Nu borde Palmen var uppe på nätverket och du kan nog också ansluta till iBooken om den är fildelad genom att ange IP 10.0.1. Jag vet inte riktigt vilka protokoll Palmen klarar men det finns väl en ftp-klient iaf...

  • Medlem
  • 2003-08-29 09:29

iBooken kanske ser Tungstenen som en PC, kryssa i "Windows-fildelning" i Fildelning i Syteminställningar.

Bara en gissning.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 10:48

Min polare hade samma problem med att surfa med sin Tungsten via min powerbook. Vi kom till en början så långt som du skrev ovan. Men, efter att ha klickat i "Dela internetanslutning med andra Aiport-utrustade datorer" och "dela anslutningen med andra datorer via etheernet" under Fildelning -> Internet fungerade det precis som det ska. Slå även på internetdelning och skapa nätverk under airport-menyn.

Jag får ändå inte till det.
Palmen ansluter och säger först att den har anslutit, varefter den lämnar felmeddelandet:
Error: DNS allocation failure (0x8312)

Och det blir man ju verkligen klokare av!:confused:

1
Bevaka tråden