Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kraschar hela tiden...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... vad ska jag göra för att fixa?

/Bosse

när är "hela tiden"? är det när du gör nånting specielt eller? vilken version kör du? osv.

bra att veta vad du sitter med när man skall ge "support"!!!

nuväl, testa att trasha safaris prefs i library (glöm inte ta en backup på Bookmarks.plist!!)...

om du kör en äldre version av safari, dra hem nyaste ifrån apple.com/safari...

Tänkt inte på de'...

Systemversion: Mac OS X 10.2.6 (6L60)
Datormodell: PowerBook G3-serien (version = 82.2)
Minnesöversikt: 512 MB
Safari Version: 1.0

Tipset om att trascha pref-filen läste jag någon annanstans på forumet, så det har jag redan gjort.

Med "hela tiden" menar jag flera gånger om dagen. Finns inget som jag kan härleda som gemensam nämnare vid krascherna.

Mer info som kan hjälpa?

/Bosse

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dr. Feelgood
Mer info som kan hjälpa?

Har du kollat i den här tråden?

Safari-problem!?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Har du kollat i den här tråden?

Safari-problem!?

Jepp, det vad den jag menade ovan.

/Bosse

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 12:19

Står det något begripligt i crash-loggarna?

Borde ju funka - men det är du väl oxå inne på

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Står det något begripligt i crash-loggarna?

Hehe.. beror väl på vem som läser dem.. _JAG_ fattar ingenting..

Vill inte belasta forumet med en massa text, så jag la upp loggen för den senaste krashen (krasch nr 2 idag) här

Säger det någon något?

/Bosse

utan att veta mycket om hur safari gör sina krasch loggar verkar det som om att det är när safari laddar en jpg bild som den kraschar...

använd bugg knappen och tipsa apple om det, glöm inte klistra in krashloggen när du skickar till dom.

är tyvärr allt jag kan komma på :/

Nu startar inte Safari över huvud taget... mycket skumt, får se om en gammaldags omstart hjälper.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2003-11-26 10:58

Safari kraschar allt emellanåt. Ibland försvinner då bokmärkena. Hur göra för att få tillbaka dem?
Jo jag HAR sökt bland tidigare inlägg men inte hittat svaret.......
Visst har jag en backup som jag kan importera men Safari borde väl själv inrymma någon möjlighet att återställa sig?!

mitt safari har börjat krascha,,, när jag klickar på vissa länkar,, telenors hemsida,, hotmail m.fl ...

började i förrgår,, har nyaste versionen och har inte varit några problem innan ?!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2009-01-13 10:24

kör ni Pithhelmet? Min Safari (3.2) började krascha - men efter att jag installerade en ny version av Pithhelmet så funkar det utan problem

http://www.culater.net/dl/files/PithHelmet-2.8.4.tbz

Nää, använder inge .........,,, det börjar krascha allt oftare nu .. ? Vanligtvis när jag klickar på länkar, eller skriver in hotmail, då stänger de ner sig direkt.. *-) ?!

1
Bevaka tråden