Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar Samsung Galaxy S8 Plus

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-04-30 20:40
Ursprungligen av Mackan1984:

Stanna du kvar i android då för jag stirrar aldrig i hemskärmen tillräckligt länge för att rättfärdiga massa krångel, som jag säkert kommer tvingas stå i kundtjänst för till min mors iPhone.
Minns hennes Sony vars ikoner "plötsligt försvann" och jag var tvungen att komma dit.
Eller widgetar som helt plötsligt tagit över hemskärmen ?

Det är det som är valmöjligheter ?
De som gillar IOS och de som gillar Android med olika tillverkares UI. Sedan mynnar det ut i personliga åsikter och val

  • Medlem
  • 2017-04-30 21:01
Ursprungligen av @ndreas:

Jag har en iPhone 7+ här och jämför med. Skärmen är som att jämföra en VHS film med BluRay, det gör ont i ögonen att Apple inte kommit längre!
Tyvärr men sant. Håller tummarna på kommande iPhone 8 som jag skall lägga vantarna på, men framförallt APPLE gör ngt åt gränsnitet jag vill inte ha alla ikoner på hemskärmen stora som berg. Vill hellre ha väder, klocka widget och en snygg bakgrund! Inte undra på att Jailbreak laddades ner miljontals ggr och nu står förväntningarna på att Pangu släpper sin JB för 10.3.2
iOS 11 måste utnyttja de större skärmarna bättre än såhär

Visst är det härligt med alla widgets ?
Tröttnar man så är det bara att flytta runt och ändra om så känns det lite nyare om man har en äldre telefon

Ursprungligen av PaO:

Det är det som är valmöjligheter ?
De som gillar IOS och de som gillar Android med olika tillverkares UI. Sedan mynnar det ut i personliga åsikter och val

Tekniknördar kan ägna sig en hel dag till att mixtra i ordning sina hemskärmar men de flesta kommer fortsätta ha i stort sett samma utformning som smartphonen kom i.
De flesta vill bara åt sina 4-5 appar de använder dagligen.
Jag är nöjd med att ha min enkla utformning.

  • Avstängd
  • 2017-04-30 21:41
Ursprungligen av @ndreas:

Jag har en iPhone 7+ här och jämför med. Skärmen är som att jämföra en VHS film med BluRay, det gör ont i ögonen att Apple inte kommit längre!
Tyvärr men sant. Håller tummarna på kommande iPhone 8 som jag skall lägga vantarna på, men framförallt APPLE gör ngt åt gränsnitet jag vill inte ha alla ikoner på hemskärmen stora som berg. Vill hellre ha väder, klocka widget och en snygg bakgrund! Inte undra på att Jailbreak laddades ner miljontals ggr och nu står förväntningarna på att Pangu släpper sin JB för 10.3.2
iOS 11 måste utnyttja de större skärmarna bättre än såhär

Då tycker jag du ska ta och undersöka den faktiska skillnaden mellan VHS och BR.
Överdrifter för att poängtera sin uppfattning gagnar dig verkligen inte.

  • Medlem
  • 2017-04-30 22:28
Ursprungligen av Mackan1984:

Tekniknördar kan ägna sig en hel dag till att mixtra i ordning sina hemskärmar men de flesta kommer fortsätta ha i stort sett samma utformning som smartphonen kom i.
De flesta vill bara åt sina 4-5 appar de använder dagligen.
Jag är nöjd med att ha min enkla utformning.

Jag gillar 177 olästa mail ?

Får väl kontra med hur min hemskärm ser ut just nu. Svep höger mail widget, svep vänster månadskalender

Ursprungligen av PaO:

Jag gillar 177 olästa mail ?

Får väl kontra med hur min hemskärm ser ut just nu. Svep höger mail widget, svep vänster månadskalender

Ja det är 4 olika gamla mejl-adresser samlat i den, en av dom skapade jag nog 1998 och den samlar mycket skräp, behållt den pga bl a Facebook, Tradera är kopplat till den ?
Ser ibland till att den blir nollad men orkar knappt bry mig, dimper nåt intressant ner ser jag det överst.

Tycker det är roligt att ingen av oss ändrat sin hemskärm på ett-två år då vi senast jämförde hemskärm ?

  • Medlem
  • 2017-04-30 22:44
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja det är 4 olika gamla mejl-adresser samlat i den, en av dom skapade jag nog 1998 och den samlar mycket skräp, behållt den pga bl a Facebook, Tradera är kopplat till den ?
Ser ibland till att den blir nollad men orkar knappt bry mig, dimper nåt intressant ner ser jag det överst.

Tycker det är roligt att ingen av oss ändrat sin hemskärm på ett-två år då vi senast jämförde hemskärm ?

Håller med det enda jag lagt till är dagens kalender med uppgifter som widget på hemskärmen under klockan. Nu har jag ingen S8 plus men använder ändå splitscreen då och då. Både på min privata lur och tjänstetelefonen. Här 99mac på webben och Youtube med kalkylator som minimerad symbol. Klickar man på kalkylator ikonen får man upp ett flyttbart fönster. På min tjänstetelefon har jag förutbestämda konfigurerade splitscreen som prislista och mail eller prislista och kalkylator mm.

Så länge man är nöjd eller hur ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med det enda jag lagt till är dagens kalender med uppgifter som widget på hemskärmen under klockan. Nu har jag ingen S8 plus men använder ändå splitscreen då och då. Både på min privata lur och tjänstetelefonen. Här 99mac på webben och Youtube med kalkylator som minimerad symbol. Klickar man på kalkylator ikonen får man upp ett flyttbart fönster. På min tjänstetelefon har jag förutbestämda konfigurerade splitscreen som prislista och mail eller prislista och kalkylator mm.

Så länge man är nöjd eller hur ?

Nu börjar det bli lite trolligt här från andra så försök låta bli att svara rlafh eller vad han nu hette.

Japp så länge man är nöjd, nu har ju jag en iPhone SE så splitscreen är inte ens tänkbart på den.
Dock använder jag det ofta på ipaden med surf vid sidan av youtube, film eller bara dubbla webbsidor.

Även om jag inte uppgraderar iPad så ofta, gick från iPad 3 till iPad air 2, kan jag inte tänka mig vara utan även med stor lur.

Hade jag haft en samsung S8 hade jag skaffat en motsvarande tab (minns inte namnet påden senaste plattan med s-pen).

  • Medlem
  • 2017-05-01 00:14
Ursprungligen av Mackan1984:

Nu börjar det bli lite trolligt här från andra så försök låta bli att svara rlafh eller vad han nu hette.

Japp så länge man är nöjd, nu har ju jag en iPhone SE så splitscreen är inte ens tänkbart på den.
Dock använder jag det ofta på ipaden med surf vid sidan av youtube, film eller bara dubbla webbsidor.

Även om jag inte uppgraderar iPad så ofta, gick från iPad 3 till iPad air 2, kan jag inte tänka mig vara utan även med stor lur.

Hade jag haft en samsung S8 hade jag skaffat en motsvarande tab (minns inte namnet påden senaste plattan med s-pen).

Okej ? skall försöka

Tab S3 är senaste med s-pen har kollat lite på den men är enligt mig för dyr just nu

Tycker det är tråkigt att det inte finns många mindre kraftpaket lika SE hos Samsung. Själv är jag Note hooked men finns ju flera som tycker dagens är för stora. Varken S6 eller S7 kom i mini utförande. Tänk en SE med full skärm lika den nya trenden. Det närmaste Samsung har är A3 även om den är hyfsad så är det ju inget flaggskepp

Ursprungligen av PaO:

Okej ? skall försöka

Tab S3 är senaste med s-pen har kollat lite på den men är enligt mig för dyr just nu

Tycker det är tråkigt att det inte finns många mindre kraftpaket lika SE hos Samsung. Själv är jag Note hooked men finns ju flera som tycker dagens är för stora. Varken S6 eller S7 kom i mini utförande. Tänk en SE med full skärm lika den nya trenden. Det närmaste Samsung har är A3 även om den är hyfsad så är det ju inget flaggskepp

Jag tycker tab S3 var läcker men som sagt så har både den och flaggskepps-ipaden skjutits i pris.
När de låg i 4300:- i grundutförande var det ok.
Så min iPad air 2 får rulla vidare ett bra tag till.

Ja en iPhone SE med bara skärm hade ju blivit runt 5" vilket är mer än tillräckligt men vi har väl konstaterat att teknologin inte tillåter det på ett tag.
Mycket beror nog på batteri kontra skärm, plus att de andra komponenterna måste krympa först.

Ursprungligen av Mackan1984:

Tekniknördar kan ägna sig en hel dag till att mixtra i ordning sina hemskärmar men de flesta kommer fortsätta ha i stort sett samma utformning som smartphonen kom i.
De flesta vill bara åt sina 4-5 appar de använder dagligen.
Jag är nöjd med att ha min enkla utformning.

Stämmer
Om man är iPhone användare, då valet att ändra saker inte finns ?
Men visst vissa vill ha samma gardiner i 7 år andra vill byta oftare. Jobbigt att bo där man aldrig kan byta varken färg på väggar, tapet osv!! Tur inte Apple bygger bostäder

Ursprungligen av Rlafh:

Då tycker jag du ska ta och undersöka den faktiska skillnaden mellan VHS och BR.
Överdrifter för att poängtera sin uppfattning gagnar dig verkligen inte.

Blindheten för ny teknik som är överlägsen gagnar dig inte att försvara

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-01 17:34
Ursprungligen av @ndreas:

Stämmer
Om man är iPhone användare, då valet att ändra saker inte finns ?
Men visst vissa vill ha samma gardiner i 7 år andra vill byta oftare. Jobbigt att bo där man aldrig kan byta varken färg på väggar, tapet osv!! Tur inte Apple bygger bostäder

För mej är det apparna och innehållet i dem som är viktigt. Inte hemskärmen eller ikonernas utseende. Där sitter jag ju inte och tittar...

  • Medlem
  • 2017-05-01 19:21
Ursprungligen av kenjon:

För mej är det apparna och innehållet i dem som är viktigt. Inte hemskärmen eller ikonernas utseende. Där sitter jag ju inte och tittar...

Klart men att slippa öppna eller byta till en app och enkelt ha det samlat på hemskärmen i form av widget. Den möjligheten hade jag nog haft svårt att vara utan ?

Ursprungligen av PaO:

Klart men att slippa öppna eller byta till en app och enkelt ha det samlat på hemskärmen i form av widget. Den möjligheten hade jag nog haft svårt att vara utan ?

Fast iOS är precis som du lagt upp din hemskärm nu så att du sveper åt höger så har du alla widgets samlade där med utvalda viktigheter ?

  • Medlem
  • 2017-05-01 20:23
Ursprungligen av Mackan1984:

Fast iOS är precis som du lagt upp din hemskärm nu så att du sveper åt höger så har du alla widgets samlade där med utvalda viktigheter ?

IOS har helt klart blivit bättre på den punkten men för att illustrera vad jag menar så har jag både tjänstetelefon och en privattelefon. Hemskärmen som jag lade upp här är från min privata visar privata post it och dagens kalender med uppgifter och sedan kalibrerad skärm för film. Svep höger gmail och svep vänster kalender därefter påföljande paneler meddelande och s-Note. I tjänsten ringer jag mycket samtal till samma personer därför är hemskärmen fylld av ikoner med direktuppringning tex kunder , leverantörer, transporter mm. Svep höger mail och svep vänster kalender. Hur använder du dina eller din i jobbet respektive privat?

Ursprungligen av PaO:

IOS har helt klart blivit bättre på den punkten men för att illustrera vad jag menar så har jag både tjänstetelefon och en privattelefon. Hemskärmen som jag lade upp här är från min privata visar privata post it och dagens kalender med uppgifter och sedan kalibrerad skärm för film. Svep höger gmail och svep vänster kalender därefter påföljande paneler meddelande och s-Note. I tjänsten ringer jag mycket samtal till samma personer därför är hemskärmen fylld av ikoner med direktuppringning tex kunder , leverantörer, transporter mm. Svep höger mail och svep vänster kalender. Hur använder du dina eller din i jobbet respektive privat?

Sveper jag höger får jag ju upp de sex personer jag ringer mest till i form av namn och bild.
Under står ju väder och fotbollsresultat ?

Annars som du ser på min hemskärm är det bank, poddar och ladda ner appar tillsammans med surfen jag använder mest.
Jag jobbar nattskift så blir en del ensam-tid så då behöver jag mina poddar.

  • Avstängd
  • 2017-05-02 16:50
Ursprungligen av @ndreas:

Blindheten för ny teknik som är överlägsen gagnar dig inte att försvara

Så du anser att din jämförelse verkligen är korrekt?
Den vänstra är VHS och den högra BR

Ursprungligen av Rlafh:

Så du anser att din jämförelse verkligen är korrekt?
Den vänstra är VHS och den högra BR

http://www.hifi-writer.com/he/vhstobd/graphics/id403crop.jpg

Ganska bra jämförelse hur man upplever de sida vid sida ja

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-02 17:40

Så får vi se en iPhone7 bredvid en Samsung S8 då, och se om det är lika illa? Det var väl det det hela handlade om från början.

  • Avstängd
  • 2017-05-02 17:52
Ursprungligen av kenjon:

Så får vi se en iPhone7 bredvid en Samsung S8 då, och se om det är lika illa? Det var väl det det hela handlade om från början.

Jag är övertygad att det är en färgad subjektiv åsikts som förmedlats.

  • Medlem
  • 2017-05-02 18:07
Ursprungligen av Rlafh:

Jag är övertygad att det är en färgad subjektiv åsikts som förmedlats.

Visst är det så men det som talar för fördel S8 är 1000 nits, HDR, AMOLED och ppi bland annat. Till det kommer designen. Men med eventuellt ingen iPhone 8 förrän nästa år och en uppskrämd 7:a till hösten så kan ju alla som inte gillar S8 köpa den ?

Ursprungligen av Rlafh:

Jag är övertygad att det är en färgad subjektiv åsikts som förmedlats.

Färgad ? Då känner du inte mig

  • Avstängd
  • 2017-05-02 18:44
Ursprungligen av @ndreas:

Färgad ? Då känner du inte mig

Hur ska det annars tolkas när den jämförelse du gör är överdriven och inte realistisk tekniskt sett.
Då går det bara att dra slutsatsen att din åsikt är färgad och du överdriver.

Ursprungligen av PaO:

Visst är det så men det som talar för fördel S8 är 1000 nits, HDR, AMOLED och ppi bland annat. Till det kommer designen. Men med eventuellt ingen iPhone 8 förrän nästa år och en uppskrämd 7:a till hösten så kan ju alla som inte gillar S8 köpa den ?

Med tanke på hur mycket som läckts på iPhone 8 så släpps den till hösten, dock kan bokningarna göra att siste man får den nästa år ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-05-02 19:59
Ursprungligen av PaO:

Visst är det så men det som talar för fördel S8 är 1000 nits, HDR, AMOLED och ppi bland annat. Till det kommer designen. Men med eventuellt ingen iPhone 8 förrän nästa år och en uppskrämd 7:a till hösten så kan ju alla som inte gillar S8 köpa den ?

Frågan är ju hur mycket som man märker/använder sej av. Jag har inte ljusstyrkan på max, så 1000 nits spelar nog inte mej någon roll. Knappast HDR eller ppi heller. Däremot AmoLED, får se om/när det kommer till iPhone.
Designen: fingeravläsningen på baksidan går fetbort. Kommer det på nya iPhone blir det ingen sådan heller (kör mycket med bilhållare).

  • Medlem
  • 2017-05-02 20:42
Ursprungligen av kenjon:

Frågan är ju hur mycket som man märker/använder sej av. Jag har inte ljusstyrkan på max, så 1000 nits spelar nog inte mej någon roll. Knappast HDR eller ppi heller. Däremot AmoLED, får se om/när det kommer till iPhone.
Designen: fingeravläsningen på baksidan går fetbort. Kommer det på nya iPhone blir det ingen sådan heller (kör mycket med bilhållare).

Ta din iPhone och åk till en butik och jämför. Då får du reda på hur landet ligger.

Android och IOS har olika filosofi angående upplåsning av mobilen. iPhone har fingeravläsaren medan Android har fingeravläsaren och smart lock. Smart lock är mycket användbart och då kan fingeravtryckläsare sitta på baksidan men kanske inte just bredvid kameran ?

  • Medlem
  • 2017-05-02 20:45
Ursprungligen av Mackan1984:

Med tanke på hur mycket som läckts på iPhone 8 så släpps den till hösten, dock kan bokningarna göra att siste man får den nästa år ?

Vi får väl se ?

http://nordic.businessinsider.com/deutsche-ba...

"...based on an apparent lack of orders for packaging materials."
Slut på pappersmassa till lådorna? ?

  • Medlem
  • 2017-05-03 02:30
Ursprungligen av Mackan1984:

"...based on an apparent lack of orders for packaging materials."
Slut på pappersmassa till lådorna? ?

Special special och special inte undra på att de lådorna är svåra att konstruera. Fingeravtryck under skärmen är en baggis men lådorna det du där snackar vi ?

Bevaka tråden