Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Krockat med trampcykeln på Älvsborgsbron på väg till jobbet imorse. Äldre man och jag. Båda till akuten. Cykeln hämtas av kollega. Mannen jag krockade med var medvetslös. Det blev till att kolla andning, puls, framstupa sidoläge. Cykeln blev ett dragspel, men jag gjorde all första hjälp rätt! Känns otroligt skönt att det gick som på räls, att jag inte flärpade ur där...

På akuten:
Revben av, 2st på v sida, fraktur finger, axel blåslagen. Kirurg testar reflexer osv. Gubben är värre, hjärnskakning och nyckelben av...ont i en höft, vi pratar och skrattar så mkt våra skador klarar. Svart humor är bra.

Blir hemkörd av anan kollega och cykeln släpps av vid verkstaden. Det blir nog en ny...

Tillbringat eftermiddagen med försäkringsbolag, Cykelaffären och Trafikverket - som skall flytta det blå lastbilsflaket som skymde sikten. Mår hyfsat, har grymt ont, men ler ändå. Vi kunde ju strukit med båda två.

Ursprungligen av Sixten:

Krockat med trampcykeln på Älvsborgsbron på väg till jobbet imorse. Äldre man och jag. Båda till akuten. Cykeln hämtas av kollega. Mannen jag krockade med var medvetslös. Det blev till att kolla andning, puls, framstupa sidoläge. Cykeln blev ett dragspel, men jag gjorde all första hjälp rätt! Känns otroligt skönt att det gick som på räls, att jag inte flärpade ur där...

På akuten:
Revben av, 2st på v sida, fraktur finger, axel blåslagen. Kirurg testar reflexer osv. Gubben är värre, hjärnskakning och nyckelben av...ont i en höft, vi pratar och skrattar så mkt våra skador klarar. Svart humor är bra.

Blir hemkörd av anan kollega och cykeln släpps av vid verkstaden. Det blir nog en ny...

Tillbringat eftermiddagen med försäkringsbolag, Cykelaffären och Trafikverket - som skall flytta det blå lastbilsflaket som skymde sikten. Mår hyfsat, har grymt ont, men ler ändå. Vi kunde ju strukit med båda två.

Tur att det inte blev värre.

Ursprungligen av CekariYH:

Tur att det inte blev värre.

Jag kan sitta i soffan, ha ont och vara glad vi inte slog huvea ihop, då hade risken för att nån av oss eller båda skulle avlidit vart överhängande.

Hövding 2.0 - hjälm inköpt.....

Varit hos en polare som dog väldigt ung :/

Livet suger ibland! Länge sedan nu dock!

När man får reklam i postfacket trots tydlig text om "Ej reklam tack!" O samtidigt ser att flera grannar, dock inte alla, med dylik önskan som fått detsamma ?

Inte sur men lite undrande. En gigantisk cyberattack har skett i 74 länder, vissa svenska företag(Sandvik) o kommuner(Timrå) är visst drabbade. Nyheterna pratar om åtgärder, MSB o polis om terror, tips på hur man kan ev skydda sig duggar tätt men på 99(mac) är det till synes tyst. Jag undrar om någon sett om detta påverkat macar eller deras nasar...

Å andra sidan är kanske det 99 jag ser en cachad sida på wayback-machine medan den egentliga ligger nere...

Jag har startat en renovering av mitt kök men det känns av o till som att det kommer tidsmässigt gå åt pipsvängen. Jag beställde kösskivan från ikea innan jag börjat m ngt annat o nu måste jag få fatt i en golvläggare...jag som brukar planera saker i minsta detalj(vilket jag iofs gjort m designen), känner nu av så mycket stress...

Iofs lyckades jag riva ut hela det gamla köket o transportera bort det på två o en halv dag samt fått gamla spisen bortforslad o kylen flyttad ur vägen ut i hallen men ändå känns det väldigt pressande just nu. Idag o imorgon gör jag inte något åt köket, är inget mer jag kan göra fn utom möjligen dammsuga
????

Ursprungligen av Mymac4ever:

Inte sur men lite undrande. En gigantisk cyberattack har skett i 74 länder, vissa svenska företag(Sandvik) o kommuner(Timrå) är visst drabbade. Nyheterna pratar om åtgärder, MSB o polis om terror, tips på hur man kan ev skydda sig duggar tätt men på 99(mac) är det till synes tyst. Jag undrar om någon sett om detta påverkat macar eller deras nasar...

Å andra sidan är kanske det 99 jag ser en cachad sida på wayback-machine medan den egentliga ligger nere...

Överdrivet i media som alltid. Håller man inte sina system uppdaterade så har man bara sig själv att skylla. Men folk går ju på phishingmail osv varje dag i veckan så jag är inte förvånad.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Inte sur men lite undrande. En gigantisk cyberattack har skett i 74 länder, vissa svenska företag(Sandvik) o kommuner(Timrå) är visst drabbade. Nyheterna pratar om åtgärder, MSB o polis om terror, tips på hur man kan ev skydda sig duggar tätt men på 99(mac) är det till synes tyst. Jag undrar om någon sett om detta påverkat macar eller deras nasar...

Å andra sidan är kanske det 99 jag ser en cachad sida på wayback-machine medan den egentliga ligger nere...

Drabbade " bara " Windows - och konstaterades redan för ngn månad sedan. Dålig uppdatering av användare gjorde det möjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-13 15:44
Ursprungligen av Mymac4ever:

Inte sur men lite undrande. En gigantisk cyberattack har skett i 74 länder, vissa svenska företag(Sandvik) o kommuner(Timrå) är visst drabbade. Nyheterna pratar om åtgärder, MSB o polis om terror, tips på hur man kan ev skydda sig duggar tätt men på 99(mac) är det till synes tyst. Jag undrar om någon sett om detta påverkat macar eller deras nasar...

Å andra sidan är kanske det 99 jag ser en cachad sida på wayback-machine medan den egentliga ligger nere...

99 ligger nere det du ser är en cachad sida på wayback-machine.

?

Migrän i morse o vaknade dessutom kl 04(ska upp 06), blev halvdag på jobbet pga detta.

Sedan blir jag lite putt på dessa buggar...

Jag klickade på en kommentar i artikeln om senaste os-uppdateringen

Ursprungligen av Mymac4ever:

Migrän i morse o vaknade dessutom kl 04(ska upp 06), blev halvdag på jobbet pga detta.

Sedan blir jag lite putt på dessa buggar...

Jag klickade på en kommentar i artikeln om senaste os-uppdateringen

Du klickade nog på en länk som togs bort precis, det var någon artikel som kom in dubbelt i morse, jag tog bort dubletten.

?? ? MI6 får klara sig utan Roger Moore...

  • Medlem
  • International user
  • 2017-05-24 12:39
Ursprungligen av HåkanE:

?? ? MI6 får klara sig utan Roger Moore...

Helgonet jobbade väl aldrig för MI6

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-25 00:31

Uppdaterar vårt kassa/mail/affärs-system på företagets 25 win-datorer och server. Därefter går saker och ting helt snett, och personalen tvingas ta fram papper och penna, räkna med miniräknare och skicka fysiska brev till kunder.

Visar sig att leverantören skickat ut en prerelease, och inte den version som har testats skarpt hos andra kunder i flera veckor utan problem.
Oops.

Ursprungligen av reboot81:

Uppdaterar vårt kassa/mail/affärs-system på företagets 25 win-datorer och server. Därefter går saker och ting helt snett, och personalen tvingas ta fram papper och penna, räkna med miniräknare och skicka fysiska brev till kunder.

Visar sig att leverantören skickat ut en prerelease, och inte den version som har testats skarpt hos andra kunder i flera veckor utan problem.
Oops.

Gör inte IT-avdelningen en provinstallation på någon/några datorer först och utvärderar innan man rullar ut det för alla datorer???

Ursprungligen av CekariYH:

Gör inte IT-avdelningen en provinstallation på någon/några datorer först och utvärderar innan man rullar ut det för alla datorer???

Brukar vara så, men gäller tydligen inte alla IT-avdelningar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-25 10:52
Ursprungligen av CekariYH:

Gör inte IT-avdelningen en provinstallation på någon/några datorer först och utvärderar innan man rullar ut det för alla datorer???

Jo, det var gjort. Problemet var att undertecknad litade på leverantören när denne sa att de två provdatorerna fungerade fint.
Många lärdomar från den här missen vill jag lova.

Ursprungligen av reboot81:

Jo, det var gjort. Problemet var att undertecknad litade på leverantören när denne sa att de två provdatorerna fungerade fint.
Många lärdomar från den här missen vill jag lova.

Lite aldrig på någon! Förutom dig själv förhoppningsvis.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-05-25 17:17

Sur av att inte har fått varken hårdvara eller pengar tillbaka från en Tradera-auktion. Måste troligtvis lägga onödig tid på polisanmälan!

  • Medlem
  • 2017-05-26 18:45

"Bilder" - Detta alla jävla skitprogrammens moder! Hur fan man än gör så går det inte ens att använda för att synka redigerade bilder mellan datorn och telefonen. Det fungerar som det är tänkt ungefär var tionde gång, men nio av tio gånger händer inte ett skit. Det står bara "uppdaterad" men inga bilder skickas till telefonen trots att inställningarna bevisligen är korrekta eftersom det fungerar i undantagsfall.

Någon som har tips på andra program för att synka bilder, trådlöst, mellan dator och telefon? Dropbox är ett alternativ, men då får man gå via Safari. Finns det några andra smidiga alternativ som inte ger root-access till hela datorn?

Kan inte sova
?

Kan inte sova.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Kan inte sova
?

Inte jag heller. Natti Natti.

Ursprungligen av iMacPelle:

Inte jag heller. Natti Natti.

Lycka till i efterskott, själv somnade jag nog runt fyra men vaknade sju

  • Medlem
  • 2017-05-27 09:30
Ursprungligen av Dalle:

"Bilder" - Detta alla jävla skitprogrammens moder! Hur fan man än gör så går det inte ens att använda för att synka redigerade bilder mellan datorn och telefonen. Det fungerar som det är tänkt ungefär var tionde gång, men nio av tio gånger händer inte ett skit. Det står bara "uppdaterad" men inga bilder skickas till telefonen trots att inställningarna bevisligen är korrekta eftersom det fungerar i undantagsfall.

Någon som har tips på andra program för att synka bilder, trådlöst, mellan dator och telefon? Dropbox är ett alternativ, men då får man gå via Safari. Finns det några andra smidiga alternativ som inte ger root-access till hela datorn?

Google Photo funkar det tro
Kör själv NAS med access utifrån så jag vet inte

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-27 11:13
Ursprungligen av Dalle:

"Bilder" - Detta alla jävla skitprogrammens moder! Hur fan man än gör så går det inte ens att använda för att synka redigerade bilder mellan datorn och telefonen. Det fungerar som det är tänkt ungefär var tionde gång, men nio av tio gånger händer inte ett skit. Det står bara "uppdaterad" men inga bilder skickas till telefonen trots att inställningarna bevisligen är korrekta eftersom det fungerar i undantagsfall.

Någon som har tips på andra program för att synka bilder, trådlöst, mellan dator och telefon? Dropbox är ett alternativ, men då får man gå via Safari. Finns det några andra smidiga alternativ som inte ger root-access till hela datorn?

Blir så förbannad – världens största företag lyckas inte få till en simpel bildapp/tjänst som bara fungerar.

Google Photos rullar på, utan krussiduller. Avskalat, men fungerar. Mobilappar + onlinetjänst, inga skrivbordsappar.
LR + LR mobil fungerar, men bara de bilder du lagt i synkade album är tillgängliga på alla enheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-27 12:27
Ursprungligen av reboot81:

Blir så förbannad – världens största företag lyckas inte få till en simpel bildapp/tjänst som bara fungerar.

Vad är det ni har problem med egentligen, appen Bilder?

Jag har aldrig någonsin haft problem med den, det bara rullar. Allting tillgängligt över allt, inklusive editeringar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-29 17:57

Polarens dotter har Android, och hennes konto har debiterats för 10 st kistor med guldpengar i Hay Day á 1095kr på Play Store.
Alla transaktioner har skett 04:00 så det kan inte vara dottern som gjort köpen. Han gissar på stulna kortuppgifter, polaren. Märkligt dock att hans kort och hans dotters konto har debiterats?

Blir dock så förbannad – vem vid sina sinnes fulla bruk köper en virtuell kista guldpengar för 1095kr? Visst spelmakare har rätt att ta betalt för sina alster, men det här är fult. Finska Supercell tjänar pengar på barn och vuxna som inte förstår bättre. Lågt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-30 14:13

Helvetes jävla pissflygbolag till att ta betalt för inrikes resor!

Blir så fruktansvärt irriterad, det är fasen direkt brottsligt. En tripp till Norrbotten från Malmö för 2 vuxna och ett litet barn tar de allt från 6500 till 12000 kr för! Alltså, det är kriminellt! Jag kan flyga t o r till London 5-10 ggr för de pengarna!

Lägger laminatgolv i nya köket. Första gången jag lägger golv, det ska ju vara "så enkelt". Vilket det kanske är om manninte bryr sig om hur skarvarna hamnar.

Försöker räkna ut hur de kommande raderna ska läggas, fn ser det ut såhär(mått i cm):

30 128 128 111

60 128 128 81

30 128 128 111

>Dörröppning-

60 128 128 87

30 128 128 117

60 128 128 87

30 128 128 117

-Dörröppning<

60 128 128 81

30 128 128 111

...o det är säkert åt pipsvängen, liksom tre tidigare försök att ställa upp det ☠️

Det är jobbigt att vara mig...

Det gick inte åt pipsvängen

Senast redigerat 2017-06-01 19:30
Bevaka tråden