Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPhone SE 2 - Vad vill jag ha?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har idag en 7+. Inte för att jag älskar storleken utan för att jag vill ha den nya tekniken. Drömmen är dock en mindre iPhone med 4" skärm och en skärm som täcker mer än 80% av telefonens framsida.

Jag hoppas på:

3D-touch
256GB minne
3Gb ram
Nya kameran från 7+
En tunn design som senaste iPod touch.

Jag har sagt det tidigare men säger det igen. En iPhone Air men med en uppsjö av färger som 5C hade. Låt oss som vill ha mindre skärmar åtminstone få hyfsad prestanda.

Jag kan leva med:

Kameran från 7:an
2GB ram
Samma design som iPod touch
128GB ram.

Är det ingen annan som skulle vilja ha denna lur och vad skulle ni vilja ha i den.

  • Avstängd
  • 2017-04-28 08:59

Skulle omöjligt kunna gå tillbaka till en telefon med 4" skärm.
Finns säkert en marknad för den men personligen är den för liten.

Skulle vilja bättre prestanda på kameran än iPhone 7+. Vad gäller storleken så så tycker jag att iPhone 6 är i lagom storlek. Vad gäller iOS så skulle jag vilja att det finns möjlighet att skapa genvägar.

  • Avstängd
  • 2017-04-28 09:22
Ursprungligen av calinou:

Skulle vilja bättre prestanda på kameran än iPhone 7+. Vad gäller storleken så så tycker jag att iPhone 6 är i lagom storlek. Vad gäller iOS så skulle jag vilja att det finns möjlighet att skapa genvägar.

Genvägar från och till var?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag har idag en 7+. Inte för att jag älskar storleken utan för att jag vill ha den nya tekniken. Drömmen är dock en mindre iPhone med 4" skärm och en skärm som täcker mer än 80% av telefonens framsida.

Jag hoppas på:

3D-touch
256GB minne
3Gb ram
Nya kameran från 7+
En tunn design som senaste iPod touch.

Jag har sagt det tidigare men säger det igen. En iPhone Air men med en uppsjö av färger som 5C hade. Låt oss som vill ha mindre skärmar åtminstone få hyfsad prestanda.

Jag kan leva med:

Kameran från 7:an
2GB ram
Samma design som iPod touch
128GB ram.

Är det ingen annan som skulle vilja ha denna lur och vad skulle ni vilja ha i den.

Ja tack! Men med tanke på att SE just uppdaterades med mer lagring (16->32, 64->128), så lär det väl dröja fram till tidigast nästa vår eller så innan nästa modell kommer. Så varför stanna vid samma innehåll som en 7:a? En SE med samma kamera och CPU som en iPhone 8 skall det förstås vara!

(Själv har jag förra årets SE med 64 GB RAM - räcker fint för mig för tillfället då jag huvudsakligen fotar och filmar med "riktiga" kameror).

Har en SE med 64GB. Kommer nog klara mig hela 2017 med det utan ångest
Gärna 3D-touch och bättre kamera etc. vid nästa upd. Tror cyklerna för SE upd kommer vara glesare än andra iPhone's.
Storleken är perfekt för en telefon.
Annat har jag iPaden till. Det är troligare att den behöver upd tidigare (har en iPad Air2) till iPad Pro.

Ursprungligen av Rlafh:

Skulle omöjligt kunna gå tillbaka till en telefon med 4" skärm.
Finns säkert en marknad för den men personligen är den för liten.

Tja det skulle faktiskt gå in en 5" skärm i dagens iPod touch. Är det möjligt så tar jag såklart det. Men det är mer storleken jag är ute efter. En så tunn och liten telefon med hyfsad prestanda hade varit underbart. Lite motsvarigheten till 12" MacBook.

Kommer den i rött så blir det ett köp direkt.

Vi får se
http://m.gsmarena.com/iphone_se_2017_has_a_gl...

perfekt format

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag har idag en 7+. Inte för att jag älskar storleken utan för att jag vill ha den nya tekniken. Drömmen är dock en mindre iPhone med 4" skärm och en skärm som täcker mer än 80% av telefonens framsida.

Jag hoppas på:

3D-touch
256GB minne
3Gb ram
Nya kameran från 7+
En tunn design som senaste iPod touch.

Jag har sagt det tidigare men säger det igen. En iPhone Air men med en uppsjö av färger som 5C hade. Låt oss som vill ha mindre skärmar åtminstone få hyfsad prestanda.

Jag kan leva med:

Kameran från 7:an
2GB ram
Samma design som iPod touch
128GB ram.

Är det ingen annan som skulle vilja ha denna lur och vad skulle ni vilja ha i den.

vi är många som vill ha det formatet. ser framemot nästa modell. kanske nästa vår...?

Jag överlät min 6:a till ett barnbarn och köpte SE - (tyvärr 16GB-versionen) och har inte ångrat det.

Skulle behöva mer minne (Spotify offline) och det finns ju nu, men skall jag byta vill jag nog ha en (ännu) snabbare maskin och (ännu) bättre kamera.

Jag fotar som någon sa tidigare mest med min "riktiga" kamera, men eftersom SE klarar RAW blir det bekvämt att alltid ha SEn med sig och få riktigt bra bildkvalitet.
Använder ProCamera-appen och den är mycket bra - t o m med fejkad bildstabilisering som funkar.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-11 17:48
Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag har idag en 7+. Inte för att jag älskar storleken utan för att jag vill ha den nya tekniken. Drömmen är dock en mindre iPhone med 4" skärm och en skärm som täcker mer än 80% av telefonens framsida.

Jag hoppas på:

3D-touch
256GB minne
3Gb ram
Nya kameran från 7+
En tunn design som senaste iPod touch.

Jag har sagt det tidigare men säger det igen. En iPhone Air men med en uppsjö av färger som 5C hade. Låt oss som vill ha mindre skärmar åtminstone få hyfsad prestanda.

Jag kan leva med:

Kameran från 7:an
2GB ram
Samma design som iPod touch
128GB ram.

Är det ingen annan som skulle vilja ha denna lur och vad skulle ni vilja ha i den.

JAA! En till som jag. Det här hade varit drömmen!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-11 17:50
Ursprungligen av johan_tanying:

Ja tack! Men med tanke på att SE just uppdaterades med mer lagring (16->32, 64->128), så lär det väl dröja fram till tidigast nästa vår eller så innan nästa modell kommer. Så varför stanna vid samma innehåll som en 7:a? En SE med samma kamera och CPU som en iPhone 8 skall det förstås vara!

(Själv har jag förra årets SE med 64 GB RAM - räcker fint för mig för tillfället då jag huvudsakligen fotar och filmar med "riktiga" kameror).

Har också den. Blev riktigt glad att Apple inte övergav oss som vill ha (kräver) mindre skärmar, men ändå det senaste

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-05-11 18:24
Ursprungligen av Ancientdragon:

Tja det skulle faktiskt gå in en 5" skärm i dagens iPod touch. Är det möjligt så tar jag såklart det. Men det är mer storleken jag är ute efter. En så tunn och liten telefon med hyfsad prestanda hade varit underbart. Lite motsvarigheten till 12" MacBook.

Kommer den i rött så blir det ett köp direkt.

Vem är du egentligen? Ska vi gifta oss?

Ursprungligen av JohannesKBA:

Vem är du egentligen? Ska vi gifta oss?

"Det börjar likna kärlek banne mig" (sorry, det är ju Eurovision ikväll)

Skämt åsido så är det något jag saknar. En motsvarighet till iPod Touch och MacBook 12" fast på iPhone sidan.

Det borde inte vara omöjligt med tanke på att herr Ives gillar tunna saker. Form före funktion.

Så jag något kan jag offra men visst borde det gå att bygga en iPhone i ett iPod Touch skal. Det har ju gått ett årtionde sedan den kom.

1
Bevaka tråden