Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 8 får Touch ID på baksidan

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-28 10:15
Ursprungligen av zinned:

Men man har ju aldrig fingertoppen i nederdelen av telefonen, inte heller när man tar upp den ur fickan. För att sätta ett finger där krävs det att man använder båda händerna och då är det än mer fel.

Ingenstans, den måste vara på framsidan för bästa hantering. Möjligt att det skulle fungera längst upp på telefonens baksida också, men det är ju estetiskt väldigt fult.

Jag sätter då fingret på nedre delen av baksidan när jag tar upp den.

Nu var ju frågan var som var minst dåligt om den inte hamnar på framsidan, längst upp är ju helt horribelt, där har iaf jag aldrig något finger.

Tummen är väl fingret de flesta använder för att låsa upp dagens iPhones?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-28 16:24
Ursprungligen av Chaosstar:

Tummen är väl fingret de flesta använder för att låsa upp dagens iPhones?

Absolut, det måste det vara.

Ursprungligen av Json_81:

Jag sätter då fingret på nedre delen av baksidan när jag tar upp den.

Nu var ju frågan var som var minst dåligt om den inte hamnar på framsidan, längst upp är ju helt horribelt, där har iaf jag aldrig något finger.

Då kan jag bara se en anledning till att vi ser på saken på rakt motsatt sätt - du har telefonen "på fel håll" i fickan.

Jag, och garanterat majoriteten användarbasen, har telefonen upp och ner i byxfickan. Dvs med övre delen på telefonen pekandes ner mot marken när den är i fickan, av samma anledning som de flyttade hörlursuttaget från toppen av telefonen till nedre. När man då för ner handen i fickan och tar upp telefonen så kommer ju fingrarna vara på övre delen av telefonen. Skulle man sätta greppet på nedre delen av telefonen så är det inte bara avigt utan väldigt lätt att tappa telefonen, av flera anledningar.

Som sagt, du måste ha telefonen på fel håll i fickan. Jag kan inte se någon annan anledning

OM Apple väljer att sätta touch-id på baksidan så hoppas jag inte de gör det på mitten enligt den "läckta ritningen". Ska Apple göra det snyggt så ska touch-id sitta i Apple-symbolen, inte ett extra hål på baksidan när det redan finns ett perfekt placerat.
Min egna preferens är att ha fingeravtrycksläsare på baksidan. Tar man telefonen med en hand så har man ett ganska ostabilt grepp om telefonen när man ska nå med tummen i telefonens nederkant. Sitter sensorn på baksidan håller man ett bra grepp om telefonen och låser upp telefonen med pekfingret. Enda nackdelen är ju som sagt om telefonen ligger på ett bord eller om man har tjocka skal runt telefonen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-28 17:14
Ursprungligen av zinned:

Då kan jag bara se en anledning till att vi ser på saken på rakt motsatt sätt - du har telefonen "på fel håll" i fickan.

Jag, och garanterat majoriteten användarbasen, har telefonen upp och ner i byxfickan. Dvs med övre delen på telefonen pekandes ner mot marken när den är i fickan, av samma anledning som de flyttade hörlursuttaget från toppen av telefonen till nedre. När man då för ner handen i fickan och tar upp telefonen så kommer ju fingrarna vara på övre delen av telefonen. Skulle man sätta greppet på nedre delen av telefonen så är det inte bara avigt utan väldigt lätt att tappa telefonen, av flera anledningar.

Som sagt, du måste ha telefonen på fel håll i fickan. Jag kan inte se någon annan anledning

"Fel"

Nej, jag har den med hörlursjacket upp precis som du.
Förstår inte vad som skulle vara avigt eller varför det skulle vara lättare att tappa den när man tar den i nedre delen.
Låter mer avigt att trycka ner hela handen i fickan.

De första skalen börjar komma ut och de har en täckt baksida, vilket inte stödjer teorin om touchid på baksidan.

Vi får se hur rätt de har men de brukar vara ganska rätt

http://appleinsider.com/articles/17/04/28/chinese-manufacturer-gambles-on-new-case-based-on-alleged-iphone-8-schematics

Senast redigerat 2017-04-29 09:46

Det här känns som en lösning i Apple-stil.
https://9to5mac.com/2017/04/28/iphone-8-touch...

Kommer aldrig hända

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Med tanke på hur ofta jag öppnar telefonen när den ligger på bordet, så skulle detta bli sjukt störande. Men visst, man hade nog vant sig ganska snabbt ändå.

Men jag sticker ut hakan och säger: Detta är bara ett rykte - det kommer inte att hända.

Håller med, det kommer ALDRIG hända att Apple sätter Touch ID på baksidan. Men kanske sätter dom en sensor i knappen på sidan precis som Sony har på nån av sina modeller. Men baksidan, nej, inte en chans

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-02 12:49
Ursprungligen av Json_81:

"Fel"

Nej, jag har den med hörlursjacket upp precis som du.
Förstår inte vad som skulle vara avigt eller varför det skulle vara lättare att tappa den när man tar den i nedre delen.
Låter mer avigt att trycka ner hela handen i fickan.

Man tar ju inte ner hela handen utan det blir ju i stort sett bara fingrarna som åker ner och greppar kring sidorna. Skulle jag bara ta i nederdelen och på sidorna så skulle risken att tappa den vara skyhög och skulle jag inte greppa på det sättet så skulle jag varit tvungen att ta upp den med tumme och pekfinger, en på var sida om nederdelen. Det skulle tvinga fram ett greppbyte så fort telefonen är ur fickan, vilket i sin tur skulle kräva två händer eller att jag lätt kastar upp luren i luften för att direkt fånga den igen med samma hand. Inget av ovanstående är bra.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-02 15:20
Ursprungligen av zinned:

Man tar ju inte ner hela handen utan det blir ju i stort sett bara fingrarna som åker ner och greppar kring sidorna. Skulle jag bara ta i nederdelen och på sidorna så skulle risken att tappa den vara skyhög och skulle jag inte greppa på det sättet så skulle jag varit tvungen att ta upp den med tumme och pekfinger, en på var sida om nederdelen. Det skulle tvinga fram ett greppbyte så fort telefonen är ur fickan, vilket i sin tur skulle kräva två händer eller att jag lätt kastar upp luren i luften för att direkt fånga den igen med samma hand. Inget av ovanstående är bra.

Förstår faktiskt inte hur de menar, ger upp det. Så hoppas vi det hamnar på framsidan som är bästa lösningen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-02 16:15
Ursprungligen av Json_81:

Förstår faktiskt inte hur de menar, ger upp det. Så hoppas vi det hamnar på framsidan som är bästa lösningen

Haha, så här då

Ta upp den "normalt" kontra ta upp den i nedersta delen:

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-05-02 16:35
Ursprungligen av zinned:

Haha, så här då

Ta upp den "normalt" kontra ta upp den i nedersta delen:

Ok, jag förstår
Det är nog jag som varit otydlig kanske, med nederkant menar jag inte allra längst ned utan nedre halvan nånstans.
Det var ju S8'an som var måttstock med läsaren längst uppe vid kameran.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-02 16:56
Ursprungligen av Json_81:

Ok, jag förstår
Det är nog jag som varit otydlig kanske, med nederkant menar jag inte allra längst ned utan nedre halvan nånstans.
Det var ju S8'an som var måttstock med läsaren längst uppe vid kameran.

Ok, då är jag med

Ja tack!

Ännu ett rykte om Touch ID på baksidan:
https://www.macrumors.com/2017/05/06/touch-id...

Bevaka tråden