Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-03-31 12:33

For fanden, mand!

  • Medlem
  • 2017-04-01 00:22

Den krypterade backupen i TWRP gick väl inte så bra...

Ursprungligen av Alix:

Den krypterade backupen i TWRP gick väl inte så bra...

Är väl ding i bollen idag, men fattar inte riktigt!
TWRP?
Är det progress-baren och 100% & 91% som inte stämmer överens?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-01 08:49

9917 av 9872 filer kopierade, fler filer kopierade än det finns filer, och dessutom 9% kvar..

Ursprungligen av mattiL:

9917 av 9872 filer kopierade, fler filer kopierade än det finns filer, och dessutom 9% kvar..

Doh... så klart

  • Medlem
  • 2017-04-01 08:57
Ursprungligen av CekariYH:

Är väl ding i bollen idag, men fattar inte riktigt!
TWRP?
Är det progress-baren och 100% & 91% som inte stämmer överens?

Som mattiL skriver. TWRP är ett mini-OS på en recoverypartition på en Androidmobil i syfte att installera, radera, göra backup, återställa backup, roota, med mera.

Ursprungligen av Alix:

Som mattiL skriver. TWRP är ett mini-OS på en recoverypartition på en Androidmobil i syfte att installera, radera, göra backup, återställa backup, roota, med mera.

Allt det där fina som iOS-användare inte kan ta del av. Heh.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-03 20:20

Är helt ointresserad av sport, så jag bryr mig varken om sommar eller vinter OS.

EDIT: Självklart har jag bockat ur OS-meddelanden.

Ursprungligen av reboot81:

Är helt ointresserad av sport, så jag bryr mig varken om sommar eller vinter OS.

EDIT: Självklart har jag bockat ur OS-meddelanden.

De kanske menar (operativ)system-meddelanden...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-04 19:16
Ursprungligen av Mymac4ever:

De kanske menar (operativ)system-meddelanden...

Tror nog han anade det men glömde en emoticon.

  • Medlem
  • 2017-04-05 10:11

Här har man gått och väntat på att den 5 april skulle infinna sig. Plötsligt står det den 7 april i stället. WTF? Jag ringer in och Comviq förklarar att datumet skjuts fram två dagar hela tiden om jag inte klickar på den röda knappen...

Har ingen skiva inmatad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-06 06:22
Ursprungligen av calinou:

Har ingen skiva inmatad.

Nej, du har ingen fysisk skiva inmatad, men du har hämtat en fil som heter SkypeMeetingsApp.dmg som är en skivavbild med en webplugin för Skype, och just nu har du skivavbilden monterad som en skiva på skrivbordet. Vill du mata ut (avmontera) den? Begripligt?

Ursprungligen av IngoX:

Nej, du har ingen fysisk skiva inmatad, men du har hämtat en fil som heter SkypeMeetingsApp.dmg som är en skivavbild med en webplugin för Skype, och just nu har du skivavbilden monterad som en skiva på skrivbordet. Vill du mata ut (avmontera) den? Begripligt?

Solklart

  • Medlem
  • 2017-04-19 00:53

Uppdaterar uppdatering? Det har alltså kommit en ny uppdatering sedan jag klickade på uppdatera?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-20 17:52

Inte en dialogruta, men ett motsägelsefullt produktnamn för en robotgräsklippare: iMow. Borde heta iDontMow.

Ursprungligen av reboot81:

Inte en dialogruta, men ett motsägelsefullt produktnamn för en robotgräsklippare: iMow. Borde heta iDontMow.

Haha, härlig nambetydelse-miss

...

  • Avstängd
  • 2017-04-26 10:53
Ursprungligen av calinou:

...

Är den obegriplig?
Raka motsatsen skulle jag vilja säga.

Ursprungligen av Rlafh:

Är den obegriplig?
Raka motsatsen skulle jag vilja säga.

motsägelsefull

  • Avstängd
  • 2017-04-26 11:04
Ursprungligen av calinou:

motsägelsefull

Så med andra ord inte obegriplig.

Ursprungligen av Rlafh:

Så med andra ord inte obegriplig.

Den är totalt motsägelsefull. Dels är att man inte kan undvika den/är tvungen att godkänna. Det är väl egentligen helt annat än "sekretessrelaterat" som innehållet handlar om.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-26 20:38
Ursprungligen av calinou:

Den är totalt motsägelsefull. Dels är att man inte kan undvika den/är tvungen att godkänna. Det är väl egentligen helt annat än "sekretessrelaterat" som innehållet handlar om.

@calinou Om du läser ditt eget inlägg ovan, tycker du inte att det fattas ett ord eller så i varje mening?
Det är svårt att utläsa budskapet då man tvingas göra egna tolkningar om vad som saknas i dina text. Följdaktligen blir svaren du får baserade på läsarens egna tolkning, och riskerar då att bli mindre bra eller rent utav felaktiga. Dessutom blir man lite irriterad, och det är inte alltid det bästa när man skall författa sig.

Till din fråga: Jo du kan undvika frågan från Google. Du kan helt sonika sluta använda deras tjänst. Googles tjänster är inga rättigheter - det är kommersiella produkter där man snällt får acceptera hur de utformar sina produkter om man så väljer att nyttja dem.

Innehållet är direkt relaterat till "sekretess".

Ursprungligen av calinou:

...

Du har ju två val, påminn mig senare bruka ta ca en vecka innan det dyker up igen, Läs öppnar en text att läsa men även där kan du godkänna eller avbryta, avbryta är ung. detsamma som "påminn mig senare"
Inge svårigheter men om man använder Googles tjänster är det bara att godkänna om man vill slippa en påminnelse eller sluta använda Googles tjänster.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-04-27 09:29
Ursprungligen av calinou:

...

Galen desing, jag antar den blåa texten är hen hyperlänk man kan klicka på, och det som ser ut som en knapp är det också. Fragmenterat Android.

Det känns inte som man har något val att backa ur - utan man står plötsligt inför det faktum att godkänna kontraktet att det blir sämre skydd/för användaren ?. Jag menar på att det kanske är lite missvisande att använda sig av benämningen ”sekretess” ? i detta sammanhang. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sekretess

Är inte insatt i andra sökmotorer än Google så det blir väl att fortsätta ”googla" via google och fina sig i att farbror google bejakar mina intressen.

@reboot81 Ursäkta ifall du inte kan tyda på vad jag menar men det är ”så” jag skriver. ;-). Vi kanske är på olika våglängd pga har svårt att hänga med på vad du skriver ibland - i synnerhet när det gäller tekniska beskrivningar.

Ursprungligen av CekariYH:

Du har ju två val, påminn mig senare bruka ta ca en vecka innan det dyker up igen, Läs öppnar en text att läsa men även där kan du godkänna eller avbryta, avbryta är ung. detsamma som "påminn mig senare"
Inge svårigheter men om man använder Googles tjänster är det bara att godkänna om man vill slippa en påminnelse eller sluta använda Googles tjänster.

Har inte märkt att man har flera val när man väl, efter några gånger av "påminn mig senare" får en ruta med uppmaning att godkänna och som täcker nästan hela sidan. Har inte heller sett något kryss/stäng-knapp som avbryter. Blir lite nojig av att trycka på godkänna när man vet inte riktigt vad som menas med allting som står där som tex detta med "potentiella risker" .

  • Avstängd
  • 2017-04-27 11:11
Ursprungligen av calinou:

Har inte märkt att man har flera val när man väl, efter några gånger av "påminn mig senare" får en ruta med uppmaning att godkänna och som täcker nästan hela sidan. Har inte heller sett något kryss/stäng-knapp som avbryter. Blir lite nojig av att trycka på godkänna när man vet inte riktigt vad som menas med allting som står där som tex detta med "potentiella risker" .

Sluta tjata. Det är ingen obegriplig dialogruta.
Tryck godkänn och gå vidare med livet. Det är inte så att ditt liv går under för att du trycker på den.

Ursprungligen av Rlafh:

Sluta tjata. Det är ingen obegriplig dialogruta.
Tryck godkänn och gå vidare med livet. Det är inte så att ditt liv går under för att du trycker på den.

Gillar inte ditt arroganta och kaxiga sätt. Du borde läsa trivselreglerna.

Ursprungligen av calinou:

Gillar inte...

Om man i en tråd för obegripliga dialogrutor publicerar något som inte alls är obegripligt, så får man nog vara beredd på lite mothugg.

Bevaka tråden