Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6s Headset spärrar tangentbord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får inte fram tangentbordet i telefonen.
Har kommit fram till att det är mitt Headset anslutet via Bluetooth som ställer till det.
När jag har headsetet anslutet så får jag inte upp tangentbordet.
Iphone 6s
Headset: Sony SBH54
Någon som har någon idé varför det blir så, och vad jag kan göra åt det?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-26 09:50

Kom på samma sak - igår! Att det är headsetet. Höll på att bli tokig av att inte kunna svara på SMS.

7+ senaste iOS 10.3.1 SBH54. Har raderat headsetet bland BT enheter (glöm enhet).
Vet du om det finns ngn uppdatering till headsetet?

Har du ändra BT enheter som du använder till mobilen? Jag har Awei 920, BT i bilen, och andra Sony SBH 20/50. Men ingen annan enhet ställer till det som 54an: gör. Löser det inte sig så får jag reklamera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-27 02:53

Fler som har detta problem med SBH54:
http://www.99mac.se/forum/t/321096-bt-headset...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-27 10:03

Testat om en återställning av headsetet tillfälligt hjälper?

På både Sonys och Apples supportforum verkar problemet med SBH54 uppstått först efter en iOS-uppdatering i dec-jan. Samtidigt använder jag både ett Sony SBH52 och MW600 utan detta problem på iOS 10.3.1 på en iphone 7, har inte testat SBH54.

Så det verkar som om det är specifikt kombinationen SBH54 och iOS 10.2 och senare som har denna bug. I första hand bugrappport till Apple. Att anmäla till Sony hjälper nog inte eftersom de inte officiellt stöder användning på iOS, men å andra sidan konstigt att det bara drabbar denna modell om de följer bluetooth-protokollen rätt.

På apples supportforum förslag att det funkar med ett tredjepartstangentbord installerat, värt att testa? Samtidigt verkar det som att det för en del är ett problem som kommer och går, som det så ofta är med bugar innan man hittar den exakta orsaken.

Skickade fråga till Sony Support och fick detta svar.

"Tråkigt att höra att du upplever problem när du ansluter ditt SBH54 till din IPhone 6S. Problemet du beskriver är inget vi har fått rapporterat. Dessvärre kan vi inte garantera full kompatibilitet med den enheten du använder då SBH54 är optimerad för enheter som kör Android 4.3 och senare.

Det finns heller ingen applikation för SBH54 till iOS som du kan använda för att att uppdatera tillbehöret.
Vi beklagar problemen detta medför. "

Har provat återställning av headset - utan resultat.

Installerade Googles tangentbord - Och det verkar fungera än så länge.
Håller tummarna för att det fungerar nu.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-02 20:34

Fick idag svar från Sony:

Citat:

Dessvärre kan vi inte garantera full kompatibilitet med din telefon. Informationen vi har är att SBH54 stöder Android 4.4 eller senare. Det finns heller ingen applikation för SBH54 till iOS där du kan uppdatera ditt headset eller liknande.

Vi rekommenderar att du parkopplar ditt headset med en annan telefonen som har Android 4.4 eller senare för att se om problemet kvarstår. Misstänker du att det är ett hårdvarufel på ditt SBH54 kan du besöka din återförsäljare som hjälper dig att skicka ditt headset för undersökning hos vår auktoriserade verkstad.

Mitt headset kör FW 1.3.A.0.9.

Det hela känns lite löjligt, headsetet kostar flera gånger mer än andra och fungerar inte som det ska. Att supporten tar upp avsaknad av kompatibilitet med icke Androidenheter finner jag konstigt. För det är väl BT-profilerna som skall följas?

Än en gång, det är synd att endast Sony gör BT-headset med 3,5mm uttag.

1
Bevaka tråden