Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är Samsung Galaxy S8

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2017-04-25 18:13
Ursprungligen av @ndreas:

Några dagar nu med S8:an och jag sitter fortfarande lyrisk över hur bra skärmen är. Hur kan man ens försvara Apple och jag är väl den sista på jorden som någon skulle tro dessa ord komma från. Men jag kan med handen på hjärtat inte försvara Apple längre utan bara hoppas de kommer ikapp för jag vill gärna ha iPhone men i dagsläget är det som natt och dag mot iPhone 7

Du kanske ska vänta med jämförelsen till Apple har presenterat sin iPhone?

Ursprungligen av zappee:

Du kanske ska vänta med jämförelsen till Apple har presenterat sin iPhone?

Kan ju inte jämföra med ngt som inte finns ? När iPhone 8 släpps kanske sent Nov-dec... Så ska den jämföras med den kommande Galaxy S9 tycker du då ?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-04-25 18:43
Ursprungligen av @ndreas:

Kan ju inte jämföra med ngt som inte finns ? När iPhone 8 släpps kanske sent Nov-dec... Så ska den jämföras med den kommande Galaxy S9 tycker du då ?

Varför inte jämföra med iPhone 5?

Nej, iPhone 7 <-> S7
iPhone "8" <-> S8

Ursprungligen av zappee:

Varför inte jämföra med iPhone 5?

Nej, iPhone 7 <-> S7
iPhone "8" <-> S8

Ja jag hoppas på att Apple släpper en grym lur men man har ju blivit besviken förr. Tror ändå att skärmarna inte kommer vara i klass med S8:an tyvärr

  • Medlem
  • 2017-04-25 18:59
Ursprungligen av zappee:

Varför inte jämföra med iPhone 5?

Nej, iPhone 7 <-> S7
iPhone "8" <-> S8

S8 jämförs med iPhone 7 och 8
iPhone 8 jämförs med S8 och S9
Så har det varit sedan 6 orna

  • Medlem
  • 2017-04-25 19:00
Ursprungligen av @ndreas:

Ja jag hoppas på att Apple släpper en grym lur men man har ju blivit besviken förr. Tror ändå att skärmarna inte kommer vara i klass med S8:an tyvärr

Samsung behåller nog de bästa skärmar själv istället för att sälja dem till Apple ?

Ursprungligen av PaO:

S8 jämförs med iPhone 7 och 8
iPhone 8 jämförs med S8 och S9
Så har det varit sedan 6 orna

Hur var det innan då menar du?

Det mest rättvisa borde dock vara att man säger att man jämför Samsung 2017 årsmodell med Apples 2016 årsmodell tills dess att iPhone 2017 släpps ?

  • Medlem
  • 2017-04-25 20:56
Ursprungligen av Mackan1984:

Hur var det innan då menar du?

Jag vet inte riktigt men kanske har Apple släppt på hösten och Samsung på våren sedan hedenhös

  • Medlem
  • 2017-04-25 21:01

Jag är väl en komplett idiot men om jag ska köpa en mobil i handeln så väljer jag mellan de som finns där, och tar den bästa. I så fall verkar det bli en Samsung S8 just nu om skärmen är det viktigaste för mig. Vilket det i och för sig inte är. När, vad, varför, hur det släpps verkar en smula akademiskt? Jag antar att Samsung S8 just nu konkurrerar med Iphone 7? ?

Ursprungligen av Alix:

Jag är väl en komplett idiot men om jag ska köpa en mobil i handeln så väljer jag mellan de som finns där, och tar den bästa. I så fall verkar det bli en Samsung S8 just nu om skärmen är det viktigaste för mig. Vilket det i och för sig inte är. När, vad, varför, hur det släpps verkar en smula akademiskt? Jag antar att Samsung S8 just nu konkurrerar med Iphone 7? ?

Absolut är det så.
Men sen får du tänka på alla som har abbonemang som sträcker sig på 24 månader.
Jag tror att dessa personer bestämmer sig vilken som är bäst när abonnemanget löper ut ?

  • Medlem
  • 2017-04-25 21:29
Ursprungligen av Mackan1984:

Absolut är det så.
Men sen får du tänka på alla som har abbonemang som sträcker sig på 24 månader.
Jag tror att dessa personer bestämmer sig vilken som är bäst när abonnemanget löper ut ?

Aha! Är det så att om man har en Iphone så löper de där 24 månaderna ut när det kommer en ny Iphone? Och motsvarande vad gäller Samsung? Jag vet inte, för jag handlar inte mobiler så.

Ursprungligen av Alix:

Aha! Är det så att om man har en Iphone så löper de där 24 månaderna ut när det kommer en ny Iphone? Och motsvarande vad gäller Samsung? Jag vet inte, för jag handlar inte mobiler så.

Japp så är det ?
Ska du köpa mobil nu rekommenderar jag S8

Jag skulle tycka det var mer spännande om iPhone och galaxy s släpptes samtidigt men antar att varken Apple eller Samsung skulle våga med detta ?
Skulle nog gynna oss konsumenter.

  • Medlem
  • 2017-04-25 21:35
Ursprungligen av Mackan1984:

Japp så är det ?
Ska du köpa mobil nu rekommenderar jag S8

Tack, men jag har bara gamla mobiler. Har inte råd med nya, inte av den kalibern i alla fall. Fast mina gamla har sprillans ny programvara! Lineage OS. Android 7.1.2 med säkerhetsnivå 5 april. Jag experimenterar mest med dem när barnen inte behöver dem tillfälligt på grund av reklamation och sådant... Till vardags kör jag en Iphone 5s som jag har fått. Den har IOS 10.3.1, också nytt.

  • Medlem
  • 2017-04-25 21:41
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag skulle tycka det var mer spännande om iPhone och galaxy s släpptes samtidigt men antar att varken Apple eller Samsung skulle våga med detta ?
Skulle nog gynna oss konsumenter.

Håller med dig
Clash of the Titans ?
Vi får nöja oss med Note 8 som kommer närmare iPhone 8 om den inte brinner upp

  • Medlem
  • 2017-04-25 21:43
Ursprungligen av Mackan1984:

Absolut är det så.
Men sen får du tänka på alla som har abbonemang som sträcker sig på 24 månader.
Jag tror att dessa personer bestämmer sig vilken som är bäst när abonnemanget löper ut ?

Sedan finns det väl abbonemang där det ingår ny mobil efter viss tid och då är benägenhet att byta större eller?

Ursprungligen av Alix:

Tack, men jag har bara gamla mobiler. Har inte råd med nya, inte av den kalibern i alla fall. Fast mina gamla har sprillans ny programvara! Lineage OS. Android 7.1.2 med säkerhetsnivå 5 april. Jag experimenterar mest med dem när barnen inte behöver dem tillfälligt på grund av reklamation och sådant... Till vardags kör jag en Iphone 5s som jag har fått. Den har IOS 10.3.1, också nytt.

När vi ändå är inne på abonnemang lite så, får jag fråga vad du har och betalar i månaden?
Tänker på det att många är emot subventionerade abonnemang.
Just nu har jag halebop med 24gb i mån och även om jag hade köpt min iPhone SE kontant hade jag ju behövt det abonnemanget eller motsvarande, så varför talar man så illa om subventionerad mobil när jag anser att man tjänar på det? ?

Ursprungligen av PaO:

Sedan finns det väl abbonemang där det ingår ny mobil efter viss tid och då är benägenhet att byta större eller?

A la telenors erbjudande med rätt till byte efter 12 mån eller?
Jag brukar misshandla mina lurar för mycket för såna men absolut finns de också

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig
Clash of the Titans ?
Vi får nöja oss med Note 8 som kommer närmare iPhone 8 om den inte brinner upp

Ja fast note är inte riktigt samma konkurrent även om det är en grym smartphone, den är lite mer nischad bara

  • Medlem
  • 2017-04-25 21:53
Ursprungligen av Mackan1984:

A la telenors erbjudande med rätt till byte efter 12 mån eller?
Jag brukar misshandla mina lurar för mycket för såna men absolut finns de också

Personligen brukar jag räkna över 24 månader och se totalen med abbonemangskostnaden eller kontantköp vilket som blir billigare. Min nuvarande Note Edge var bäst att köpa kontant men Note 7 (som jag aldrig fick) var månadskostnad billigare över tid. Note 8 blir nog samma då jag har fortfarande möjlighet hos operatören att koppla ett ny mobil

  • Medlem
  • 2017-04-25 22:35
Ursprungligen av Mackan1984:

När vi ändå är inne på abonnemang lite så, får jag fråga vad du har och betalar i månaden?
...

Jag har Comviq för 245 kronor per månad, 7 GB surf, fria samtal och sms, dock ej betal-sms eller utland. Det är till Iphone. Till reservmobilen, en Moto G1, eller ur och skur-mobilen, har jag Wifog.

Ursprungligen av PaO:

Personligen brukar jag räkna över 24 månader och se totalen med abbonemangskostnaden eller kontantköp vilket som blir billigare. Min nuvarande Note Edge var bäst att köpa kontant men Note 7 (som jag aldrig fick) var månadskostnad billigare över tid. Note 8 blir nog samma då jag har fortfarande möjlighet hos operatören att koppla ett ny mobil

Men förstår inte hur det kan bli billigare över tid?
Om du inte då har en abbonemangsavgift som är billigare som inte har möjlighet till subventionerad mobil.
För de som har subventionerade mobiler brukar ju dra av ca 2000 på själva hårdvaran, och tycker ingen direkt abonnent erbjuder särskilt billiga abbonemang när man kommer upp i minst ca 15 GB surf som jag behöver.

Ursprungligen av Alix:

Jag har Comviq för 245 kronor per månad, 7 GB surf, fria samtal och sms, dock ej betal-sms eller utland. Det är till Iphone. Till reservmobilen, en Moto G1, eller ur och skur-mobilen, har jag Wifog.

Skulle man avbetala S8 med just det abbonemanget så skulle mobilen bli nästan exakt 2000 kr billigare än om du köpte den kontant.

Försöker bara förklara varför jag tycker subventionerat inte alls är dumt även om du nu sa att du inte köper så dyra lurar.

  • Medlem
  • 2017-04-26 17:33
Ursprungligen av Mackan1984:

Men förstår inte hur det kan bli billigare över tid?
Om du inte då har en abbonemangsavgift som är billigare som inte har möjlighet till subventionerad mobil.
För de som har subventionerade mobiler brukar ju dra av ca 2000 på själva hårdvaran, och tycker ingen direkt abonnent erbjuder särskilt billiga abbonemang när man kommer upp i minst ca 15 GB surf som jag behöver.

I höstas så om jag och min fru band på 24 månader med 50 GB att dela på och samma månadskostnad så fick vi Note 7 för 1600 kr mindre än listpriset

  • Medlem
  • 2017-04-26 17:36
Ursprungligen av @ndreas:

Kan ju inte jämföra med ngt som inte finns ? När iPhone 8 släpps kanske sent Nov-dec... Så ska den jämföras med den kommande Galaxy S9 tycker du då ?

Var och lekte runt med S8 och S8 plus
OMG vilken skärm förstår att du är nöjd ?
Valet blev svårare att vänta på Note 8
Om jag jämför min Note Edge med S8 plus så är Note Edge lika lång och bredare. Då har ju S8 plus 6.2 tum mot 5.6 tum. Tyckte att det utsträckta läget inte förvrängde bilden speciellt utan ser mycket maffigt ut med 5.8 /6.2 infinity ?

Ursprungligen av PaO:

Var och lekte runt med S8 och S8 plus
OMG vilken skärm förstår att du är nöjd ?
Valet blev svårare att vänta på Note 8
Om jag jämför min Note Edge med S8 plus så är Note Edge lika lång och bredare. Då har ju S8 plus 6.2 tum mot 5.6 tum. Tyckte att det utsträckta läget inte förvrängde bilden speciellt utan ser mycket maffigt ut med 5.8 /6.2 infinity ?

Ja skärmen är helt outstanding. Men... Jag vet inte om jag kommer hålla mig kvar eller köpa en iPhone Red under tiden, det är så mkt som stör mig i Android och Apple Ekosystem som man förlorar. Tyvärr!

Men skall ge det några dagar till Vill ju inte bli av med skärmen

HAHA, and it has begun!

Ursprungligen av @ndreas:

Ja skärmen är helt outstanding. Men... Jag vet inte om jag kommer hålla mig kvar eller köpa en iPhone Red under tiden, det är så mkt som stör mig i Android och Apple Ekosystem som man förlorar. Tyvärr!

Men skall ge det några dagar till Vill ju inte bli av med skärmen

Ursprungligen av _empty:

HAHA, and it has begun!

Man måste ju testa Jag förstår att man gillar Android och det finns mkt som är bra men för Applenörden så är det ändå mkt som inte är bra, även om iOS börjar bli tråkigt så hinner jag kolla mail, fb, imessages, vimeo under den tid jag knappt hinner starta en av de 4 mailprogramen i Android

Vanesak, säkerligen! Saknar Siri också, visste inte att jag ens pratade så mkt med henne

Men vi får se.. inte vidare lust att pröjsa 8-9000 för en iPhone 7 just nu heller! Även om den röda hade varit trevlig fram till 8:a releasen.

Jag förstår dig. Har själv gjort exakt likadant. Man längtar hem!

Säkert någon som kan byta med dig på blocket.

Ursprungligen av @ndreas:

Man måste ju testa Jag förstår att man gillar Android och det finns mkt som är bra men för Applenörden så är det ändå mkt som inte är bra, även om iOS börjar bli tråkigt så hinner jag kolla mail, fb, imessages, vimeo under den tid jag knappt hinner starta en av de 4 mailprogramen i Android

Vanesak, säkerligen! Saknar Siri också, visste inte att jag ens pratade så mkt med henne

Men vi får se.. inte vidare lust att pröjsa 8-9000 för en iPhone 7 just nu heller! Även om den röda hade varit trevlig fram till 8:a releasen.

Bevaka tråden