Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi packar upp Samsung Galaxy S8 Plus

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av @ndreas:

Till skillnad mot iphone så kan jag ju faktiskt se 4K material med HDR ?
4K är ju ngt Apple knappt kan stava till så varför skulle du sitta med 4K material och exportera på en sketen 1080p skärm. Att du kan filma 4k visst men inte ens Apple TV har stöd för spela upp det. Apple i ett nötskal

Bara ett bevis på hur mycket bättre arbetshäst iPhone 7 är ?

  • Medlem
  • 2017-04-23 20:59
Ursprungligen av Mackan1984:

Bara ett bevis på hur mycket bättre arbetshäst iPhone 7 är ?

Bättre för vem?

  • Medlem
  • 2017-04-23 21:30
Ursprungligen av PaO:

Om nu Google sanktionerar format 2:1 och fler tillverkare följer efter läs Huawei för övriga typ HTC , Sony är får små för att påverka så kommer det säkert in som riktlinjer till Google Play

Ja, det återstår att se, och jag hoppas verkligen på det så ni slipper sitta med dem där kanterna...

  • Medlem
  • 2017-04-23 22:15
Ursprungligen av WiFi:

Ja, det återstår att se, och jag hoppas verkligen på det så ni slipper sitta med dem där kanterna...

Ungefär som 4:3 format på iPad ?

Ursprungligen av PaO:

Bättre för vem?

För den som vill redigera mycket 4K-material i mobilen och ladda upp på youtube ?

Ursprungligen av PaO:

Ungefär som 4:3 format på iPad ?

Ja den hade ju passat perfekt i handen med 9,7" i 2:1 ?

  • Medlem
  • 2017-04-24 07:49
Ursprungligen av PaO:

Ungefär som 4:3 format på iPad ?

I video ja, men inte i "vanliga" appar. Det problemet får ju ni i appar som inte är anpassade. Du förstår vad jag menar.

Sen hade jag personligen inte tyckt om 2:1 på en iPad, blir ju lite för lång men alla har ju sina personliga preferenser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-24 10:54

Jisses, minst två hela sidor av flamewar...kom igen för fasen.

Vill man ha en S8, köp en sådan. Vill man ha iPhone, köp en sådan. Bara man själv är nöjd.

Det kan absolut vara intressant att diskutera produkternas +/- men håll det då på en bra nivå. Att t ex diskutera vilket "svängrum" man har på respektive platform är så uttjatat. Jag tycker dock det är konstigt att detta argumentet nämns här från personer som jag anser vara långt mer kunniga än att sjunka så lågt. Dessa herrar/damer bör veta att alla användare inte har samma önskemål, att ha mycket "svängrum" är inte per definition bättre.

Så snälla, lägg ner med detta tramset. Man använder den produkt man känner passar en själv bäst.

Ursprungligen av zinned:

Jisses, minst två hela sidor av flamewar...kom igen för fasen.

Vill man ha en S8, köp en sådan. Vill man ha iPhone, köp en sådan. Bara man själv är nöjd.

Det kan absolut vara intressant att diskutera produkternas +/- men håll det då på en bra nivå. Att t ex diskutera vilket "svängrum" man har på respektive platform är så uttjatat. Jag tycker dock det är konstigt att detta argumentet nämns här från personer som jag anser vara långt mer kunniga än att sjunka så lågt. Dessa herrar/damer bör veta att alla användare inte har samma önskemål, att ha mycket "svängrum" är inte per definition bättre.

Så snälla, lägg ner med detta tramset. Man använder den produkt man känner passar en själv bäst.

Så är det men ibland är det ju faktiskt kul att jämföra för- och nackdelar och "smågnabbas" lite.

Så klart man ska ha en S8 om det är den luren man vill ha eller vilken annan.
99mac är fortfarande mycket mer städad än många andra kommentatorsfält.
*host*swedroid *host*mobil.se...

Jag och Pao har en historia att alltid diskutera på dessa sidor också så ?
Men vi har nog båda fått ut våra synpunkter för denna gång, det fortsätter i september/oktober igen ?

  • Medlem
  • 2017-04-24 18:26
Ursprungligen av Mackan1984:

Så är det men ibland är det ju faktiskt kul att jämföra för- och nackdelar och "smågnabbas" lite.

Så klart man ska ha en S8 om det är den luren man vill ha eller vilken annan.
99mac är fortfarande mycket mer städad än många andra kommentatorsfält.
*host*swedroid *host*mobil.se...

Jag och Pao har en historia att alltid diskutera på dessa sidor också så ?
Men vi har nog båda fått ut våra synpunkter för denna gång, det fortsätter i september/oktober igen ?

Instämmer i allt du skriver ?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-04-25 18:17
Ursprungligen av @ndreas:

Jo jag har också ett ekosystem av Apple prylar:
Apple Watch. Air Pods. iPad. Apple TV 4. Macbook Pro, Airport, osv. Men min S8:a är ju mer kompatibel än min iPhone 7 då S8:an har USB C som även min dator har Lite ironi men jag hoppas iPhone 8 får USB-C också! Jag lär byta när den väl kommer, men det är ju som sagt ett bra tag kvar och jag kan leva utan Facetime och iMessage ett tag, har ju det på mina andra enheter.

Ett ekosystem är större än en kontakt.

  • Medlem
  • 2017-04-25 19:03
Ursprungligen av zappee:

Ett ekosystem är större än en kontakt.

Samsung eko system om du nu missat det ?
S8 telefoner
VR
360
DeX
Trådlösladdnings station
LED view

  • Avstängd
  • 2017-04-26 06:31
Ursprungligen av PaO:

Och jag tycker Apples ekosystem är gammalmodigt och behöver nytt blod ?
Då tar jag S8 med 360, DeX, Pay och VR alla dagar

Tur att vi har valfrihet ?

Tydligt att du vet inte vet vad ekosystem betyder med tanke på ditt svar.

Misstänker att du är en sådan som gillar pajkastning med tanke på formuleringen så dig tänker jag inte gå i klinch med för det leder ingenstans.

Senast redigerat 2017-04-26 07:02

S8 är en underbar teknisk ingenjörs konst! Dock för mig är det tyvärr inte bara hårdvara som avgör vilken enhet jag kör! Mjukvaran har minst 50% vikt i mitt beslut! Mjukvaran iOS är klart bättre än Android för mig! Dock har Andriod mycket att erbjuda! Men stabiliteten som iOS med iPhone gör att jag väljer iPhone! Även om jag inte kan få det senaste lull lull inom den tekniska utvecklingen! Sedan hur väl Apple watch fungerar ihop med iPhone finns inget motsvarande inom Android vad jag känner till! Då tänker jag inte på hårdvaran utan mjukvaran och appar jag kan använda och hur det fungerar är mycket mer mjukt och smidigt än på Android anser jag!

  • Medlem
  • 2017-04-26 08:51
Ursprungligen av Rlafh:

Tydligt att du vet inte vet vad ekosystem betyder med tanke på ditt svar.

Misstänker att du är en sådan som gillar pajkastning med tanke på formuleringen så dig tänker jag inte gå i klinch med för det leder ingenstans.

Det beror på

Ekosystem finns i många former och samverkan
Men om vi tar det klassiska som du kanske menade ?

Business är så spritt över branscher men om vi tar privata produkter så är Mobil / Surfplatta / Dator redan förlegat som ekosystem. Vanligt folk köper inga datorer längre och surfplattor håller på att minska mycket det med. Samsung DeX är ett steg i rätt riktning men tänk vad som händer när Google slår ihop Android med Chrome OS i en mobil och du kan trådlöst via Chromecast koppla upp luren på vilken skärm di vill och köra fönster och full PC känsla med trådlös mus och tangentbord. Här har ju Apple sagt att man aldrig kommer att slå ihop IOS med MacOS. När det sedan de närmaste åren kommer vikbara produkter så är surfplattor som vi känner dem idag förlegade.

Detta är min högst personliga åsikt men om jag ser till mig själv och min omgivning så är det dit vi är påväg

Åter till ämnet och tänk på våra trivsel regler.
Tack!

  • Avstängd
  • 2017-04-26 12:21
Ursprungligen av PaO:

Det beror på

Ekosystem finns i många former och samverkan

Jaha?

Ursprungligen av PaO:

Men om vi tar det klassiska som du kanske menade ?

Jag menade Apple ekosystem och inget annat

Ursprungligen av PaO:

Vanligt folk köper inga datorer längre och surfplattor håller på att minska mycket det med.

Skulle vara intressant att veta varifrån du får den informationen ifrån?
Med tanke på att det finns ett stort utbud i fysisk affärer och online så drar jag slutsatsen att vanligt folk fortfarande köper datorer.
Att det har minskar är ett faktum men din tvärsäkra analys är felaktig och således din personliga uppfattning.
[/quote]

  • Medlem
  • 2017-04-26 12:49
Ursprungligen av Rlafh:

Jaha?

Jag menade Apple ekosystem och inget annat

Skulle vara intressant att veta varifrån du får den informationen ifrån?
Med tanke på att det finns ett stort utbud i fysisk affärer och online så drar jag slutsatsen att vanligt folk fortfarande köper datorer.
Att det har minskar är ett faktum men din tvärsäkra analys är felaktig och således din personliga uppfattning.

[/quote]

http://www.breakit.se/artikel/7261/datorforsa...

Till detta kommer utvecklingsländer där man köper billiga mobiler istället

De flesta privatpersoner som trots allt köper en dator köper oftast en billig PC som de öppnar mer sällan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-26 12:52
Ursprungligen av PaO:

Vanligt folk köper inga datorer längre

Ursprungligen av Rlafh:

Skulle vara intressant att veta varifrån du får den informationen ifrån?
Med tanke på att det finns ett stort utbud i fysisk affärer och online så drar jag slutsatsen att vanligt folk fortfarande köper datorer.
Att det har minskar är ett faktum men din tvärsäkra analys är felaktig och således din personliga uppfattning.

Det blir så löjligt när någon i en diskussion slänger ur sig något så urbota dumt som fakta. Det säljs nästan 300 miljoner datorer om året världen över, fler än vad som såldes för tio år sedan.

Så igen, urbota korkat påstående. Med sådana faller ens trovärdighet som en sten.

Ursprungligen av PaO:

De flesta privatpersoner som trots allt köper en dator köper oftast en billig PC som de öppnar mer sällan

Igen ett påstående som saknar grund. Ge dig nu, sluta slänga ur dig påståenden du har tagit ur luften och inte kan backa upp.

  • Avstängd
  • 2017-04-26 12:55
Ursprungligen av PaO:

Vanligt folk köper inga datorer längre och surfplattor håller på att minska mycket det med.

Ursprungligen av PaO:

http://www.breakit.se/artikel/7261/datorforsa...-fortsatter-sjunka-lagsta-forsaljningen-pa-10-ar

Till detta kommer utvecklingsländer där man köper billiga mobiler istället

"Minskar" och "Köper inga datorer" är två skilda saker.

Ursprungligen av PaO:

De flesta privatpersoner som trots allt köper en dator köper oftast en billig PC som de öppnar mer sällan

Var får du din information ifrån?
Menar du på fullaste allvar att folk köper datorer som dom inte ens öppnar?
Skrev du inte nyss att folk inte köper längre!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-26 12:56
Ursprungligen av Rlafh:

"Minskar" och "Köper inga datorer" är två skilda saker.

Var får du din information ifrån?
Menar du på fullaste allvar att folk köper datorer som dom inte ens öppnar?
Skrev du inte nyss att folk inte köper längre!!

Du hör ju...rena löjan.

  • Medlem
  • 2017-04-26 13:38
Ursprungligen av zinned:

Du hör ju...rena löjan.

62 miljoner enheter worldwide på ett kvartal
Hur många av dessa hamnade hos privatpersoner i Sverige tror du.

  • Avstängd
  • 2017-04-26 13:42
Ursprungligen av PaO:

62 miljoner enheter worldwide på ett kvartal
Hur många av dessa hamnade hos privatpersoner i Sverige tror du.

Snälla ge dig nu. Du snärjer in dig i egenpåhittade analyser och påhitt.

  • Medlem
  • 2017-04-26 13:44
Ursprungligen av Rlafh:

"Minskar" och "Köper inga datorer" är två skilda saker.

Var får du din information ifrån?
Menar du på fullaste allvar att folk köper datorer som dom inte ens öppnar?
Skrev du inte nyss att folk inte köper längre!!

http://www.dagensanalys.se/2015/12/nu-syns-mo...

http://feber.se/pc/art/362288/chromebooks_sld...

Jag kan sträcka mig till att privatpersoner köper väldigt få datorer numera och mindre kommer det att bli.

Vi får se hur försäljningen av datorer blir under året men jag tror att 2017 blir ännu lägre

Men Samsung S8 med DeX och iPhone 8 kommer inte att hjälpa upp försäljning

  • Avstängd
  • 2017-04-26 13:50
Ursprungligen av PaO:

http://www.dagensanalys.se/2015/12/nu-syns-mo...

http://feber.se/pc/art/362288/chromebooks_sld...

Jag kan sträcka mig till att privatpersoner köper väldigt få datorer numera och mindre kommer det att bli.

Vi får hur försäljningen av datorer blir under året

Men Samsung S8 med DeX och iPhone 8 kommer inte att hjälpa upp försäljning

Ingen av dina länkar bekräftar att "inga privatpersoner köper datorer" eller att dom som köper "öppnar dom inte ens"
Befängda påståenden som är skrattretande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-26 14:03
Ursprungligen av PaO:

Hur många av dessa hamnade hos privatpersoner i Sverige tror du.

Ursprungligen av PaO:

att privatpersoner köper väldigt få datorer numera och mindre kommer det att bli.

Igen en massa gissningar och spekulationer som du lägger fram som fakta. Detta efter att du påstår att ingen köper datorer längre och de som gör det inte ens öppnar sina nyköpta datorer.

Jisses. Höj dig.

  • Medlem
  • 2017-04-27 05:51
Ursprungligen av zinned:

Igen en massa gissningar och spekulationer som du lägger fram som fakta. Detta efter att du påstår att ingen köper datorer längre och de som gör det inte ens öppnar sina nyköpta datorer.

Jisses. Höj dig.

Vad jag ville diskutera är hur våra mobiler övertar rollen vad datorer i hemmet varit tidigare. Om du inte ser att datorer minskar i försäljning och i huvudsak hos privatpersoner så får du väl se om det blir en kovändning under 2017. Själv är jag mest spänd på hur Samsumg DeX påverkar och om Google gör slag i sak och slår ihop Android med Chrome OS

Edit dessutom skrev jag längst ned i mitt inlägg att det var min högst personliga åsikt just för mena att jag inte utfört en vetenskaplig forskning i ämnet.

S8 är en enastående produkt testade en igår och med DeX tror jag att det uppfyller kraven för de flesta i hemmet

  • Medlem
  • International user
  • 2017-04-30 12:40
Ursprungligen av PaO:

Samsung eko system om du nu missat det ?
S8 telefoner
VR
360
DeX
Trådlösladdnings station
LED view

Trådlös laddning?
Nej, du vet inte vad ett ekosystem är.

Det finns Apple nördar och det finns Apple nördar utan hjärna.. båda finns representerade här tyvärr. Oavsett vad ngt annat företag gör så är Apple bättreoch det är helt okej att tycka, men fakta är fakta och har man svårt att ta till sig det så är man bara fanatiker för ett märke.
Apple gör bra saker och även en del mindre bra, Samsung gör bra saker och en del mindre bra! Vad som passar gemene man gör inte en till en sämre människa! Tvärtom den som provar och testar runt utan att stirra sig blind på en Apple logo, den personern anser jag ha mer kött på benen än fanatikern. Vilket den jag är då, experten

Men 9/10 ggr så föredrar jag också Apple. Men de är inte bäst på allt

Ursprungligen av @ndreas:

Det finns Apple nördar och det finns Apple nördar utan hjärna.. båda finns representerade här tyvärr. Oavsett vad ngt annat företag gör så är Apple bättreoch det är helt okej att tycka, men fakta är fakta och har man svårt att ta till sig det så är man bara fanatiker för ett märke.
Apple gör bra saker och även en del mindre bra, Samsung gör bra saker och en del mindre bra! Vad som passar gemene man gör inte en till en sämre människa! Tvärtom den som provar och testar runt utan att stirra sig blind på en Apple logo, den personern anser jag ha mer kött på benen än fanatikern. Vilket den jag är då, experten

Men 9/10 ggr så föredrar jag också Apple. Men de är inte bäst på allt

Det finns till och med dem här som försvarar Apples val att slänga in mekaniska diskar i iMac. Då är det bara att lägga ner och gå ut i solen istället för att ta debatten med tokstollarna.

Bevaka tråden