Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trögt mot internet och nätverk med Imac 27" mid 2011

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Enköping
  • 2017-04-25 14:22

Jag har på senare tid fått problem med min Imac 27”, mid 2011. Problemet består i att när jag är uppkopplad mot internet (via WiFi eller ethernet) så slutar den uppkopplingen att fungera efter en stund, vilket t ex märks om jag försöker surfa in på någon sida. Om jag då testar uppkopplingen mot routern, får jag som resultat att det inte är några problem med den uppkopplingen. Kör jag Tptest, för att testa hastigheten på min internetuppkoppling, får jag ett godkänt testresultat. Men att hämta mail eller surfa in på någon sida fungerar dåligt, eller inte alls.
I hushållet i övrigt finns ytterligare en Mac-dator utöver min Imac, en Apple TV och någon surfplatta som kan vara uppkopplad mot routern. Mot routern är dessutom en Synology NAS och hemmalarmet kopplade. Jag tror dock inte att dessa är problemet, då det har fungerat utmärkt tidigare
Detta problem uppstår oavsett om övriga enheter i hushållet är uppkopplade eller inte.
Jag har testat med att starta om datorn, vilket kan lösa problemet under en stund. Koppla ner och koppla upp WiFi, hjälper inte.

Är det någon som kan ge mig en ledtråd?

Och vad har du för router?

Mina föräldrar hade mängder av problem med en dlink dir-615 och på den installerade jag ddwrt för att få bukt med ideliga nedkopplingar och irritation. Den fungerar riktigt bra efter det faktiskt....

  • Medlem
  • Enköping
  • 2017-04-25 22:20
Ursprungligen av suddgummi:

Och vad har du för router?

Mina föräldrar hade mängder av problem med en dlink dir-615 och på den installerade jag ddwrt för att få bukt med ideliga nedkopplingar och irritation. Den fungerar riktigt bra efter det faktiskt....

Jag har en Asus DSL N55U, som fungerar och mitt Internet verkar inte vara problemet eftersom andra enheter i hushållet kan koppla upp sig.

1
Bevaka tråden