Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra språk i macOS.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-04-25 10:14

Hej!

Jag har en MacBook Air och jag vill ändra språk från Engelska till Svenska. Jag går in på Language & Region och försöker lägga till svenska. Jag får upp svenska som alternativ. men det läggs inte till så jag får fortsätta med Engelska. Är det någon uppdatering som inte fungerar eller vad tror ni? Någon som kan hjälpa mig att lösa detta? Tacksam för svar.

Senast redigerat 2017-04-25 10:26
  • Medlem
  • 2017-04-25 10:17
Ursprungligen av Dabec:

Hej!

Jag har en MacBook Air och jag vill ändra språk från Engelska till Svenska. Jag går in på Language & Region och försöker lägga till svenska. Jag får upp svenska som alternativ. men det läggs inte till så jag får fortsätta med Engelska. Är det någon uppdatering som inte fungerar eller vad tror ni? Någon som kan hjälpa mig att lösa detta? Tacksam för svar.

Testa att göra en säkert start. Starta om med skifttangenten nedtryckt och logga in som vanligt. Gör sedan en ny, vanlig omstart, pröva igen.

Ursprungligen av Alix:

Testa att göra en säkert start. Starta om med skifttangenten nedtryckt och logga in som vanligt. Gör sedan en ny, vanlig omstart, pröva igen.

Prova även att ändra språk medan du är inne i "säker start".

Annars är det nog till att radera Finder-inställningarna, kan hjälpa.

Ursprungligen av Dabec:

...Är det någon uppdatering som inte fungerar eller vad tror ni?...

Omöjligt att svara på, eftersom vi inte vet vilka uppdateringar du har installerat.

Vilken version av macOS (eller OS X) kör du?

1
Bevaka tråden