Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP-app till iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-04-19 10:57

Är det någon av er använder FTP-client på er iPhone, vilken app kör ni då?

Känns som jag testat alla i App Store men ingen har fallit mig i smaken. Vill ha en superenkel, som typ Cyberduck som finns till Macen, koppla upp mot server och kunna skicka/ta emot filer. Sitter ni på några förslag?

Har just nu FTP Sprite installerat och den får gärna vara gratis

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-04-20 15:15

Transmit. Inte gratis, men riktigt bra. Görs av Panic, vilket i sig är en kvalitetsstämpel.

https://panic.com/transmit-ios/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-20 16:31

Jag har FTP On The Go, köpte det långt innan Transmit fanns till iOS. FTP On The Go har fungerat mycket bra. Ibland går det att köpa Transmit bundlat med Prompt (SSH klient som jag också använder) till rabatterat pris.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-04-24 09:39
Ursprungligen av iSweden:

Jag har FTP On The Go, köpte det långt innan Transmit fanns till iOS. FTP On The Go har fungerat mycket bra. Ibland går det att köpa Transmit bundlat med Prompt (SSH klient som jag också använder) till rabatterat pris.

Har testat gratis-versionen av FTP On The Go men tyvärr går det då inte att ladda upp filer utan att köpa PRO-versionen. Inga andra förslag på lager?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2017-04-24 09:40
Ursprungligen av jahve:

Transmit. Inte gratis, men riktigt bra. Görs av Panic, vilket i sig är en kvalitetsstämpel.

https://panic.com/transmit-ios/

Gillar den skarpt, men har kravet att det måste vara gratis då flera personer kommer använda denna app inom företaget. Inga andra förslag?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-04-24 14:41
Ursprungligen av kalmlin:

Gillar den skarpt, men har kravet att det måste vara gratis då flera personer kommer använda denna app inom företaget. Inga andra förslag?

Kan inte företaget ska skaffa några presentkort till Apple App Store till den personal som berörs? Sådana finns ju att köpa på ICA. Jag vet inte vad du kostar din arbetsgivare, eller hur många licenser det rör sig om, men är inte risken att ditt letande efter ett fullgott alternativ kostar mer än vad det skulle kosta att bestycka medarbetarna med ett pålitligt verktyg.

1
Bevaka tråden